Permalänk
Medlem

Datorn startas sen stängs av.

Hej!
Har ett väldigt stort problem, för ett tag sen gick mitt nätaggregat sönder och nu har ja skaffat ett nytt. Har kopplat ihop allt nu men sen kommer jag till några kablar som kommer från av/på knappen osv, vet dock inte vars som ska sitta, men ja prövar mig fram. Startade datorn, den gick igång sen dog den, sen måste man bryta strömmen och vänta och sen kan man få liv i den men sen stängs den av igen. På moderkortet är en liten display där stod det FF C1. Har ingen manual till moderkortet så jag kan inte kolla där.

Är Mycket tacksam om någon vet vad ja ska göra eller om någon har en manual.

Mvh: Mange

Har även provat att googla och kollat i forumet utan resultat.

Moderkort: Epox EP 8RDAE

Permalänk
Hedersmedlem

Då kan det vara läge att hämta manualen från Epox

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla Epox.com och hjälpa dig med felkod, men deras sida verkar inte fungera för tillfället (lyckades komma fram till USA-sidan, men den var hopplöst utdaterad). Om du har kvar manualen så kan du ju kika där som sagt.

Har dock för mig att C1 innebär problem med minne... kan dock minnas fel. Prova med endast 1 minnessticka i taget om du har fler, se om du får ett annorlunda felmeddelande utan några stickor öht.

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Jalle64, jag prövade att försöka ladda ner den där men de gick som sagt inte :S

SWiFT.87 Tack för tipset, ska pröva nu direkt !

EDIT: Tog ut minnerna men de funkade inte, prövade till och med att ta ut batteriet som sitter på moderkortet men inget funkade , nån som har en ide?

Permalänk
Hedersmedlem

Epox som företag finns inte längre, så det blir svårt att få hjälp där, och tyvärr låter det som om ditt moderkort inte är riktigt friskt, nätagget har väl dragit det med sig i smällen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej :/
Så om ja köper nytt moderkort + cpu så kommer allt att funka ?

Permalänk
Medlem

Ingen garanti, men det är väl en bra gissning iaf...

Om du känner ngn som bor i närheten med liknande dator som dig, kan du ju testa funktionaliteten på din CPU genom att installera den i hans/hennes dator. Lite trist att köpa prylar i onödan.