Varning för Acer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2001

Varning för Acer

Jaha då var det dags igen, min andra Acer laptop som strular. Inte själva datorn utan ström adaptern denna gång. Min fru har hand om laptopen och behandlar den och kablaget som ett barn, då hon vet vad som händer om hon skulle ha sönder nått.

Ringde Acer som säger att eftersom datorn är köpt ett år och en månad sen så får jag ingen ny adapter eftersom den klassas som tillbehör och då är garantin ett år.

Jaha tänkte jag och undra hur tusan en ström adapter kan va tillbehör på en laptop och försökte resonera med supporten. Vi kom dock inte fram till nånting utan han gav mig numret till huvudkontoret där dom inte ens ville prata med mig eftersom jag va privatperson.

Ringde då till slut till Netonnet där datorn va köpt men dom hade inga passande laddare hemma längre men dom va dock mycket mer tillmötesgående. Många creds till Netonnet supporten som sagt.
Fick ingen ny laddare men vänlighet går dock långt.

Acer supporten eller företaget har jag inte mycket övers för, 2 bärbara och 6 fel totalt på dom.

Bara en en varning för folk som är sugna på att köpa en Acer. Tar gärna emot om nån har några tips från konsumentköplagen man kan resonera med. Måste nu lägga en order på över 600 kr för en förbannad laddare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Nov 2004

"Varning för..."

Nåja.

Garantin är förbrukad. Bryt ihop och gå vidare.

Strömadaptrar är relativt universiella så du hittar säkert något nytt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Ska verkligen en strömadapter kostar över 600 kr. Tycker det är sjukt.

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Batterier har 6mån garanti, skärmen har ett års garanti, hela datorn har också ett års garanti, så varför skulle adaptern ha längre?

Att du inte blev bemött bra på supporten är beklagligt, men i övrigt har de inga skyldigheter.

Originaladaptrar är dyra, oavsett märke.
http://www.pricerunner.se/f/202/Tillbehoer-baerbara-datorer?s...

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Håller med, och det är bara att söka på Acer här på sweclockers så ser man omedelbart att nästan alla poster/trådar är av negativ natur. För varma datorer, dålig service och hemsk kundservice. Kan inte fatta att företaget fortfarande lever.

Mest udda för mig med Acer var att jag skickade in laptopen på service pg.a överhettning, när jag får tillbaka datorn så satt endast ett ramminne i, och det märkte jag innan jag ens startade datorn, varför? SKYDDSPLÅTEN på undersidan var inte tillbakaskruvad, jag fick även deras "service cd" kvar i dvdläsaren, och den innehöll ett automatiserat paint, 3dmark xx och några andra program. Wehew for Acer!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Håller med, och det är bara att söka på Acer här på sweclockers så ser man omedelbart att nästan alla poster/trådar är av negativ natur. För varma datorer, dålig service och hemsk kundservice. Kan inte fatta att företaget fortfarande lever.

Mest udda för mig med Acer var att jag skickade in laptopen på service pg.a överhettning, när jag får tillbaka datorn så satt endast ett ramminne i, och det märkte jag innan jag ens startade datorn, varför? SKYDDSPLÅTEN på undersidan var inte tillbakaskruvad, jag fick även deras "service cd" kvar i dvdläsaren, och den innehöll ett automatiserat paint, 3dmark xx och några andra program. Wehew for Acer!

Därför att de säljer så mycket mer än laptops (trots att de är en av de största tillverkarna, samt även lyckats förbättra sina nya datorer avsevärt jämfört med tidigare

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alby
Registrerad
Apr 2008

Re: Varning för Acer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
då hon vet vad som händer om hon skulle ha sönder nått.

Berätta gärna för oss andra, som inte vet, vad som skulle hända.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Re: Re: Varning för Acer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cami
Berätta gärna för oss andra, som inte vet, vad som skulle hända.

Det är då man går in i dörrar och trillar ner för trappor såklart!

OnT: Till nästa gång, köp tre års garanti/drulleförsäkring från Acer, den kostar väl inte mer än 1-2 papp. Ganska skönt att ha den tryggheten.. och med tanke på att deras maskiner är så billiga över lag spelar de extra pengarna ingen roll.

