Windows tappar mark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Nästa desktop blir en iMac. Server kommer man fortsättningsviss att köra AMD och så blir det en PS3:a till spel....

Enda MS os:et som idag är relevant för min egen del är server 2008.

Vad ger iMac:en Dig för fördelar? Vad är "servern" och varför ska den köra med AMD?(Inget fel på AMD, men inte det mest prisvärda idag). Varför en PS3:a och inte en 360 (om nu inte blu-ray är lockelsen)?

Väljer man efter ideologisk övertygelse eller vad? Jag personligen har inte hittat anledningen till konsoll, Mac eller Linux. Kan någon ge mig en anledning? Samt att jag personligen tycker att handkontroll är så jäkla "Super Mario", all heder till Nintendo som tänker nytt. Med vad kickar tangentbord och mus?

Ursäkta om jag verkar grinig, men jag kan ibland tycka att många tycker att X är bättre än Y bara för det BORDE vara så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ni som kör Ubuntu, funkar 64 bitar utan problem nuförtiden?

Jag kör ubuntu server (64) på en E7200 m 4Gb ram, funkar hur bra som helst.
Gillar bland annat hur lätt det är att sätta upp mjukvaruraiden, trodde det skulle vara svårare. Raid-5 på 5st samsung 500Gb ger enligt hdparm 247Mb/sec läsning, trevligt

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

ha spelen fungera bra på linux hade jag garanterat använt mig av detta.
vanliga windows är alltid segt och det blir bluescreen.

server fungerar men då har man problem med att andra program itne alltid fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Vad ger iMac:en Dig för fördelar? Vad är "servern" och varför ska den köra med AMD?(Inget fel på AMD, men inte det mest prisvärda idag). Varför en PS3:a och inte en 360 (om nu inte blu-ray är lockelsen)?

Väljer man efter ideologisk övertygelse eller vad? Jag personligen har inte hittat anledningen till konsoll, Mac eller Linux. Kan någon ge mig en anledning? Samt att jag personligen tycker att handkontroll är så jäkla "Super Mario", all heder till Nintendo som tänker nytt. Med vad kickar tangentbord och mus?

Ursäkta om jag verkar grinig, men jag kan ibland tycka att många tycker att X är bättre än Y bara för det BORDE vara så.

Är det bättre att vara insnöad då? Att alltid köra på samma bara för att alla andra gör det?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du med undantaget för OSX som jag anser är vida överläget Vista i alla avseenden? Ska du ha andra anledningar så är det designen, jag tycker om att ha det prydligt och snyggt i mitt hem.

Orsaken till inköpet av AMD processor är den stundande lanseringen av nya Phenom processorer, främst då X4 9150e. Priset i förhållande till prestanda verkar bli mycket god.

Orsaken till inköpet av PS3:an är två. För det första har den spelen som jag är mest intresserad av (nämligen Enchanted Arms, Metal Gear Solid 4, Mobile Suit Gundam, Sonic, Folklore, Dark Sector, Virtua Fighter samt Ridge Racer) och dels det att den har en blu-ray spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Spritbranschen: Systembolaget

90% systembolag, 5% import, 5% hembränt

Hehe mjo men Systembolaget är ju inte riktigt lika globalt.
Sen står tydligen smuggligen/importen för ca 50%.
Här på västkusten dricker man bara alkohol från systembolaget om det krisar.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Iphone!

Iscam

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧Airpods max / Sony xm5|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Att det var så många mer som använder mac os än Linux trodde jag inte, jaja Linux lär ju passera Mac os inom dom närmsta åren.

citat:Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
hahahaha! yeaaah...right.

Om inte jag misstar mig helt så har flera(alla?) Förbundsrepubliker(läs; myndigheter) i Tyskland gått över till Linux nu. Antar att det bara är en tidsfråga innan fler länder/myndigheter byter till annat OS, när det händer kommer OS på hemdatorn att förändras markant .... inte ens världens samlade bildbyrå-kår kan matcha antalet användare där.

Förvånad över endast 0.8 % Linux dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vet inte varför jag ens svarar på ett sånt värdelöst inlägg...

Förklara gärna vad du menar med att Linux är ett fanboyutvecklat operativsystem...

