Plugga till hösten - Resultat efter första urvalet

Permalänk
Medlem

Plugga till hösten - Resultat efter första urvalet

Har sökt in till civilekonomprogrammet på SU nu till hösten.
Kom på plats 40 (BG) i reserven efter första urvalet.

Antalet platser är ca 200 st och sökande i år var 1200 (+20% mot föreg år tror jag)

Jag sitter lite knivigt till med jobbet och vill hinna ha några veckors semester innan jag hoppar på studierna. Har en månads uppsägningstid och några dagar sparade semester. Så det är läge och säga upp mig nu om jag ska hinna få några veckor, men det är inte kul heller att säga upp sig och sen inte komma in....

Tror ni det räcker med plats 40 nu i första urvalet för att komma in?

HT07 var den sista antagna i reserven på plats 40 efter urval 1&2.

Permalänk
Hedersmedlem

Fler sökande borde betyda något fler avhopp, tror jag. Men fan vet, har du inga alternativa planer?

Annars skulle jag inte chansa med jobbet, om jag inte var seriöst less på det eller kunde återvända eller ta ett nytt med lätthet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Fler sökande borde betyda något fler avhopp, tror jag. Men fan vet, har du inga alternativa planer?

Annars skulle jag inte chansa med jobbet, om jag inte var seriöst less på det eller kunde återvända eller ta ett nytt med lätthet.

Well, har redan gett upp mitt första val sen tidigare (IE på KTH) p.g.a för hög intagning. Känns lite sådär att skippa min andrahansval nu också.

Tittar man på statistiken förra året så hade jag inte kommit in på urval ett, däremot hade jag kommit in på urval två.

Är rätt less på att jobba och vill börja plugga nu...

Permalänk

Det finns något som heter studieledig från arbete, jag vet inte exakt hur det fungerar, men en arbetsgivare ska inte kunna neka det en vad jag har förstått.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det finns något som heter studieledig från arbete, jag vet inte exakt hur det fungerar, men en arbetsgivare ska inte kunna neka det en vad jag har förstått.

Jo jag har redan kollat på den möjligheten och föreslagit det. Men, det finns lite bekymmer där också, t.ex har min arbetsgivare inget kollektivavtal och då kan de skjuta på studierna i upp till två år. Är arbetsgivaren med i facket kan de bara skjuta på studierna max 6 månader från att man har meddelat. Men jag väntar svar på det om jag kan få det.

Permalänk
Medlem

Hur ser du hur många som sökte?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Hur ser du hur många som sökte?

http://www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT2008_s%C3%B...