Titta på andra tillverkare; oftast ett ibland två års garanti på bärbara. Inget unikt för Acer precis.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2001

Blir nog ingen nästa gång för Acer, 2 bärbara och sex st fel totalt.

Tycker dock att dom kunde varit mer service minded när det bara var en månad efter garanti tiden. Kanske bara jag som är för bortskämd med företag i USA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Blir nog ingen nästa gång för Acer, 2 bärbara och sex st fel totalt.

Tycker dock att dom kunde varit mer service minded när det bara var en månad efter garanti tiden. Kanske bara jag som är för bortskämd med företag i USA

Däremot kan du reklamera nätadaptern?

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Ska verkligen en strömadapter kostar över 600 kr. Tycker det är sjukt.

Det är billigt för en orginalladdare, de kostar oftast över tusen kronor.

En fisk...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Det är billigt för en orginalladdare, de kostar oftast över tusen kronor.

Det är väldigt sällan en orginalladdare kostar över tusen kronor.

Cirkapris för en adapter till Acers datorer ligger på 800:-. De billigaste orginaladaptrarna brukar ligga på 500:- och de lite dyrare strax under 1000-lappen.

Finns givetvis dyrare, men det är ytterst ovanligt. De flesta tillverkare tar mellan 500 och 1000 kronor beroende på adapter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Det är väldigt sällan en orginalladdare kostar över tusen kronor.

Cirkapris för en adapter till Acers datorer ligger på 800:-. De billigaste orginaladaptrarna brukar ligga på 500:- och de lite dyrare strax under 1000-lappen.

Finns givetvis dyrare, men det är ytterst ovanligt. De flesta tillverkare tar mellan 500 och 1000 kronor beroende på adapter.

Nej, inte alls ovanligt, kolla p lännken jag skickade in, där finns det visserligen bara tre fyra stycken 1000+, men med tanke på alla olika modeller med nätadapters så finns det även där en uppsjö av svindyra adaptrar.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Det är väldigt sällan en orginalladdare kostar över tusen kronor.

Cirkapris för en adapter till Acers datorer ligger på 800:-. De billigaste orginaladaptrarna brukar ligga på 500:- och de lite dyrare strax under 1000-lappen.

Finns givetvis dyrare, men det är ytterst ovanligt. De flesta tillverkare tar mellan 500 och 1000 kronor beroende på adapter.

Nej det är inte alls ovanligt, och jag skulle tillochmed säga, som tidigare sagt, att de är oftast de kostar över tusen kronor. Kanske att de ligger precis under också, på en runt 950kr. Dock så finns det universal nätadaptrar som kostar runt 500-600kr som fungera lika bra.

En fisk...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Nej det är inte alls ovanligt, och jag skulle tillochmed säga, som tidigare sagt, att de är oftast de kostar över tusen kronor. Kanske att de ligger precis under också, på en runt 950kr. Dock så finns det universal nätadaptrar som kostar runt 500-600kr som fungera lika bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nej, inte alls ovanligt, kolla p lännken jag skickade in, där finns det visserligen bara tre fyra stycken 1000+, men med tanke på alla olika modeller med nätadapters så finns det även där en uppsjö av svindyra adaptrar.

Men herregud, som ni säger, kolla länken.

Sex av trettiofyra adaptrar kostar över tusen kronor. Ganska glasklart att det är ovanligt med dessa dyrare adaptrar. Oftast är adaptrarna som kostar över tusen spänn till ganska speciella datorer (exempelvis HP's på 180W). Om vi dessutom plockar bort Sony från listan (som har svindyra adaptrar) finns i princip inga över tusen kronor kvar.

Vidare kostar flera av både HP och LG's adaptrar under femhundringen när de köps som reservdel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Men herregud, som ni säger, kolla länken.

Sex av trettiofyra adaptrar kostar över tusen kronor. Ganska glasklart att det är ovanligt med dessa dyrare adaptrar. Oftast är adaptrarna som kostar över tusen spänn till ganska speciella datorer (exempelvis HP's på 180W). Om vi dessutom plockar bort Sony från listan (som har svindyra adaptrar) finns i princip inga över tusen kronor kvar.

Vidare kostar flera av både HP och LG's adaptrar under femhundringen när de köps som reservdel.

Ja och då det finns mer än 34 olika adaptrar så finns det således även fler dyra.