OS X är ett överprissatt operativsystem? Det finns 1 (!) version för desktop och den kostar 800-1000kr (minns inte exakt), sen kan du köpa nått multipaket för upp till x datorer för några hundringar mer.

Köp 5 Vistalicenser av Ultimate, inte OEM-skräp som är bundet till hårdvaran, kom sedan tillbaka och säg att OS X är överprissatt.

Hur kan en åsikt vara värdelös? Tycker det är ett ganska taskigt påstående om jag ska vara ärlig. Om du tycker mina åsikter är värdelösa innebär väl enbart att du inte håller med? Det brukar föda debatt och inte kränkningar, iaf i en bra diskution.

Påstod inte att OSX var överprissatt, utan den överdesignade/överprissatta plasten det används i. OSX kan vara jättebra, jag har inte använt det mer än under utforskande ögonblick. Det var datorn Mac jag klagade på. Och ge mig gärna en anledning till Mac, väntat på den länge.

Sedan vet jag inte va fanken jag skulle behöva 5 st Ultimatelicenser till? Ser inte anledningen till frågan. Jag har en (icke OEM) och det duger utmärkt till mig. Visst var den dyr men inte f-n var jag tvungen att köpa den utan det var ett val jag gjorde.

Vad ger mig en bättre helhetslösning och vilka utveckar Linuxvarianter?

Permalänk

Windows är fortfarande extremt dominanta om man säger så. Några tiondelar hit eller dit spelar mindre roll så länge marknaden växer.

Permalänk
Citat:

När jag får en vettig konkurrent till Windows ser jag gärna över alternativ, men fanboyutvecklade operativ(Linux) och överprissatt/överskattad designskit (Apple) gör mig icke besvär.

Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad du snackar om. Linux är absolut inte något "fanboyutvecklat" OS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Menar du med undantaget för OSX som jag anser är vida överläget Vista i alla avseenden? Ska du ha andra anledningar så är det designen, jag tycker om att ha det prydligt och snyggt i mitt hem.

Orsaken till inköpet av AMD processor är den stundande lanseringen av nya Phenom processorer, främst då X4 9150e. Priset i förhållande till prestanda verkar bli mycket god.

Orsaken till inköpet av PS3:an är två. För det första har den spelen som jag är mest intresserad av (nämligen Enchanted Arms, Metal Gear Solid 4, Mobile Suit Gundam, Sonic, Folklore, Dark Sector, Virtua Fighter samt Ridge Racer) och dels det att den har en blu-ray spelare.

Tack för ett bra svar.

Vista är hos mig överlägset OSX, mest pga att jag älskar spel. Angånde designen (antar att du menar den fysiska burken) så har jag personligen ett Lian Li chassi i svart som jag gömmer undan lagom mycker. Men den passar enligt mig ganska bra in i ett modernt hem oavsett.

Vad gäller AMD-prestandan kan jag inte riktigt uttala mig. Vad jag läst det senaste året är dock att Intel presterar bättre. Kan ju vara felaktigt dock, har inte letat processor på 2 år så jag är inte riktigt insatt för nuvarande.

Angånde PS3:an visste jag inte att det kommer så många spel (om de nu är något att ha). Det som eventuellt skulle locka ming till PS3 är den bra blu-rayspelaren och den utmärkta CD-spelaren (ja, jag är en hifnörd) i maskinen. Annars tycker jag 360 verkar vara ett vassare alternativ.

MVH

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Go Linux !
Nu fattas bara spelen så kommer alla köra det *wish thinking*

Ja det är för mig den enda riktiga nackdelen med linuxdistarna. Att spelstödet är så pass uselt som det är. MÅNGA spel fungerar finfint med Wine (eller va heter det?) ... men de flesta nya spelen är inte direkt anpassade för det så. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för ett bra svar.

Vista är hos mig överlägset OSX, mest pga att jag älskar spel. Angånde designen (antar att du menar den fysiska burken) så har jag personligen ett Lian Li chassi i svart som jag gömmer undan lagom mycker. Men den passar enligt mig ganska bra in i ett modernt hem oavsett.

Vad gäller AMD-prestandan kan jag inte riktigt uttala mig. Vad jag läst det senaste året är dock att Intel presterar bättre. Kan ju vara felaktigt dock, har inte letat processor på 2 år så jag är inte riktigt insatt för nuvarande.

