Returnera eller inte?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Returnera eller inte?.

Hej, jag beställde en dator i delar för cirka en vecka sedan från komplett, och då kostade den billigaste HD 4870 2500kr och idag märkte jag att dom hade 14% rea på ett annat HD 4870 kort. Och nu kommer vi till problemet, dom har redan skickat iväg delarna/igår och om jag skulle skicka tillbaka kortet så måste jag betala 150 kronor bara för frakten med det nya kortet. Vad tycker ni jag ska göra?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

SNÅLSKALL!! Spela och va glad.

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Du har en poäng där Westbound, får nöja mig då :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Du kommer inte bara behöva betala frakt på det nya kortet - även returnfrakt på det gamla, eftersom du nyttjar ångerrätt och inte någon reklamation eller garanti. Du kanske dessutom behöver skicka tillbaka hela paketet, eftersom det är "en produkt" och sen köpa delarna var för sig. Om butiken håller hårt på reglerna, d.v.s.

Men men, situationen verkar överspelad. Ville bara lägga mitt strå till snålstacken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Som de andra sa...
Annars är många hemelektronikkedjor med prisgaranti bra butiker att handla i mot prissänkningar. -Dock hade det inte hjälpt i det aktuella fallet då det inte var samma vara.
Jag själv köpte en viss dyr produkt på onoff, veckan efter var det ca 1000kr rabatt på nämnd vara i deras reklamblacka, så jag åkte dit och fick tillbaka tusenlappen utan problem. ( upp till 30dagar efter kan man göra så)
För mig de drog bara av 1000lappen i fakturan, betalar man kontakt vet jag ej om man får ett tillgodokvitto istället.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Du kommer inte bara behöva betala frakt på det nya kortet - även returnfrakt på det gamla, eftersom du nyttjar ångerrätt och inte någon reklamation eller garanti. Du kanske dessutom behöver skicka tillbaka hela paketet, eftersom det är "en produkt" och sen köpa delarna var för sig. Om butiken håller hårt på reglerna, d.v.s.

Men men, situationen verkar överspelad. Ville bara lägga mitt strå till snålstacken.

Det är ju inte "en produkt" bara för att han beställer flera delar samtidigt...

Det är ju som att säga att om jag plockar ihop ett tangentbord, en skärm, en mus och en dator så får jag inte skicka tillbaka bara musen "för att allt är köpt som en produkt".

Vad jag förstod av TS så plockade han ihop delar till en dator, och tog alltså inte ett komplett paket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i en kontorstol.
Registrerad
Mar 2003

Välkommen till den riktiga världen.

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

kommer det inte bara röra sig om typ 100-200:- här?

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
kommer det inte bara röra sig om typ 100-200:- här?

hehe, jo...eventuell vinst han gör kommer vara så marginell att det knappast är värt att lägga ner tid på.