Permalänk
Hedersmedlem

Stargate-tråden

Måste väll ändå finnas fler Stargate-nördar här än jag?! Massor av andra serier har egna trådar men ingen officiell Stargate-tråd?! Ajja, här kommer den hursomhelst! Så vad tycker ni om SG-1 respektive Atlantis? Vilken serie gillar ni bäst? Själv tyckte jag att säs. 4 av Atlantis var riktigt seg, vart bara massa meningslösa avsnitt i slutet med michel, riktigt gött att första avsnittet säs. 5 gjorde slut på han för stunden iaf. Dock lär han komma tillbaks, måste varit han som snodde jumpern. (?) Ska även bli mycket spännande att se hur det blir med Woolsey som befäl! :D.
SG-1 då? Mycket tråkigt att det inte kommer fler avsnitt, hatar hur de blev av med ORI så snabbt i Ark of truth! Hade gärna sett mycket mer av dem! Senaste Stargate-filmen, Continuum var ett stort lyft dock.

Bästa SG-1- & Atlantis-avsnittet:

SG-1:
Säsong 9 avsnitt 20, "Camelot"
Älskar de avsnittet, precis när ORI's skepp kommer genom supergaten, behöver nog inte säga mer

Atlantis:
Säsong 3 avsnitt 20, "First strike"
Riktigt trevligt avsnitt! Väldigt spännande när Replicators attackerar och de flyger iväg med staden.

Som med de andra tv-serietrådarna, diskuteras avsnitten som sänts i USA, om du därför ser på avsnitten som de kommer på tv6 kan denna tråden innehålla s.k spoilers!

Diskutera på nu!

Permalänk
Avstängd

säger bara: STARGATE INFINITY!!!!!!!! finns inget bättre än det.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Jag gillade filmen.

Permalänk
Medlem

Jag älskar båda serierna och direct-to-dvd filmerna och själva filmen riktigt mycket, håller med dig verkligen om "Camelot", fy fan första gången man såg den, vilket dramatik! Tyvärr sänds inte Atlantis i Sverige så det är lite synd men iaf kan vi ha en diskussion för de som ändå ser på det

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag älskar båda serierna och direct-to-dvd filmerna och själva filmen riktigt mycket, håller med dig verkligen om "Camelot", fy fan första gången man såg den, vilket dramatik! Tyvärr sänds inte Atlantis i Sverige så det är lite synd men iaf kan vi ha en diskussion för de som ändå ser på det

Jojo, visst sänds Atlantis på 6:an? Eller är har de slutat med det nu? :/
Oh, yes! Första gången man såg det, precis när ORI skeppen kommer igenom, fan alltså, kanske det mest spännande Stargate avsnittet någonsin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Jojo, visst sänds Atlantis på 6:an? Eller är har de slutat med det nu? :/
Oh, yes! Första gången man såg det, precis när ORI skeppen kommer igenom, fan alltså, kanske det mest spännande Stargate avsnittet någonsin?

Nepp tyvärr så sänds inte det längre, de har ersatt det med Smallville o Flash Gordon =/
Verkligen sant, det där måste ha varit det allra bästa avsnittet när man ser skeppet komma igenom och också när man ser Carter bara flyga runt i tomrumet, så sjukt dramatiskt.
Dock gillar jag också avsnitterna "The Quest" eller vad de nu heter med Ba'al och Adria, så jäkla komiskt med Ba'al som bara "hänger med" ... xD

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nepp tyvärr så sänds inte det längre, de har ersatt det med Smallville o Flash Gordon =/
Verkligen sant, det där måste ha varit det allra bästa avsnittet när man ser skeppet komma igenom och också när man ser Carter bara flyga runt i tomrumet, så sjukt dramatiskt.
Dock gillar jag också avsnitterna "The Quest" eller vad de nu heter med Ba'al och Adria, så jäkla komiskt med Ba'al som bara "hänger med" ... xD

Haha, aa de är väldigt roliga. Ska ta och kippa ur en liten del ur ett annat roligt avsnitt, det kommer strax.
EDIT: Moviemaker funkade inte, men hittade det på youtube:

Permalänk
Medlem

HAAHHA Ja det är den! Den är helt klockren
"Just because my sex organs are on the inside instead of the outside doesn't mean I can't.." .. liksom WTF var kom den ifrån xD

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
HAAHHA Ja det är den! Den är helt klockren
"Just because my sex organs are on the inside instead of the outside doesn't mean I can't.." .. liksom WTF var kom den ifrån xD

Hehe, den kom från första avsnittet i ses. 1 Okey, har kanske kollat lite förmycket

Permalänk
Medlem

Ark of Truth var ju så otroligt dåligt, känndes mest som du bara ville snabbt göra filmen och sket i hur det blev.

