Felaktig vara skickad ifrån Megastore.se, kräva förbetald postlapp?

Permalänk
Avstängd

Felaktig vara skickad ifrån Megastore.se, kräva förbetald postlapp?

Hej.

Beställde ett par neckstrap hörlurar ifrån www.megastore.se.
Allt gick bra och dom skickade det samma dag och hade dom dagen efter, snabbt tänkte jag.

Men dom klantarna hade skickat helt fel hörlurar, hur man nu inte kan se skillnad på dom 2 olika förstår jag inte. Måste varit ett pucko som packat.

Iaf, kan man kräva en förbetald postlapp skickad till sig?
Jag har läst lite om dom och tydligen är dom extremt dåliga på att återbetala fraktpengar, avbeställda ordrar som är förskottsbetalda.

Har redan dåliga erfarenheter utav detta då komplett aldrig återbetalade fraktpengarna för retur även med flera skickade mail.

Har inte fått svar än ifrån deras mailsupport, får se hur lång tid det tar för dom att svara på mail, vissa har sagt 1 vecka. Får väll ringa om jag inte får svar idag.

Permalänk
Medlem

Har dom skickat annan vara än den beställda,
så skall de byta ut till rätt vara utan några
merkostnader för dig enligt konsumentköplagen.

Permalänk
Avstängd

Ok, tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Har dom skickat annan vara än den beställda,
så skall de byta ut till rätt vara utan några
merkostnader för dig enligt konsumentköplagen.

Fel, dom ska ersätta dig för de merkostnader som ev. uppstår..

Så antingen skickar dom en fraktlapp eller så ersätter dom dig för kostnaden att skicka paketet.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Fel, dom ska ersätta dig för de merkostnader som ev. uppstår..

Så antingen skickar dom en fraktlapp eller så ersätter dom dig för kostnaden att skicka paketet.

Exakt.

Nästan som man beställer en Ferrari men får en FIAT och sen måste man betala extra för att få det man först beställde, varför ska köparen straffas när han inte gjort något fel?

Var tvungen att göra en bil jämförelse i ren swec anda

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Umm, Sumitomo sa ju exakt det ni säger.

"så skall de byta ut till rätt vara utan några merkostnader för dig enligt konsumentköplagen."

Dvs, du som köpare ska inte behöva betala några merkostnader för att den ska bytas ut vilket ergo betyder att om du har några merkostnader så ska dem ersätta dig för dem.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Umm, Sumitomo sa ju exakt det ni säger.

"så skall de byta ut till rätt vara utan några merkostnader för dig enligt konsumentköplagen."

Dvs, du som köpare ska inte behöva betala några merkostnader för att den ska bytas ut vilket ergo betyder att om du har några merkostnader så ska dem ersätta dig för dem.

I slutändan har alla rätt, du som köpare ska inte få betala extra, men det blir lite av en tolkningsfråga.

Man skulle kunna tolka sumitomos inlägg, om man vill, på ett sätt att köparen aldrig ska behöva lägga ut pengar för att lösa problemet för att sen i slutet få ersättning från företaget.

Så det foxone egentligen gör är att förklara djupare, men det han/hon säger går inte på något sätt emot det sumitomo skrev.

Permalänk
Avstängd

Får ringa dom imorgon iaf. 2 dagar och inget svar via mail.
Har skickat mail till både retur och kundtjänst iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Får ringa dom imorgon iaf. 2 dagar och inget svar via mail.
Har skickat mail till både retur och kundtjänst iaf.

Händer ju att det blir fel ibland, jag brukar efterfråga en returpacksedel och stå på mig på den punkten. Är dom helt omöjliga är det bara att efterfråga inpackningsmaterial hemskickat, eller kontaktinformation till vem de rekomenderar dig köpa detta packmaterial ifrån eller om du bara ska köpa det på posten.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Uppdatering:

Senaste nytt är att megastore.se säger att dom skickat paketet till mig igen, men dom kan inte säga något datum bara "förra veckan".
Vad är de för jävla företag som inte har datum på deras försändelser?

Iaf mailsupport kan man glömma, dom svarar inte där.
Pratade i telefon med en som inte alls var intresserad av att hjälpa till, "ring posten, deras fel".

Såklart har dom inget kolli-ID eller något så det är omöjligt att söka paketet, dustin har kolli-ID så om du beställer en liten fläkt, och deras frakt är lika billig.

Så jag har blivit blåst på 400:- iaf.
Megastore.se är rent skit, deras support är ett av de sämsta jag upplevt.

Hädanefter handlar jag ifrån företag man vet är bra, speciellt när något går fel.