Varning för inwarehouse

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Varning för inwarehouse

Köpte en xbox 360 arcade av inwarehouse för ett tag sedan kommer hem och testar den (ville åt hdmi har redan en premium utan hdmi)

Kopplar in skiten och får felmedelande e64. Mailar supporten som hänvisar till MS påpekar att jag inte känner för att skicka min splitternya maskin till MS och få en beg tillbaka så dom godkänner min retur.

Idag får jag mail där dom säger att det "finns tydliga tecken att min maskin har varit modifierad" vfan e detta för skit.

Bara för att det är E64 felmedelande betyder det inte att den har varit moddad.

SKITFÖRETAG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... kanske är läsvärd.

Har du varit i kontakt med Inwarehouse ytterligare efter detta?

Vad är det som tyder på att den varit moddad? (Bara felkoden eller ytterligare saker?)

Kan det vara så att den tidigare returnerats av annan kund som gjort något fuffens före returen?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Och ännu viktigare, när vi lägger undan all snack, var den moddad eller ej, helt ärligt nu

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

re

Har mailat och frågat hur dom kan säga att maskinen har varit öppnad.

Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.

Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen.

Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas då DOA inte är så ovanligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Med andra ord har du inte följt riktlinjerna som dragits i forumet för att du ska få skapa en sån här tråd? Eller var det en vecka sen du mailade o fortfarande inte fått svar?

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

re

Fick följande svar

Bäste kund! Om ni inte har öppnat det så ber jag er återkomma så ska vi lägga fram vår bevisning. Så får vi skicka den till en auktoriserad verkstad för professionell bedömning, kostar dock er en del om det är så att den vart öppnad.

Vad ska man säga ? Har ju fortfarande inte fått svar på min fråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2003

Känns som du inte berättar allt utan bara säger att dom inte vill ta emot en xbox du har öppnat och du vill inte skicka den till MS för du vet att du har öppnat den och dom ger dig inte en ny.

Lätt att modifiera sanningen och smuttskasta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Fick följande svar

Bäste kund! Om ni inte har öppnat det så ber jag er återkomma så ska vi lägga fram vår bevisning. Så får vi skicka den till en auktoriserad verkstad för professionell bedömning, kostar dock er en del om det är så att den vart öppnad.

Vad ska man säga ? Har ju fortfarande inte fått svar på min fråga

Gör som de säger?
Om du inte har öppnat den och du fick den i obruten förpackning har du ju rimligtvis inget att oroa dig över.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

re

Varför ger dom mig isåfall inte bevisen att den har varit öppnad då?

Visst E64 felmedelandet betyder att det är något fel med dvdrommens FW och du får detta fel om du tex flashar fel.

MEN detta felemdelande precis som alla andra felmedelanden är gjorda för att MS ska kunna felsöka sina maskiner.

Anledningen till jag inte skickar den till MS direkt är för att då får men den nya lite-on dvdromen som inte får att flasha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Citat:

Visst E64 felmedelandet betyder att det är något fel med dvdrommens FW och du får detta fel om du tex flashar fel.

MEN detta felemdelande precis som alla andra felmedelanden är gjorda för att MS ska kunna felsöka sina maskiner.

Anledningen till jag inte skickar den till MS direkt är för att då får men den nya lite-on dvdromen som inte får att flasha.

De skrev ju att de återkommer med bevisningen om du vill gå vidare med ärendet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

re

Dom skriver att dom ska skicka in det till en auktoriserad firma. Jag frågar efter deras bevis och inte någon firma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Vad är det som får dom att säga att du har varit inne och pillat i den ? inte fan behöver man skickaden till en auk verkstad för att kunna fastslå det om du har eller inte.

Vilka är dom s.k "tecken" har du dom sagt det tydligt ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Citat:

Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen.

Men du har alltså flashat den?

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Citat:

Citat:

För det första så är Inwarehouse inte ett skitföretag för det andra så erkänner du mer eller mindre att du håller på med att flasha om boxar så varför skulle Inwarehouse ha fel?

Tyvär men jag tror inte en sekund på att du är oskyldig!!

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2003

Håller med skruvis, dUden försöker bara blåsa inwarehouse på en modifierad xbox och ge dom taskigt rykte på köpet.

Ta ditt straff och lär dig en läxa IMO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Det är väl inget att sitta här och lipa för att du inte lyckas
lura inwarehouse/komplett.

Bara inse, de är smartare än du.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Vad fan gör det om han håller på att modda grejjer? Nu säger han att han har fått en box som inte fungerade. Vi ser bara en sida på historien och ingen vet om han snackar skit eller om han faktiskt fick en felaktig produkt innan den var flashad eller skruvad i?

Ljuger han eller inte? Det får väl inwarehouse påvisa med bevisen som de säger sig ha.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby Gård
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Vad fan gör det om han håller på att modda grejjer? Nu säger han att han har fått en box som inte fungerade. Vi ser bara en sida på historien och ingen vet om han snackar skit eller om han faktiskt fick en felaktig produkt innan den var flashad eller skruvad i?

