Bör jag bestrida P-boten? (Prenumererar på biljett)

Permalänk
Medlem

Bör jag bestrida P-boten? (Prenumererar på biljett)

Hej
Fick en P-bot idag, lite surt när jag innehar giltig biljett.
Det ligger till så att i huset där jag bor i så finns det ett garage, där man får hyra en plats för en summa. Biljetten kommer hem i brevlådan någon dag innan den gamla gå ut, jag prenumererar på biljetten alltså.
Nu råkade min biljett ha ramlat ner i sätet så då såg dem den inte och därav så gav dem mig en p-bot, vilket jag fårstår.
Men hur ska jag förklara detta för dem när jag ringer och klagar? Dem lär inte gå med på det tror jag, inte efter vad jag har hört.
Hjälp mig med argument mot dem!

/Niclas

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Om du prenumererar på biljett så kan du uppvisa kvitto och därmed slippa betala boten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kontakta hyresvärden och be de kontakta parkeringbolaget för att makulera boten.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Kontakta hyresvärden och be de kontakta parkeringbolaget för att makulera boten.

Funkade utmärkt i detta fallet, ska bara in på deras kontor strax, så är dem vänliga och makulerar.

Undra vad jag ska göra för något kul nu med dessa 400 som jag nu slipper betala.......

Tack!

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk

Jag har för mig att ungefär 80% av alla överklagningar mot P-böter går igenom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpion
Funkade utmärkt i detta fallet, ska bara in på deras kontor strax, så är dem vänliga och makulerar.

Undra vad jag ska göra för något kul nu med dessa 400 som jag nu slipper betala.......

Tack!

Va bra

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Det man ska göra när man får en ogiltig p-bot är att betala och sen bestrida. Har du otur kan den gå till fogden och då spelar det ingen roll om det senare visar sig att det var en ogiltig skuld, du får en betalningsanmärkning iaf.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det man ska göra när man får en ogiltig p-bot är att betala och sen bestrida. Har du otur kan den gå till fogden och då spelar det ingen roll om det senare visar sig att det var en ogiltig skuld, du får en betalningsanmärkning iaf.

Där ska man dock skilja på p-bot och p-avgift. En p-bot måste betalas vilket som och sedan bestridas, medans man kan bestrida en avgift direkt utan att betala något.

Nu minns jag inte direkt vilka som kan ge en bot, men har för mig att det är polis och andra som fått "tillåtelse" till det av polisen. De övriga är bara vanliga avgifter för felparkering.