Apple går bättre än någonsin

Permalänk
Melding Plague

Apple går bättre än någonsin

Siffror för det tredje finansiella kvartalet har nu redovisats av Apple, och för åttonde gången i rad överträffar företaget analytikernas förväntningar. Jämfört med förra året har omsättningen stigit med 38 procent, även om noll Iphone redovisades som sålda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Apple äger, gud vad jag älskar dom! Ge mig iphone, ipod, ipod touch, ipod mini! <3

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi försöka hålla denna tråd ren från flames och liknande? Det vore trevligt att för en gångs skull slippa moderera en tråd enbart för att den handlar om Apple.

Edit: Se där, första inlägget går ut starkt. Suck.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Kan vi försöka hålla denna tråd ren från flames och liknande? Det vore trevligt att för en gångs skull slippa moderera en tråd enbart för att den handlar om Apple.

Edit: Se där, första inlägget går ut starkt. Suck.

Fixat

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Tja, jag kan bara instämma i hyllningskören. Jag har nördat mig framför datorer i många, många år och min nya Macbook Pro är definitivt den smidigaste, smartaste och mest felfria datorn jag någonsin arbetat med. Föga överraskande att det går bra för apple.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

Äh, det ligger väl i sakernas natur att det är PC mot Mac på samma sätt som det är Mercedes mot BMW på motsvarande forum.
Själv har jag dock en fot i båda läger och tycker att båda fyller sin plats på marknaden... Tycker det är bra att det går bra för Apple, om inte annat för att tvinga andra stora tillverkare att börja tänka mer design. Om jag inte skulle spelat spel nån enstaka gång som jag gör idag så skulle min stationära definitivt hetat Mac istället för... Lian Li, EVGA, Eizo, etc, etc, ni vet vad jag menar...

Permalänk

Jisses, 1,1 miljarder vinst på 7,7M omsättning? Ouch, inte dåligt, för Apple vill säga.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Hmm kan man fortfarande göra vinst på Apple-aktier tro eller kommer dom precis som andra att påverkas av den nedåtgående konjukturen? Normalt sätt ska man ju köpa när värdet är lågt, så vet ju inte hur mycket mer Apple kan tänkas gå upp, någon som har koll på detta? Både mina Nintendo-aktier o Activision-aktier har ju lönat sig, så tänkte pröva på hårdvarubranschen nu även om jag personligen tycker att Apples produkter suger har jag inget emot att tjäna pengar på deras aktiekurser

Permalänk
Avstängd

Bra, slå hårt nu. Konkurens FTW

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Har vi tur kan dem konkurera ut MS lite mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jisses, 1,1 miljarder vinst på 7,7M omsättning? Ouch, inte dåligt, för Apple vill säga.

Som sagt många ggr förr... Än är inte sista idioten född. Pris i förhållande till prestanda har aldrig varit Macs starka sida. Men är folk beredda på att betala för design... tja då har väl feministerna lyckats, män beter sig som kvinnor och sätter yta före funktion. Se macen som datorernas Jimmy Choo.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Är väll bara att grattulera. Apple har hittat ett vinnande koncept.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Än är inte sista idioten född.

Jaså? Planeras det barn? Gratulerar, eller vad man skall säga.

Visa signatur

Q6600@3.6 | Asus P5K-E | 8GB DDR2 800 | 8800 GTX | X-Fi | TaiChi | Dell 2405 | Vista x64
MacBook Air 1.6 | 80 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Som sagt många ggr förr... Än är inte sista idioten född. Pris i förhållande till prestanda har aldrig varit Macs starka sida. Men är folk beredda på att betala för design... tja då har väl feministerna lyckats, män beter sig som kvinnor och sätter yta före funktion. Se macen som datorernas Jimmy Choo.

Som jag tidigare skrivit: jag är ingen fan av Apple. Däremot tycker jag inte att det är en rättvis jämförelse Tempel. Det handlar inte bara om design, utan kanske än mer om att du köper en komplett produkt som är optimerad för särskilt utvald hårdvara (i och med övergången till x86 är hårdvaran mer genomsnittligt PC lik, men dock så slösar inte Apple energi på att försöka ringa in hela utbudet av PC hårdvara). Dessutom har operativsystemets uppbyggnad vissa direkta fördelar i jämförelse med Windows.

Man behöver inte vara en Mac-fan för att erkänna några av dess starka sidor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andretti
Jaså? Planeras det barn? Gratulerar, eller vad man skall säga.

Nejdå... min äldsta är som du ungefär så jag är färdig på den fronten.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Som sagt många ggr förr... Än är inte sista idioten född. Pris i förhållande till prestanda har aldrig varit Macs starka sida. Men är folk beredda på att betala för design... tja då har väl feministerna lyckats, män beter sig som kvinnor och sätter yta före funktion. Se macen som datorernas Jimmy Choo.

Och ännu en gång är det någon som tror att "Mac-människor" bara betalar för den vita fina utsidan och äpple-loggan. Jag kör själv mac, men skulle betala lika mycket även om den såg ut som en Lenovo-dator, när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

EDIT: typo

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

HA! Jag visste det. Det slutar alltid i en massa griniga kommentarer om Apple.

Vad är det som gör så ont i PC-Windows-användarnas ögon att det finns folk som uppskattar Mac och vill köpa en Mac?

Jag har en PC och en MacBook, jobbar på ett PrePress-företag som har Mac Pro, G5 Powermac:ar och HP workstations. I know the difference!

Mac simply works. Stabiliteten i Art Pro mot PackEdge som är PC-varianten är som natt och dag. Art Pro är rock solid, vilket man inte kan säga om PackEdge.

