Behöver hjälp om rättigheter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alvesta
Registrerad
Jun 2007

Behöver hjälp om rättigheter.

Hejsan.

Jag hade köpt en 37" lcd tv och idag då när jag skulle spela så såg jag att de fanns en röd pixel... och de va 20dagar sen jag köpte den har 10dagar kvar på mitt öppnaköp och själv har jag ingen aning om min rätt till vad i detta läget.

men är de möjligt att om dom måste skicka iväg tvn att man lämnar tillbaka tvn på sitt öppnaköp och köper en annan ny elr får man bita i de sura äpplet och va utan tv ett tag ? om dom nu måste skicka iväg den...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

En defekt pixel. Men med tanke på att du fortfarande har öppet köp så skulle jag satsa på att byta istället för att reparera.

Lämna tillbaka och köp en ny helt enkelt.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Det beror på pixelgarantin på tvn. Om det är en billig tv kan du nog räkna med att det klassas som felfri..

Så rekommenderar dig att använda öppet köp om du får alla pengar tillbaka och det är värt att köra tillbaka tv:n..

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Du kan alltid prova massera igång den, brorsans laptopskärm hade några pixlar som hade fastnat och jag provade detta och fick igång tre stycken av sex. Kan vara värt det, men som sagt...

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alvesta
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Du kan alltid prova massera igång den, brorsans laptopskärm hade några pixlar som hade fastnat och jag provade detta och fick igång tre stycken av sex. Kan vara värt det, men som sagt...

masseria igång ? hur gör man de ? men ja de e nog bättre om man lämnar igen tv och lägger till mlite pengar och få en ännu bättre....

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Säg bara att du är väldigt missnöjd med TV:n och vill ha en annan, lägg till lite pengar om du vill ha en dyrare eller få tillbaka lite om du väljer en billigare.

Oftast är folk missnöjda för att bilden är suddigt, kör på det du med.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Ganska taskigt mot butiken i fråga då nästa kund kommer få ta del av den döda pixeln, eftersom butiken inte fått reda på detta.

Hackintosh (OSX El Capitan/Windows 10): Fractal Design Define S l i7 6600k l Asus Z170 Pro Gaming l Asus 970 Strix l 16GB DDR4 Kingston 2666MHz Fury Black l Samsung 850 EVO 500GB för W10 l Kingston SSD V300 120GB för OSX l EVGA SuperNOVA G2 750W l 3TB HDD l BenQ XL2411

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2007

Ganska många som inte drar sig för att använda öppna köp hej vilt, men när dom sen får smaka på egen medicin och själva köper en vara som varit återköpt brakar helvetet loss.

Vill man ha den möjligheten till öppet köp får man finna sig i konsekvenserna av det också.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Ganska taskigt mot butiken i fråga då nästa kund kommer få ta del av den döda pixeln, eftersom butiken inte fått reda på detta.

Och då kommer de få valet att lämna tillbaka eller reparera, precis som TS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girre
masseria igång ? hur gör man de ? men ja de e nog bättre om man lämnar igen tv och lägger till mlite pengar och få en ännu bättre....

Det finns på google, orka inte söka riktigt, men tog en väldigt mjuk trasaoch masserade rätt lätt på skärmytan där pixlarna befann sig i.

Men läs på innan, jag tänker inte ta på mig något som helst ansvar om du väljer att göra det och det skiter sig.

Bäst är som sagt att lämna tillbaka TVn.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Yep, bättre lämna tillbaka den nu än att sen försöka förklara märket efter Dildon på rutan

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i en kontorstol.
Registrerad
Mar 2003

OM de nu tar tillbaka den på öppet köp då den är använd och har pixelfel?
Är det inte lite bedrägeri att inte säga något om den trasiga pixeln?

Men någongång och någonstans ska man ju börja?!

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
OM de nu tar tillbaka den på öppet köp då den är använd och har pixelfel?
Är det inte lite bedrägeri att inte säga något om den trasiga pixeln?

Men någongång och någonstans ska man ju börja?!

Du lämnar tillbaka den eftersom du inte är nöjd med den.

Du är inte nöjd med den eftersom den har en död pixel.

Så huruvida du vill förklara varför du känner dig nöjd eller ej är upp till dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Har du möjlighet att lämna tillbaka den på öppet köp (bruten förpackning, använd etc) låter det som ett bra alternativ, naturligtvis berättar du isåfall för butiken att den har en defekt pixel så att de kan skicka tillbaka TVn till tillverkaren (om garantin täcker pixelfel) eller eventuellt slå av lite på priset för nästa kund som köper den. Köper du en TV som visar sig vara defekt och du sedan får reda på att en kund redan haft den hemma utan att säga något om defekten skulle du troligtvis bli måttligt glad.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alvesta
Registrerad
Jun 2007

Får tacka för alla svar... Blev att man åkte tebax och lämnade igen tvn och tog en annan istället som va bättre för samma pris