Emesene och problem med Elyssa Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Nov 2007

Emesene och problem med Elyssa Mint

Hejsan

Jag har nyligen installerat Linux Mint Elyssa och tycker om vad jag ser så jag beslöt mig för att använda det. Nu har jag dock problem med Emesene, jag kan logga in som vanligt och programmet startar som det skall.

Jag kan dock inte få upp min lista med kontakterna, inte heller kan mina kompisar se mig om jag är online eller inte. Skickar dom en meddelande till mig så får jag det direkt och jag kan svara på det, men fortfarande inte se någon på listan eller att dom ser om jag är online.

Emesene sparar det personliga meddelnadet som man kan skriva in men den sparar inte nicknamnet, det försvinner varje gång man startar om Emesene.

Vad kan vara fel?

==========================================================================
Hejsan

Nu är det löst med Emesene, det var inte Linux Mint som ställde till det utan MSN's egna servrar har börjat att neka äldre versioner av MSN klienten att hämta listorna. Detta drabbade då också Emsene V1.0, men dom håller på att arbetar med en uppdatering V1.0.1 till detta så den kommer att fungera igen.

Källa: http://www.emesene.org

===========================================================================
I prefer dangerous freedom before peaceful slavery... Anonymous!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Jo jag har samma problem i Ubuntu.

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2004

Det funkar nu med v1.0.1 av emesene. Dock verkar den buggig eller nåt för den hänger sig ibland för mig. Har inte forskat i nåt varför osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Microsoft har spärrat gammla klienter, och det inkluderade tydligen emesene, emesene arbetar på en uppdatering.

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

jag kör Debian Lenny och har problem att adda folk med Emesene 1.0. Kan det bero på samma sak?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad eller Skövde
Registrerad
Dec 2006

Jag har också problem med emesene. Får adda folk i windows för att sen använda emesene i linux. Sjukt.

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1