Angånde PS3:an visste jag inte att det kommer så många spel (om de nu är något att ha). Det som eventuellt skulle locka ming till PS3 är den bra blu-rayspelaren och den utmärkta CD-spelaren (ja, jag är en hifnörd) i maskinen. Annars tycker jag 360 verkar vara ett vassare alternativ.

MVH

Spelar inte så värst mycket datorspel längre. Spelar jag något huvudtaget så är det Dawn of War, och då funkar min laptop.
Jupp, menar de rent fysiska dimensionerna. Problemet jag har nu är att jag har ett delat studentboende, har något i still med 3,5x3,5m (om ens det). För min del så måste det vara så litet och kompakt som det bara går, men ändå erbjuda bra prestanda. Blir inte bättre ifall jag får lght jag sökte ner i centrum heller för den delen. De är än mer kompakt.

Stämmer att C2D ger bättre prestanda per mhz. Dock så verkar denna quadcore bli väldigt billig, och jag har haft ytterst goda erfarenheter av AMD + Nvidia när det gäller servrar.

Ska sägas att jag också är lite av hifinörd (kan ses på minhembio någon dag?). Är rätt förtjust över PS3:an design i kombination med dess hårdvara, samt då spelutbudet.
Xbox 360 går bort av tre orsaker. Första är spelutbudet som jag inte anser vara något för mig. Det andra är konsolens förmåga att haverera (inte lite dålig statistik den har iheller-) och samt att jag tycker handkontroll är rent hemsk.

Permalänk

Jag saknar även Photoshop till Linux. Om det någon gång skulle hända så vinkar jag av windows, med nöje.

Permalänk
Medlem

Det stora problemet är itne spel utan HW drivers fortfarande. Problemet är dels att det inte finns binär-api:er som är stabila en längre period, dels det faktum att när 90% av värdet av produkten sitter i mjukvaran så vill man inte släppa den som open source.

Tyskland försöker gå över till Linux men flera projekt är kraftigt försenade eller helt avbrutna.

angående Creative så är de betydligt bättre på att skylla på andra än att fixa sin egen kod.

Sen är det en absolut nödvändighet att MS får ordentlig konkurens igen, Vista är bra i mina ögon men innehåller ett antal dumheter där man försöker styra användaren att göra som MS vill istället för att stödja användare i vad denne vill göra. Detta gäller i synnerhet om man sitter på ett storföretag och försöker anpassa in vista i företgaets miljö. Sen kommer ju bonusar som bitlocker, bättre replikering uac som för mig är bonus då jag slipper ca 1000 admins

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Med vad kickar tangentbord och mus?

Svar: tangentbord

Överlag är det svårt att ta dina åsikter på allvar. Visst är det din fulla rätt att tycka vad du vill, men de blir sällan bättre skrivna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad du snackar om. Linux är absolut inte något "fanboyutvecklat" OS.

Det är något som händer mig ofta. Sedan kan jag ofta med att erkänna det, till skillnad från många andra.

Men ge mig en anledning att köra Linux, men mina angivan önskemål. Väntar på den, fortfarande.

Sedan om jag ska ta till samma argumentation, vad gör Microsoft så onda, deras operativ medföjer ju nästan gratis i alla nyköpta datorer?
Att Linux erbjuds i många lågprisalternativ är ju bra, men kan du ringa deras support när det skiter sig? Vad händer om dom blir störst? Kommer dom (de som ej är fanboys) täcka alla säkerhetshål lika fort som MS? Kommer de se till att all min hårdvara och mjukvara fungerar?

Jag gillar att ifrågasätta allt, inte bara det som är marknadsdominerade (och enligt många ont). Lillkillen i all ära, men är lillkillen bätre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ge mig en anledning att köra Linux, men mina angivan önskemål. Väntar på den, fortfarande.

Snälla håll dig borta från GNU/Linux. Vår community mår bäst av att slippa såna som dig.

Permalänk
Medlem

Det här med användarvänlighet är intressant. Mina observationer är att många inte begriper Windows något vidare - så de kanske lika gärna kunde köra någon Linux dist? Det skulle vara ungefär lika svårt men de slipper både virus och Microsoftavgift. Programinstallation är dessutom (för det mesta) busenkelt med distar som kör med deb- eller rpm-paket. Enklare än Windows t.o.m.