Ljuger han eller inte? Det får väl inwarehouse påvisa med bevisen som de säger sig ha.

Om han inte har nåt att dölja får han låta inwarehouse skicka vidare den, dom kanske inte är auktoriserade att kolla på den. Han har ju bevisligen gjort något som gör att han inte vill skicka iväg den, och får då stå sitt kast, helt rätt!

Erik

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Om han flashat den så har han ju förverkat sin rätt till garanti, står tydligt i använderavtalet om jag inte missminner mig. Då kan han ju inte heller klaga ifall han inte får garanti.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Om han flashat den så har han ju förverkat sin rätt till garanti, står tydligt i använderavtalet om jag inte missminner mig. Då kan han ju inte heller klaga ifall han inte får garanti.

Självklart ska han inte få ett jota om det är så att han gjort fel. Jag varken står bakom honom eller emot. Men det är knappast något som gör att jag aktar mig för Inwarehouse

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Citat:

I och med att han skriver så här (istället för att skriva att maskinen inte är öppnad eller modifierad på något sätt överhuvudtaget) så är det ju rätt uppenbart att han har öppnat den och flashat.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004

inwarehouse som har fått så bra betyg kan väl knappast försöka lura nån? 8/10 poäng med 554 st bedömningar

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
inwarehouse som har fått så bra betyg kan väl knappast försöka lura nån? 8/10 poäng med 554 st bedömningar

Lura o lura, klart de kan begå misstag de med, men i det här fallt är det ju utom tvivel inte inwarehouse som försöker lura någon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Om du är så säker på att du inte gjort fel, varför låter du inte InWarehouse skicka iväg? Det kostar dig inte något om du har rätt ju.
Antingen säger dem "inget konstigt, dåligt fabriksprogrammering," eller "helt fel mjukvara avbruten mitt i skrivningen"

Men å andra sidan, var en man, bit i det sura äpplet och erkänn att du misslyckades programmera om den lättaste läsaren av alla.

Samt du tror väl inte att ett företag som är seriöst skulle byta ut en enhet bara sådär, med ett klassiskt fel på en klassisk konsol som tyder på att du misslyckats flasha...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Kan inte låta bli att småle. Det är enkelt att se ifall maskinen är modifierad, klisterlapparna är borta, annan firmware i läsaren, slitage i skalet etc. Du har brutit mot avtalet som godkänns när du sätter igång maskinen och du har förvanskat din garanti genom att öppna upp den och utsatt den för yttre påverkan. Inte så konstigt att dom säger att den är moddad och inte fixar den. Skickar du vidare den till en verkstad kommer du garanterat åka på en undersökningsavgift samt fraktkostnader.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Jag läser bara att han köpt den, kopplat in den för att testa men får felkod, sen att han TESTAR INNAN CHIPPNING/MODDNING.

Sen hur kan man förvänta sig att MS skickar felfria konsoler med 0% felmarginal när dom inte ens lyckas med OS till datorer på första försöket (SP1,SP2)

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag läser bara att han köpt den, kopplat in den för att testa men får felkod, sen att han TESTAR INNAN CHIPPNING/MODDNING.

Sen hur kan man förvänta sig att MS skickar felfria konsoler med 0% felmarginal när dom inte ens lyckas med OS till datorer på första försöket (SP1,SP2)

Ser inte nånstanns att han hävdat att han INTE har modifierat den på nåt sätt.
Borde vara det första man gör, gör han det nu lär ju ingen tro på honom

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Roligt detta, vissa är så lätta ett genomskåda till och med genom några inlägg på internet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007

re

Ok nu är jag "oseriös" och svarar från ett annat konto.......

Kul att folk är sånna "experter" här.

För det första kan man flasha om en benq läsare flera gånger så länge man har rätt nyckel så är det inga problem. Du kan tom flasha en samsung eller philips dvd och ersätta benq läsaren med precis som man gjorde innan benq läsaren var knäckt.

Hur seriöst är det att "hota" sina kunder med "du kommer få betala dyra reparationer om du har fel" innan dom ens själva kan säga vad problemet är och inte bara komma med "du har pajjat den".

Varför gör jag inte detta då när jag har rätt?

Varför ska jag riskera att få betala något efter som IW strular varför skulle inte denna "expert" strula med.

Varför tog ens iw tillbaka min maskin? Jag sa ju klart och tydligt att den hade felmedelande e64.

Sen har jag för mig att dom enda som får reparera 360 är MS själva via reparationscentret i tyskland dit jag skeppat x antal RROD maskiner.

Ni som tvivlar på att man kan få DOA kan ju ringa runt till alla stora chippbutiker och fråga om dom testar alla maskiner orginal innan dom chippar.