Men jag ser inget problem i att det går bra för Microsoft, HP, Dell, IBM, Sun eller Apple. Same shit.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Och ännu en gång är det någon som tror att "Mac-människor" bara betalar för den vita fina utsidan och äpple-loggan. Jag kör själv mac, men skulle betala lika mycket även om den såg ut som en Lenovo-dator, när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

EDIT: typo

Det är ju också upp till person, ibland får man bryt på datorerna på jobbet för att den där badbollen alltid kommer, saker tar längre tid, är direkt osmidigt jämte windows och framförallt närvaron av kernel panics. Apples helhetssystem imponerar knappast på mig då min egen pc med windows xp, aldrig har fått bsod, drivrutiner har alltid funkat som det ska, och program som funkar logiskt, där dom inte byter ut snabbkommandon i olika versioner.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Och ännu en gång är det någon som tror att "Mac-människor" bara betalar för den vita fina utsidan och äpple-loggan. Jag kör själv mac, men skulle betala lika mycket även om den såg ut som en Lenovo-dator, när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

EDIT: typo

Exakt. Sedan så tar folk alltid för givet att alla Mac-användare är fanboys också, minst lika knäppt! Såhär enkelt är det i mitt fall: jag gillar inte MS. Det verkar folk tro är samma sak som att avguda Apple... trots att jag kör Linux på fler burkar (2, ibland 3) än OS X (1).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Och ännu en gång är det någon som tror att "Mac-människor" bara betalar för den vita fina utsidan och äpple-loggan. Jag kör själv mac, men skulle betala lika mycket även om den såg ut som en Lenovo-dator, när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

EDIT: typo

Man kan lika gärna köpa en annan snygg bärbar och slänga in linux på. OS X är inte överlägset - långt ifrån. Hela OS X är ett säkerhetshål.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Jag tror att vi i alla fall kan vara överrens om en sak:

Det här med datorintresse går ut på att fastställa EN konfiguration som är bättre än alla andra, helst på alla punkter.

Och så fort vi har det svaret, så kan vi tillsammans håna alla som inte har det lika bra som vi.

Det är inte mer än rätt, eftersom de förmodligen inte är lika smarta som vi, inte kan lika mycket, eller gudbevars.... inte är lika rika dom vi, så att de kan köpa det som de egentligen vill ha.

Och om inte det är värt att håna, så vet jag inte vart världen är på väg.

Visa signatur

Q6600@3.6 | Asus P5K-E | 8GB DDR2 800 | 8800 GTX | X-Fi | TaiChi | Dell 2405 | Vista x64
MacBook Air 1.6 | 80 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
... när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

Hm, visst har OSX fördelar, men oavsett preferenser ska vi nog vara lite försiktiga med våra superlativ. Generellt sett är inget operativsystem överlägset alla andra, eftersom det i slutändan är en användarfråga, alltså mycket subjektivt. Rent tekniskt finns de sedan både för- och nackdelar med alla, än om jag helt klar anser att vissa fördelar övervägen vissa nackdelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Och ännu en gång är det någon som tror att "Mac-människor" bara betalar för den vita fina utsidan och äpple-loggan. Jag kör själv mac, men skulle betala lika mycket även om den såg ut som en Lenovo-dator, när OS X är helt överlägset alla andra operativsystem.

EDIT: typo

Det är ju just den typen av kommentarer som gör mig mer övertygad. OS X är oxå en yta... Det är inte bara lådans yta som bländar macmänniskor.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Kan vi försöka hålla denna tråd ren från flames och liknande? Det vore trevligt att för en gångs skull slippa moderera en tråd enbart för att den handlar om Apple.

Jovisst och grisar flyger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Men jag ser inget problem i att det går bra för Microsoft, HP, Dell, IBM, Sun eller Apple. Same shit.

Precis, men de förstår inte alla.
Jag är själv en PC människa och jag gillar helt enkelt inte Mac, men bara för de tycker jag inte att det är skit när Apple blir större. Det är något som ändå kan gynna en.
Själv älskar jag deras iPod Touch. Den är sådan där design före prestanda-pryl, men den ger ett förbannat "vill-ha" begär.
Och sluta upp med denna löjliga PC VS Mac, ingen gör bättre datorer än den andra. Man köper en dator efter behov. Mac har sina starka sidor, precis som PC.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Tycker om Apple och ingen bör vara förvånad att omsättningen ökar. Aktien sjönk till trots, med hela 10 procent dessutom? Brr, läskiga tider.

Permalänk

Apple pumpar ut saker med vit blank yta och en liten stor skärm och alla goes aahh *orgasm* nya iphone must throw away my old one and köpa ny...

skit samma, deras pengar.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Hedersmedlem

skönt att se att vi betalar galet mycket marginal till dem

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Kul att man ökat från 3.26% Q1 till 3.50%! Q3 2007 var man på 3.19%.

Vissa av Apples prylar är riktigt snygga, men byggkvaliten är kass och priset larvigt högt för vad man får. Men Jobs är ett geni, den mannen kan sälja en sten bara han målar den vit, sätter loggan på den och säger.. "one more thing, this new super-hammer is much better than any hammer."

Permalänk
Medlem

Vad jag har svårt att förstå då det gäller apple är ju varför ingen annan tillverkare på allvara börjar konkurrera med dem! Apple:s bärbara t.ex. är ju av en platt design, och lika tjock i framkant som bakkant, vilket gör att datorn upplevs väldigt smidig. Varför andra tillverkare inte tar efter detta istället för att lansera bärbara med väldigt ojämna undersidor och fötter i bakkant som är dubbelt så höga som resten av datorn övergår mitt förstånd! Då det gäller mycket annat innom branchen så är de ju inte sena på att kopiera andras ideér och innovationer!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W