Hallowed are the Ori and those who follow!

Continuum var dock mycket bättre, väldigt intressant och bra gjord film.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ark of Truth var ju sevärd på grund av Adria =D

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Mycket bättre än Stargate:

Wormhole X-treme. Awesome. Bra avsnitt. "I've got a concept meeting in 10 minutes, and if I'm not there on time... well... well, they start without me."

Edit: Näst senaste filmen var urkass. Blä. Senaste filmen var fan brutalt jävla extremt häftig, mest bara för att jaffarna faktiskt träffade när de sköt med sina chaos sticks (eller vad de nu heter). Något som typ aldrig hänt tidigare.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Har börjat gillat stargate serierna nu på sistonde, dock har jag missat så många säsonger :/ Men ska det inte börja en ny serie? Då blir de att följa alla avsnitten

Permalänk
Medlem

Det har ju snackats om något stargate: XXX(kommer inte ihåg va fan den skulle heta) eller något liknande men inte vart mycket stå hej om det pågrund utav filmerna som har kommit ut precis, men kanske börjas arbeta på den nu när dom är klara.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag saknar stargate sg1 serien som fan asså! synd att dom la ner den, men dom bästa avsnitten va ju självklart när dom fightade the gua´uld och the replicators :). gillar dock inte sista avsnittet, hade förväntat mig något mer än hur de sluta

När dom börja lägga in the ORI så tycker jag att serien tappade kvalitet.

Atlantis e väl ok men det e fortfarande inge SG-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Phat^Trance
Atlantis e väl ok men det e fortfarande inge SG-1

Precis.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det jag saknar mest av allt är den gamla SG-1 teamet, jag gillar inte riktigt Vala eller "nya snubben" i de sista två säsongerna, det går lite överstyr =/
Man hade ju liksom tänkt sig att "Ori" skulle dö på något mer dramatiskt sätt och att man skulle få se de som man fick se The Ancients.
Det var liksom en helt annan känsla i serien när de var emot Goa'uld och Replicators, så mycket dramatik som bara försvann med Richard Dean Andersson =(

Atlantis är väl kul och det har sina höjdpunkter dock tror jag inte att vi kommer se så mycket dramatik i det hela, älskade episoden när de attackerade replicators hemplanet och förstörde det med hjälp av Mckay's egna replikator, den avsnitten var helt underbar men sen dess har det varit lite halvdant =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

Den nya serien ska heta Stargate Universe!
Mer info här:
http://www.gateworld.net/news/2007/03/third_series_is_istarga...

EDIT:
Ytterligare info:
Stargate Universe är den tredje serien, där inspelningen kommer att börja efter att de två nya filmerna (Stargate: Continuum och Stargate: The Ark of Truth) är klara. Konceptet bygger på att en nionde symbol kombineras med symbolerna på Stjärnporten, vilket medför att en ny dimension läggs till när det gäller det platser vi kan besöka genom stjärnporten. Man planerar att börja sända den i Sverige hösten 2008. Det hela börjar för 1 000 000 år sedan när De gamla skickar iväg ett rymdskepp tvärs igenom universum som skulle sprida ut stjärnportar.

