128bit.se : Hur seriösa är de?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2005

128bit.se : Hur seriösa är de?

Betällde en skärm från 128bit.se igår kl 12 på dagen. Har inte fått någon orderbekräftelse och man kan inte heller se status på deras sida. Skumt tänkte jag och tänkte avbryta ordern MEN det finns ingen knapp att avbryta på. :S Då mailade jag och frågade om man kunde få någon status och kollinummer när den skickades men de har inte svarat än. (Mailade igår och idag.) Har någon annan handlat från dem? Hur har det gått? Brukar de vara såhär?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

De är samma som dataknuten.se, är du vilsen kan du ringa till/besöka butiken i Tallkrogens lilla "centrum".

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GBDDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2016Ed. VIII Hero 6700K@4801MHz H₂O 32GB DDR4@3200MHz/cl15 950Pro 1080Ti 11GB H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
Portabelt BT ljud: LG G7 ThinQ / Sony WH-H900N h.ear on 2(AptX HD, LDAC)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Bra men allmänt dyrare än andra.
Även om dom har hämtbutiker lite här och var så måste dom ta hem varan.

Ex på när jag skulle köpa grafikkort så skulle dom först ta hem det till butiken, tyvärr kostade kortet redan 300kr mer än andra internetbutiker, och om jag hade hämtat kortet så hade jag fått köra 11mil t&r alá 200kr i soppa..

Nej, det blev att beställa från en billigare butik och hämta från ICA butiken två dagar senare, annars hade det tagit säkert 2 dagar för 128bit att få det till hämt butiken

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Jag köpte lite minnen från 128bit i Västerås för något år sedan. När jag loggade in på deras sida för att kolla min beställning så stod det fel antal, jag hade beställt 2st 2x1Gb, men i ordern stod det 4st 2x1GB. Drog iväg ett mail för att korrigera, men fick aldrig nåt svar.
2 dagar senare ringde de och sa att mina minnen hade kommit; rätt antal till rätt pris så det fungerade uppenbarligen som det skulle i alla fall, trots att det stod fel på sidan.

Summa summarum; de är den billigaste datorbutiken i Västerås så jag tänker fortsätta handla från dem, men de borde se till att börja svara på mail lite oftare.

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2005

Efter lite tid nu har jag mailat ett antal gånger men fick aldrig svar så jag ringde. De sa att skärmen var påväg från leverantör och att de mailat mig för flera dagar sedan. De hade tydligen fått mina mail men jag hade inte fått ett enda från dem. Jag mailade igen och bad att få kollinumret sms:at.

Denna gång gick mailet fram och "självklart kommer du få kollinumret". Verkade inte så självklart tyckte jag.

Iallafall la jag beställningen i torsdags men de har tydligen inte fått iväg skärmen än eller så har deras kollinummermail inte kommit fram.. jag hoppas på det senare. =/ Ångrar att jag köpte från dem.

EDIT: 2008 07 17

Fick skärmen fredag påföljande vecka (beställde torsdag veckan innan). Idag fick jag som kompensation för lång leveranstid en 128bit T-shirt samt ett 25- pack DVD skivor. Bra initativ, kanske de är snabbare nästa gång? Ger iaf ett bra intryck och kanske handlar av dem någon mer gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pungpinan
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
De är samma som dataknuten.se, är du vilsen kan du ringa till/besöka butiken i Tallkrogens lilla "centrum".

Haha jag var där en gång å spanade in stället, förj*vla dystert centrum dessutom verkade personalen i butik inte veta vad som snacka om heller.

Iaf soft att det löste sig, verkar vara blandade kännslor angånge denna butik.
Om jag någon gång skulle handla där och något strular så åker jag direkt till butik och tar ett litet snack med dom.

- 8600K@Turbo - 2x8gb DDR4@3000mhz - 1060GTX 6gb@+150mz gpu/+700mhz mem med Accelero Twin Turbo II - Jonsbo U3 - AOC Agon AG271QG -