Nätadaptrar är dyra rent generellt, inte bara för datorer, även till kameror. Och varför ska man plocka bort diverse märken, diskussionen berör ju adaptrar generellt. Annars kan vi egentligen bara sikta in oss på enbart Acer och se hur mycket adaptrarna kostar för deras olika modeller enbart.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ja och då det finns mer än 34 olika adaptrar så finns det således även fler dyra.

Nätadaptrar är dyra rent generellt, inte bara för datorer, även till kameror. Och varför ska man plocka bort diverse märken, diskussionen berör ju adaptrar generellt. Annars kan vi egentligen bara sikta in oss på enbart Acer och se hur mycket adaptrarna kostar för deras olika modeller enbart.

Haha, nej, det är ovanligt med såpass dyra (rent generellt).

Det är därför det är så få på länken du postade (ganska logiskt va?).

Jag jobbar inom branschen och säljer adaptrar dagligen.

Orkar inte argumentera mer (då du redan lagt fram fakta som stödjer mina påståenden), du får tro vad du vill, men ville göra inlägg för att läsarna ej ska bli vilseledda av din desinformation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Acer har alltid varit och kommer alltid att vara skräp och man ska sky dem som pesten. Det som ser ut att bli en bra affär med det låga priset kan visa sig bli en riktigt dålig affär i slutändan.

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Hur kan en ström adepter till laptop räknas som tillbehör ?

Såtillvida Acer inte uppfunnit evighets batterier torde en sådan vara lika vital som ett nätaggregat i standard dator.

Tycker du skall ta fasta på detta och kontakta din konsumentrådgivare om denna saken.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hur kan en ström adepter till laptop räknas som tillbehör ?

Såtillvida Acer inte uppfunnit evighets batterier torde en sådan vara lika vital som ett nätaggregat i standard dator.

Tycker du skall ta fasta på detta och kontakta din konsumentrådgivare om denna saken.

Som ovanstående säger är adaptern en vital del för att produkten ska fungera.

Därmed har du enligt konsumentköplagen rätt att reklamera produkten mot inköpsstället (i detta fall netonnet) och erhålla en ny adapter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2001

Jo det är precis det jag undrar med.

Sen att dom inte ens vill prata med mig på huvudkontoret tycker jag är enormt drygt. Dom tar sig bara tid att prata med företag som jag fick påpekat i växeln.

Jag kunde skickat ner den till Tyskland i 3 veckor men det va visst minimal chans att få ut nått för den.

Brukar sluta med att man får betala istället

Nevermind har köpt en universal laddare på Onoff idag som funkar bra. Man lär sig av sina misstag bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hur kan en ström adepter till laptop räknas som tillbehör ?

Såtillvida Acer inte uppfunnit evighets batterier torde en sådan vara lika vital som ett nätaggregat i standard dator.

Tycker du skall ta fasta på detta och kontakta din konsumentrådgivare om denna saken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Jatt dom inte ens vill prata med mig på huvudkontoret tycker jag är enormt drygt

Det är väl lite samma resonemang som personer som reser med lågprisflygbolag och förväntar sig lika bra service som om de rest med den betydligt dyrare konkurrenten. "Men vaaarför har de inga ersättningsflygplan som de kan sätta in när vårt gick sönder?" (Därför att de skurit ner sina omkostnader så mycket som möjligt för att kunna sänka biljettpriset.)
Det är väl tämligen ovanligt att företagsledning/huvudkontor talar direkt med slutkunder, det är just därför kundtjänst/support finns.

För övrigt är Acer europas största leverantör av bärbara datorer.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Jo det är precis det jag undrar med.

Sen att dom inte ens vill prata med mig på huvudkontoret tycker jag är enormt drygt. Dom tar sig bara tid att prata med företag som jag fick påpekat i växeln.

Jag kunde skickat ner den till Tyskland i 3 veckor men det va visst minimal chans att få ut nått för den.

Brukar sluta med att man får betala istället

Nevermind har köpt en universal laddare på Onoff idag som funkar bra. Man lär sig av sina misstag bara

Vanligt att företag kör med den metoden, dvs att "hota" med att man åker på att betala både frakt och felsökning.
Vilket gör att kunden drar åt sig öronen och biter i det sura äpplet och hotet har fyllt sin funktion.