Sanazin:
Indeed! Ses. 3 av Atlantis var lätt den bästa hittills, replicators är definitivt en mer spännade/häftigare fiende än Wraith. Dock är de inte helt ute ur leken. Ett Replicator skepp med Wier ombord klarade ju attacken! + Att man får en liten hint i introt av ses. 5, (Replicator skepp är med.) *hoppas*

Permalänk
Hedersmedlem

fan va nice

Permalänk
Avstängd

Säger bara

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Säger bara

qY7M0n3yMI4

åh .. gud ... så dåligt ... jösses
Det jag tycker är lite löjligt nu i Atlantis är att det hela tiden handlar om jävla huvudkaraktärerna och deras jävla relationer än all "Tekno-talk" som det var så himla kul med i SG-1. Visst i början av Atlantis var det så men nu finns det knappt det längre och det känns bara så deprimerande att fortsätta kolla, de har i princip tagit hand om Wraith och Replicators, och Michael också. Grejen är att det inte skulle vara tråkigt med samma fiende egentligen, tänk er vi hade Goa'uld från början till slutet i SG-1 och det blev bara bättre och bättre, man fick reda på så mycket om de och det var otroligt, speciellt när Anubis kom in i bilden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Senaste SG:A avsnittet var ju helt OK. Ronan blir hjärntvättad, coolt.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Senaste SG:A avsnittet var ju helt OK. Ronan blir hjärntvättad, coolt.

Nja, bara för att så många avsnitt varit bedrövliga den senaste tiden blir inte ett svagt avsnitt "ok". Det är fortfarande trams om huvudkaraktärerna, även om de nu råkar ha bytt till att fokusera på ronan.

Permalänk
Medlem

Älskar båda serierna har somtur är inte sett alla sg1 avsnitt

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nja, bara för att så många avsnitt varit bedrövliga den senaste tiden blir inte ett svagt avsnitt "ok". Det är fortfarande trams om huvudkaraktärerna, även om de nu råkar ha bytt till att fokusera på ronan.

True, är rädd att nästa avsnitt kommer handla mycket om Ronons återhämtning osv :/

EDIT: Mer info ang. Stargate spelet!
Det kommer vara ett MMO tyvärr, film. Tyvärr ser grafiken rätt sunkig ut, men hoppas ändå på detta spelet. Tyvärr tycker jag inte att det ser så ljust ut just nu :/

Permalänk
Medlem

Hmm sista avsnittet var ju lite bättre än de förra men igen handlar det om jäkla karaktärerna och inte något i helhet, vill se mer action och mindre depressions-snack tack!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag gillade Noxx i SG-1 (där av min signatur), tycker det att det borde har varit lite mer om dom i avsnitten. Dom var ju trots allt seriens "magiker"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Edit: Näst senaste filmen var urkass. Blä. Senaste filmen var fan brutalt jävla extremt häftig, mest bara för att jaffarna faktiskt träffade när de sköt med sina chaos sticks (eller vad de nu heter). Något som typ aldrig hänt tidigare.

Håller med senaste filmen är riktigt bra.

lite offtopic/rant:

Det är en sak som jag aldrig fattat med "all" sci-fi, de använder helt överjävligt kassa laservapen som aldrig träffar och har riktigt crappy rate of fire, det är helt uppenbart att ett projektilvapen skulle vara 100-tals gånger bättre. Största exemplet jag kan komma på:

Star Trek, varje gång när de har med borgerna att göra kan de skjuta typ 3 borgs sen adapterar de, ge besättningen var sitt automatiskt kulvapen, ak47, thompson, mp40, va fan som helst skulle vara bättre än de skitlöjliga phasers.

Eller varför inte ta Stargate, sg-1 (med automatvapen) mejar ner massor av jaffa (med stavarna) utan att jaffa lyckas döda en enda.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Jag måste faktiskt säga att jag föredrar Atlantis.
Att den är mer actiondriven tyder ju normalt sett på att det bara är skit, men... Atlantis historier är betydligt mer varierade än SG-1.
Dessutom är Rodney den bästa Stargatekaraktären någonsin... Finns det någon som inte skulle vilja vara honom?

Ett action-MMORPG i Stargate Atlantis-stil hade varit underbart.
Alltså, inte bara slaktaslaktaslakta, även om det ska vara möjligt, men även att man får använda sig av många av de olika tekniker som används i serien. Hela klanen kan exempelvis befinna sig på ett skepp (superrika klaner kan ha något motsvarande atlantis-staden), sedan måste varje person ha olika kunskaper för att hålla allt i drift. Hela grejen med kristaller tycker jag är genialt - det är kanske inte unikt, och det är extremt orealistiskt (vad kan det vara, tio miljoner rader kod per kristall? Och de bara byter plats på kristallerna lite så funkar det? Jag skulle gärna vilja se det programspråket...), men det hade definitivt funkat i ett MMORPG.

