Någon som har erfarenheter av alina.se?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Någon som har erfarenheter av alina.se?

Tänkte beställa ett 4870 därifrån men har aldrig hört talas om de innan. Någon annan som beställt därifrån och kan dela med sig av erfarenheterna?
www.alina.se

MVH Oscar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Nov 2004

Jag har handlat hos Alina i Norrköping ett par gånger. Funkat jättebra och priserna var det inget fel på heller.

edit: och istället för men

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Jag har handlat hos Alina i Norrköping ett par gånger. Funkat jättebra men priserna var det inget fel på heller.

Ok, det låter ju riktigt bra. Blir nog ett kort därifrån då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Har beställt och avbeställt varor hos dem, dock aldrig genomfört ett köp eftersom varan jag skulle ha dök upp snäppet snabbare i en annan butik.
Mailkontakten vid avbeställning och några andra frågor jag haft har varit exemplarisk, skulle inte tveka ett ögonblick att handla där, utan att avbeställa

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

Ett tips när man letar omdömen om företag är prisjakt.

Hade man kikat där hade man sett att Alina har 93 omdömen varav medelbetyget hos dessa ligger kring 8.66 / 10.

http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=709

“More Human than Human”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2005

Blev mycket imponerad av deras kundtjänst.
I ett mail jag skickade innan så avbeställde jag ett par minnen jag beställt dagen innan. Inga problem sa de, men minnet är fortfarande påväg till oss om du ändrar dig.

Mycket riktigt blev det så (eller rättare sagt, ett av mina minnen visade sig trots allt vara trasigt) och då mailade jag och ville återta beställningen och tack och lov svarade de, kl 21:30 på kvällen... ( Bara det är lite chockande i sig. ) och sa "Jag fixar det där.

Skickar minnena i morgon (tisdag)"

Maken till service när det gäller nätbutik har inte jag sett. :S Helt klart min nya favobutik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Funkat fint den gången jag beställde därifrån.

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Bara bra erfarenhet förutom att man kan få vänta LÄNGE om man beställer lite "udda" saker. För övrigt så är Alina Systems en relativt stor och väll etablerad kedja runt om i Sverige.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2001

Beställde en hårddisk som fanns i lager hos deras leverantör. Hämtade den i norrköpingsbutiken någon dag senare. Klart imponerad över leveranstiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2005

Bodde 100 meter från deras fysiska butik i Norrköping för något år sedan.
Trevliga killar, gillar att snacka skit med kunder, även mig som 20 åring (då 19). Lite halvtaskiga priser, dock. Köpte ett par kablar, någon tangentbord osv..

7/10 får de av mig (på grund av något högre priser)

EDIT: Hm, priserna har blivit bättre sedan jag var där sist..

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Har bara haft att göra med dem en gång, och då bara en beställning (har alltså ingen koll på hur returhantering och annat är).

De levererade dock snabbt och utan krångel, så det jag sett av dem är jag nöjd med.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Sådär, nu beställde jag ASUS 4870 därifrån. Hoppas de gör mig nöjda nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

En del anställda skäms inte över att säga sina åsikter om saker och ting, annars är det kanon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Tycker alltid att dom har haft bra service. Förut var dom dock alltid något för dyra.

Numera ligger dom snarare i toppen, (eller botten=). På många av de sakerna jag har kollat på så var dom t.o.m billigast.

Handlar dock bara från deras butiker då jag bor i Uppsala.

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Alina är ju egentligen en affärskedja, dom är professionell. bara att beställa.

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

Levererar snabbt och utan krångel, bra priser ifall man jämför med deras konkurrenter. Trevlig kundtjänst och det går oftast snabbt att prata med dem. Pluspoäng för att de spelade hårdrock som väntemusik ^^.

10/10 får de av mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Jag har köpt lite kylare från dom. Då var dom billigast på prisjakt och allt gick smidigt trots att det råkade registreras två likadana ordrar. Men de tog bort den ena bara. Paketet kom efter två dagar vilket får anses vara hyfsat snabbt.

Jag är nöjd med dom iallafall. Godis skickade de med också. Jättegott. Och deras kvitto har ett väldigt professionellt utseende vilket de flesta kanske struntar i men som jag anser säger en del om företaget.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Som en liten uppföljare på tråden kan jag säga att jag fick mitt ASUS 4870 därifrån snabbt och billigt, bra support som svarar på frågor med.

Är nöjd med Alina, blir säkert fler köp därifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

En till bra sak är att man får en godispåse med varje paket de packar :D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

KANON SERVICE !!!

Beställde b.l.a ett P182 därifrån, de hade skurit upp tejpen på kartongen och tejpat den igen så jag tänkte, vad fan är detta ??? De som var så trevliga och tillmötesgående på telefon, har jag fått ett demo chassie ?

NEJ då, som rytterstedt skrev: man får en godispåse med varje paket !!!

hahaha, sköna killar