Företag och skolor skulle tjäna mycket på att byta till Linux, såvida de inte kör Windowsexklusiva program. Detta har många insett och jag hör ganska ofta om skolor och myndigheter som byter till Linux. Kolla t.ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_adoption

Men för privat bruk är det en bit kvar för Linux, främst p.g.a. spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ni som kör Ubuntu, funkar 64 bitar utan problem nuförtiden?

finfint helt enkelt, jag har inget problem med flash heller på 64bitars firefox.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Jag saknar även Photoshop till Linux. Om det någon gång skulle hända så vinkar jag av windows, med nöje.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bknec
Snälla håll dig borta från GNU/Linux. Vår community mår bäst av att slippa såna som dig.

Blir ledsen av att läsa sådant. Inte alls det jag menar. Ganska trist att åsikt A är helt OK med åsikt B är försedd med dödsstraff. Ger det ett växande community? Skrämmande om jag får uttrycka mig i klarspåk.
Om någon begriper det jag skriver välkomnar jag alternativ, men ett alternativ för mig är en bättre produkt än nuvarande. Synd att det ska svaras med glåpord. Trist.
Jag har förr använt mig av AMD, ATI och Linux, men inte behövdes det förolämpningar för mig att använda det.

"Svar: tangentbord

Överlag är det svårt att ta dina åsikter på allvar. Visst är det din fulla rätt att tycka vad du vill, men de blir sällan bättre skrivna."

Har lite svårt att att fullt ut förstå vad du menar. Självklart är det min fulla rätt att skriva vad jag tycker, precis som det är Din att säga emot. Jag gillar att uppröra, och jag gillar att bli upprörd tillbaka. Det är enligt mig en debatt som leder någonvart utan att någon tar till personangrepp och konstiga "du är knäpp"-arugment.
Jag har väldigt ofta svårt att ta mångas argument på allvar, men att avfärda dom är den verkliga faran. Den som man på allvar bör akta sig ifran och kanske bemöta istället för att avfärda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bknec

Finns redan tillräckligt många rövhål inom GNU/Linux-världen, jag håller helt och med dig om det. Om någon kunde ge RMS ett par käftsmällar då och då skulle OSS-världen vara bättre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är något som händer mig ofta. Sedan kan jag ofta med att erkänna det, till skillnad från många andra.

Sedan om jag ska ta till samma argumentation, vad gör Microsoft så onda, deras operativ medföjer ju nästan gratis i alla nyköpta datorer?
Att Linux erbjuds i många lågprisalternativ är ju bra, men kan du ringa deras support när det skiter sig? Vad händer om dom blir störst? Kommer dom (de som ej är fanboys) täcka alla säkerhetshål lika fort som MS? Kommer de se till att all min hårdvara och mjukvara fungerar?

Jag gillar att ifrågasätta allt, inte bara det som är marknadsdominerade (och enligt många ont). Lillkillen i all ära, men är lillkillen bätre?

Du kommer ju ändå inte byta, men jag kan ange ett antal saker där MS ligger sämre till än ex ubuntu eller liknande. Jag kan i alla fall säga att när jag sätter mig vid en windowsburk så känner man sig handikappad pga avsaknad av väldigt många grundläggande funktioner

Här får du en liten lista på vad som är bättre hos linux, ex ubuntu jämfört med windows
*Ubuntu är gratis till skillnad från Windows
*Problem med virus och trojaner är i princip obefintliga just nu hos linux jämfört med hos windows
*Går snabbare och enklare att installera linux jämfört med windows
*Smidigare uppdateringshanterare där du får hela ditt system uppdaterat på samma enkla sätt
*Snyggare och bättre gui-funktioner
*Stöd för många viktiga funktioner direkt utan krångel med extraprogram, ex pdf, odf, öppna filsystem, ssh mm
*Drivrutinsdatabasen är större än hos windows, dvs vid installation är risken att du behöver installera extra drivare mindre än hos windows förutsatt att du har bra hårdvara.
*Open source om du nu vill ändra något beteende hos ditt operativsystem
*Klistra in med mittenklick på musen, bara denna gör linux till långt mycket bättre än windows
*windows förstör din bootloader vid installation