Vad du kan göra, är att kräva ersättning för den vara du köpt istället, du har kontaktat både den reguljära supporten och huvudkontoret som inte ens vill prata med dig.

Finns en paragraf/regel som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, men nödköp eller dylikt och är avsett att ge kund en chans att komma tillrätta med företag som inte uppfyller sina lagstadgade åtaganden.

Hoppas olirc här SweC tittar in i denna tråden och förklarar lite närmre, för han kan detta.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Haha, nej, det är ovanligt med såpass dyra (rent generellt).

Det är därför det är så få på länken du postade (ganska logiskt va?).

Jag jobbar inom branschen och säljer adaptrar dagligen.

Orkar inte argumentera mer (då du redan lagt fram fakta som stödjer mina påståenden), du får tro vad du vill, men ville göra inlägg för att läsarna ej ska bli vilseledda av din desinformation.

Ah, förvisso har du helt rätt i att det generellt är billigare med nätadaptrar än 1k+, men det betyder per automatik inte att det finns få eller är ovanligt med dyrare heller, vilket var det jag sa, det var en annan som sa att det tom var vanligare med 1k+-adaptrar

Dock, om vi går tillbaka till ursprunget, att TS tyckte det var dyrt med 600 så kan vi väl båda hålla med om att det inte alls är speciellt dyrt eller ovanligt med det priset.

Förövrigt räknar alla tillverkare strömadapter och batteri som tillbehör, trots att en laptop är obrukbar utan dessa.

Vidare hade jag som, om det varit jag, reklamerat strömadaptern.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Förövrigt räknar alla tillverkare strömadapter och batteri som tillbehör, trots att en laptop är obrukbar utan dessa.

Nej, det är inkorrekt.

Ett batteri räknas som förbrukningsvara, ej ett tillbehör. På batteri har tillverkarna olika regler. Exempelvis kan HP byta batteriet inom garantitiden, dvs. på de flesta konsumentdatorer inom ett år. När det gäller reklamation år två till tre är det dock svårare att få batteriet utbytt. Detta gäller även om man kontaktar ARN (notera även att ARN och konsumentombudsmannen absolut inte är samma sak och ofta har olika uppfattningar om vad som är rätt).

Strömadapter är enligt vissa tillverkare ett tillbehör, men det är i praktiken skitsamma för dig som kund. Hur tillverkaren benämner en del som är vital för datorns funktion är oväsentligt för dig som kund så länge datorn är köpt som en privatperson.

Du har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera produkten så länge det är ett s.k fabrikationsfel och du använt varan som där för avsett. Om det är tangentbordet, adaptern eller liknande spelar ingen roll. Datorn går ej att använda och då har du lagligt stöd att reklamera den.

Du behöver inte tro på mig, men faktum är att även reklamationer och samtal med tillverkarna är en del av min vardag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Nej, det är inkorrekt.

Ett batteri räknas som förbrukningsvara, ej ett tillbehör.

Var inne på diverse tillverkares hemsidor idag och kollade och de listade alla strömadapters och batterier under kategorin tillbehör. samma sak på prisjakt, så ja, batterier är förbrukningsvaror, men de väljer ändå att kalla/klassa dem som tillbehör, varför vet jag inte.

[QUOTE]
På batteri har tillverkarna olika regler. Exempelvis kan HP byta batteriet inom garantitiden, dvs. på de flesta konsumentdatorer inom ett år. När det gäller reklamation år två till tre är det dock svårare att få batteriet utbytt. Detta gäller även om man kontaktar ARN (notera även att ARN och konsumentombudsmannen absolut inte är samma sak och ofta har olika uppfattningar om vad som är rätt).
[/QUOTE]Jag har inte nämnt något om att något batteri ska reklameras.

[QUOTE]
Strömadapter är enligt vissa tillverkare ett tillbehör, men det är i praktiken skitsamma för dig som kund. Hur tillverkaren benämner en del som är vital för datorns funktion är oväsentligt för dig som kund så länge datorn är köpt som en privatperson.[

Du har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera produkten så länge det är ett s.k fabrikationsfel och du använt varan som där för avsett. Om det är tangentbordet, adaptern eller liknande spelar ingen roll. Datorn går ej att använda och då har du lagligt stöd att reklamera den.