Dessutom bör det finnas ett scriptspråk i spelet också, så man kan göra fullt med olika fällor och liknande.

Ett exempel är i tredje säsongen av Atlantis, då replicators skickar en gömd ("cloakad") stargate (tror jag?) genom rymden, får den att lägga sig i omlopp runt Lantea. Den aktiverar sedan sig själv med ett batteri, ringer automatiskt upp hemplaneten med en autodialer, sedan aktiverar de på hemplaneten en laserkanon som skickar en energistråle genom hemplanetens stargate till stargaten utanför Lantea. Stargaten tar sedan energin från energistrålen för att hålla sig öppen så länge som det behövs.

Allt det skulle ju kunna gå att koda på ett enkelt sätt i ett objektorienterat scriptspråk med färdiga funktioner. Skulle inte vara så svårt att göra det till peka-och-klicka (välj huvudgrupp, välj instruktion, klicka i värdet som skickas till instruktionen, repeat).
Då skulle man kunna arbeta som tuff ingenjör utan att för den sakens skull göra något mindre stimulerande än det soldaterna gör.

Det hade varit kul att fula ihop ett scriptspråk anpassat för det... Har vi inga programmeringsnördar som ser på Atlantis?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ett action-MMORPG i Stargate Atlantis-stil hade varit underbart.
Alltså, inte bara slaktaslaktaslakta, även om det ska vara möjligt, men även att man får använda sig av många av de olika tekniker som används i serien. Hela klanen kan exempelvis befinna sig på ett skepp (superrika klaner kan ha något motsvarande atlantis-staden), sedan måste varje person ha olika kunskaper för att hålla allt i drift. Hela grejen med kristaller tycker jag är genialt - det är kanske inte unikt, och det är extremt orealistiskt (vad kan det vara, tio miljoner rader kod per kristall? Och de bara byter plats på kristallerna lite så funkar det? Jag skulle gärna vilja se det programspråket...), men det hade definitivt funkat i ett MMORPG.

Dessutom bör det finnas ett scriptspråk i spelet också, så man kan göra fullt med olika fällor och liknande.

Allt det skulle ju kunna gå att koda på ett enkelt sätt i ett objektorienterat scriptspråk med färdiga funktioner. Skulle inte vara så svårt att göra det till peka-och-klicka (välj huvudgrupp, välj instruktion, klicka i värdet som skickas till instruktionen, repeat).
Då skulle man kunna arbeta som tuff ingenjör utan att för den sakens skull göra något mindre stimulerande än det soldaterna gör.

Det hade varit kul att fula ihop ett scriptspråk anpassat för det... Har vi inga programmeringsnördar som ser på Atlantis?

Där har vi ett bra spel! Hade gärna sett att man även som "guild/gupp" kunde köpa/vinna skepp. T.ex. hur nice hade det inte varit att flyga runt i en X304, Wraith hive ship, eller varför inte ett Replicator skepp? Sen attackera andra guilder. Fyfan, det hade blivit köp direkt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ett exempel är i tredje säsongen av Atlantis, då replicators skickar en gömd ("cloakad") stargate (tror jag?) genom rymden, får den att lägga sig i omlopp runt Lantea. Den aktiverar sedan sig själv med ett batteri, ringer automatiskt upp hemplaneten med en autodialer, sedan aktiverar de på hemplaneten en laserkanon som skickar en energistråle genom hemplanetens stargate till stargaten utanför Lantea. Stargaten tar sedan energin från energistrålen för att hålla sig öppen så länge som det behövs.

Nästan rätt, de skickar en satellit till Atlantis via hyperspace, som har en inbyggd Stargate i sig, (inte "cloakad" eller nått) Grejen är att satelliten enkelt hade kunnat kunnat förstöras, om de hade skjutit på den innan Stargaten öppnade och skölden blev "något" förstärkt av energin. Som jag skrev i första inlägget, det avsnittet är nog det bästa avsnittet av Atlantis någonsin.