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Jag använder både Ubuntudistributionen av Linux samt Windows Vista med nöje. För min del kompletterar de varandra fint. Vista på min laptop och Ubuntu på min stationära burk som har sett sitt bäst-föredatum för länge sedan.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Du kommer ju ändå inte byta, men jag kan ange ett antal saker där MS ligger sämre till än ex ubuntu eller liknande. Jag kan i alla fall säga att när jag sätter mig vid en windowsburk så känner man sig handikappad pga avsaknad av väldigt många grundläggande funktioner

Här får du en liten lista på vad som är bättre hos linux, ex ubuntu jämfört med windows
*Ubuntu är gratis till skillnad från Windows
*Problem med virus och trojaner är i princip obefintliga just nu hos linux jämfört med hos windows
*Går snabbare och enklare att installera linux jämfört med windows
*Smidigare uppdateringshanterare där du får hela ditt system uppdaterat på samma enkla sätt
*Snyggare och bättre gui-funktioner
*Stöd för många viktiga funktioner direkt utan krångel med extraprogram, ex pdf, odf, öppna filsystem, ssh mm
*Drivrutinsdatabasen är större än hos windows, dvs vid installation är risken att du behöver installera extra drivare mindre än hos windows förutsatt att du har bra hårdvara.
*Open source om du nu vill ändra något beteende hos ditt operativsystem
*Klistra in med mittenklick på musen, bara denna gör linux till långt mycket bättre än windows
*windows förstör din bootloader vid installation

Får tacka för ett konstruktivt svar!

Som jag sagt innan när det fyller mina behov.

*Gratis, visst, men inget i llånga loppet kan vara gratis.
*Virus, kommer inte dom tro. Självklat roligiast att attackera den största plattformem?
*Är den långsam i Windows? Har aldrig upplevt en Windowsinstallation långsam eller preoblematisk, sen är det ju en extremt ovanlig sak, iaf enligt mig.
*GUI kan jag inte riktigt uttrycka mig om, van vid windowns och tycker det dunkar bra. Säkert skulle det kunna vara bättre men mycket är säkert bara vanesak också.
*Det anser jag som en vitig punkt. Även om min Acrobar Reader inte störst mig nämnvärt. Hur är Linux med CR2 och NEF-filer? Klarar det äve´n RAW-filer uten massa onödiga tillägg?
*Drivrutinerna kan jag inte uttala mig om. Aldrig haft problem där. Har alltid sett till att drivare för min hårdvara finns, och den har alltid funnits klar.
*Open scource är givetvis en stor fordel hos open scource.
*Klistra in med mittklick begriper jag inte, min Loghitech gör det jag vill med mittklick. Just nu är det Google som gäller.
*Bootloader vet jag inte var det är, så sista punkten får jag vara passiv på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tror nog att fler byter över till Mac nu för tiden då PC ändå är en död spelplattform.

Stod på FZ någon dag sedan att PC'n sålde mest spel om jag inte minns fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep Min nya 12" bärbara med vista och 1 gb minne kickar ass. Vill jag använda den till frukosten får jag slå på den innan jag går och lägger mig. 512mb är bra på en bärbar, 1024 är fet mycket. Finns ju inga program som äter minne på en mini förutom vista då... Min blir min första rena Linux dator. Kick ass. Undrar hur många nya laptop köpare som går över till Mac efter att ha prövat en vista 1 gb?

1 gb fet mycket? ^o) Levt under en sten senaste åren eller? Sitter på 8 GB på stationära, 4 gb på laptopen, och det var inte särskillt dyrt heller

Du får 2 gb PC6400 minnen för tja.. 300 kr?

8 gb samma hastighet borde väll ligga kring 1300-1500

512 kändes lågt redan på XP+SP2 tiden :/

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

*Gratis, visst, men inget i llånga loppet kan vara gratis.
[

och varför inte då? Läs på om öppen källkod

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Man förstår varför iphone är större med internet surfandet än PS3
1. PS3'ans webbläsare är grymt seg, har 100/100 men med mitt ps3 känns det som 24kb/s
2. Iphone är bekväm och det är väll väldigt mycket gratis surfande i länder där iphone finns?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C