Du behöver inte tro på mig, men faktum är att även reklamationer och samtal med tillverkarna är en del av min vardag.

[/QUOTE]Har inte sagt något annat heller och just därför anser jag att strömadaptern i det här fallet skall reklameras då jag utgår från att TS inte gjort dumma saker med den eller använt den på något sätt som den inte skall användas.

Och jo, jag tror på dig och det du skriver, varför skulle jag inte göra det?

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2001

Nej inte riktigt, jag förväntar mig att jag kan prata med nån ansvarig då supporten inte kunde hjälpa mig mer.

Men som sagt det är klart nu jag köpte en ny adapter eftersom jag behöver laptopen dagligen. Ville bara varna eventuella köpare så dom tar sig en extra fundering eftersom jag har haft 2 st laptops nu som nått har pajat på.

Orkar inte vänta 4 veckor på en ström adapter som jag eventuellt inte får iallfall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Det är väl lite samma resonemang som personer som reser med lågprisflygbolag och förväntar sig lika bra service som om de rest med den betydligt dyrare konkurrenten. "Men vaaarför har de inga ersättningsflygplan som de kan sätta in när vårt gick sönder?" (Därför att de skurit ner sina omkostnader så mycket som möjligt för att kunna sänka biljettpriset.)
Det är väl tämligen ovanligt att företagsledning/huvudkontor talar direkt med slutkunder, det är just därför kundtjänst/support finns.

För övrigt är Acer europas största leverantör av bärbara datorer.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
[B]Var inne på diverse tillverkares hemsidor idag och kollade och de listade alla strömadapters och batterier under kategorin tillbehör. samma sak på prisjakt, så ja, batterier är förbrukningsvaror, men de väljer ändå att kalla/klassa dem som tillbehör, varför vet jag inte.

[/b]Haha, ja, klart som korvspad att det är ett tillbehör när man köper dem och de listas. Vilken kategori tycker du annars att det ska vara inom? Gratis-kategorin för att de är en del av produkten vid köp? Reservdelar blir fel kateogori då man kanske vill ha ett ytterligare batteri eller en ytterligare nätadapter.

Det här har ingen som helt förankring till vad tillverkarna definerar sina delar som vid garantiärende.

Du är helt otrolig på att misstolka information du hittar.

[QUOTE]
Och jo, jag tror på dig och det du skriver, varför skulle jag inte göra det?
[/QUOTE]

För att du, liksom nu, åter igen, utan belägg säger emot mig och påstår att tillverkarna anser att ett batteri är ett tillbehör. Klart som fan att det är ett tillbehör när man köper det och att det är en del av datorn när det följer med paketet. Du blandar ihop begreppen.

Puss och kram!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Nej inte riktigt, jag förväntar mig att jag kan prata med nån ansvarig då supporten inte kunde hjälpa mig mer.

Men som sagt det är klart nu jag köpte en ny adapter eftersom jag behöver laptopen dagligen. Ville bara varna eventuella köpare så dom tar sig en extra fundering eftersom jag har haft 2 st laptops nu som nått har pajat på.

Orkar inte vänta 4 veckor på en ström adapter som jag eventuellt inte får iallfall

Du skall icke kontakta och kräva en adapter av Acer.

Detta gör du av NetOnNet då det är där du köpt datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Haha, ja, klart som korvspad att det är ett tillbehör när man köper dem och de listas. Vilken kategori tycker du annars att det ska vara inom? Gratis-kategorin för att de är en del av produkten vid köp? Reservdelar blir fel kateogori då man kanske vill ha ett ytterligare batteri eller en ytterligare nätadapter.

Det här har ingen som helt förankring till vad tillverkarna definerar sina delar som vid garantiärende.

Du är helt otrolig på att misstolka information du hittar.

För att du, liksom nu, åter igen, utan belägg säger emot mig och påstår att tillverkarna anser att ett batteri är ett tillbehör. Klart som fan att det är ett tillbehör när man köper det och att det är en del av datorn när det följer med paketet. Du blandar ihop begreppen.

Puss och kram!

Du är ju för rolig. Jag har inte sagt emot dig någonstans om reklamationer eller dylikt. Jag har heller inte påstått attt vad tillverkaren kallar sina delar spelar roll för mig som konsument.
Dra ut huvudet ur sanden och läs rätt.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare