Permalänk

Senaste avsnittet tyckte jag kändes väääldigt meningslöst..

Hoppas verkligen det blir lite mer fart snart.. det händer liksom ingenting 'ordentligt nog' i majoriteten av avsnitten (Enligt mig)

Någon som vet när/om det kommer Stargate Atlantis filmer?

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muerteheroica:

Senaste avsnittet tyckte jag kändes väääldigt meningslöst..

Hoppas verkligen det blir lite mer fart snart.. det händer liksom ingenting 'ordentligt nog' i majoriteten av avsnitten (Enligt mig)

Någon som vet när/om det kommer Stargate Atlantis filmer?

jag kan verkligen hålla med om att senaste avsnittet kändes som slöseri med tid, jag menar vi hade väl i alla fall kunnat få reda på något mer om den här extremt utvecklade rasen... eller något bad ass rovdjur på planeten eller tja någonting utöver en campingutflykt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

jag kan verkligen hålla med om att senaste avsnittet kändes som slöseri med tid, jag menar vi hade väl i alla fall kunnat få reda på något mer om den här extremt utvecklade rasen... eller något bad ass rovdjur på planeten eller tja någonting utöver en campingutflykt.

Ja det började bra men det hände inte riktigt något.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var som många säger helt ok i början, men ärligt talat så var det helt sämst, hände absolut ingenting, inte ens mellan karaktärerna =S Höjdpunkten i avsnitten var att TJ var gravid, skämtar de eller? herregud.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det man ville se var vad dom hittade i en av de skadade delarna av skeppet, där Rush sa typ "No one is touching that without me"

Nästa avsnitt kommer Dr. Daniel Jackson och gästar

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av heande:

jag kan verkligen hålla med om att senaste avsnittet kändes som slöseri med tid, jag menar vi hade väl i alla fall kunnat få reda på något mer om den här extremt utvecklade rasen... eller något bad ass rovdjur på planeten eller tja någonting utöver en campingutflykt.

Precis!, man fick verkligen inte veta något
Men kändes lite som '2001: A space odessey' med den där pelaren...

Fast något jag personligen irriterade mig på, var att dom överdrivde hur teknologiskt avancerade rasen var..
Det är inte första gången dom träffar på raser som kan skapa stjänor/planeter

Det var 2 avsnitt i Stargate Sg1 som handlade om en ras som kunde skapa stjärnor och massor av andra saker, om jag inte minns helt fel. >.<

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Muerteheroica:

Det var 2 avsnitt i Stargate Sg1 som handlade om en ras som kunde skapa stjärnor och massor av andra saker, om jag inte minns helt fel. >.<

Jaså? Har inget minne av något sådant faktiskt. Eller syftar du på replicators?

Permalänk
Skrivet av SWE|OggE:

Jaså? Har inget minne av något sådant faktiskt. Eller syftar du på replicators?

Om jag inte minns helt fel så var det rasen ' Aschen', Människor som hade väldigt mycket teknologi, som man fick se första gången i ett avsnitt som utspelade sig 2010

http://stargate.wikia.com/wiki/2010_(episode)
http://stargate.wikia.com/wiki/2001_(episode)

/
Jag kollade på avsnittet, och jag hade delvis rätt.

Dom förvandlade en gasjätte till en stjärna för att dubbla skörden på en planet

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Muerteheroica:

Om jag inte minns helt fel så var det rasen ' Aschen', Människor som hade väldigt mycket teknologi, som man fick se första gången i ett avsnitt som utspelade sig 2010

http://stargate.wikia.com/wiki/2010_(episode)
http://stargate.wikia.com/wiki/2001_(episode)

/
Jag kollade på avsnittet, och jag hade delvis rätt.

Dom förvandlade en gasjätte till en stjärna för att dubbla skörden på en planet

Ah, jo nu är jag med.

De utvecklade väll nått biologiskt virus som utrotade Goa'uld med..

Och visst var det ett avsnitt i SG-1 med något alienskepp som höll på att "konventera" en hel planet till en miljö som passade just den rasen, de förföll också vara en mycket avancerad ras.

Tänker man efter finns det väldigt många exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Och visst var det ett avsnitt i SG-1 med något alienskepp som höll på att "konventera" en hel planet till en miljö som passade just den rasen, de förföll också vara en mycket avancerad ras.

Tänker man efter finns det väldigt många exempel.

Mjo det avsnittet kommer jag ihåg. Man fick inte veta så mycket om dom annat att dom hade funnits till i många år och var en fredlig ras som föll av en större militär makt. Och att dom var kisel baserade om jag minns rätt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem

Men fortfarande var det ju att "bara" sätta fyr på gasjätten och lite terraforming. Att skapa hela det solsystemet ur "ingenting" är mäktigt. De sa väl att gateseeder-skeppen borde upptäckt eller förvarnat om att det kommer finnas en stjärna där. Hade materian redan funnits hade det ju räknat ut det.
Ja det gick väldigt sakta i avsnittet. Tycker synd om TJ.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tycker att serien blivit bra mycket bättre under de tre senaste avsnitten iallafall.
Visst, lite segt ofta ännu, men nu börjar det ju dyka upp lite aliens iallfall..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Inga kommentarer sedan Human?
Trevligt med Daniel som gäst, även om jag hade hoppats att

han var med på ett annat sätt - med stenarna, som hittills mest missbrukats. Att ta dit Jackson vore nåt, däremot!

Dold text

Synd att de förstörde 42-skämtet genom att förklara källan också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Angående de strandsatta så känns det öppenbart att de inte bara kommer att falla bort då de är så viktiga för serien. Så man kan ju fråga sig hur de kommer komma tillbaka? Framtiden utvisar väl det, förhoppningsvis så blir det inte lika enkelt och plötsligt som när Rush helt plötsligt var tillbaka.

Hela historien med Rush och Jackson vara bara allmänt skumt...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Känns väldigt fjantigt med hur dom fastnade i tunnlarna. Dom skjuter en spindel och sen kommer dom inte ut. När räddningen kommer och ser hur illa det är så står dom kvar på plats, försöker inte direkt hitta någon väg ut, använder inte sin keeno(eller hur det kan stavas) för att ens försöka hitta en väg ut. Inte så väl genomtänkt där.

Dold text

Det är full fokus på dramat och sen själva storyn bakom slänger dom bara ihop lite halvt bara. Man blir besviken

Permalänk
Medlem

På något sätt har jag börjat gilla serien lite grann. Tempot behöver dock dras upp, men jag utgår från att det kommer att ske.

Folket i rymdskeppet beteer sig mer likt vanligt folk än de typiska filmhjältar man annars brukar se. Det har både för och nackdelar. Nackdelen är att de inte utför en massa fantastiska saker utan bråkar och klantar sig lite mer istället. Fördelen är att det känns mer realistiskt.
Sedan gillar jag den storslagna atmosfären som byggs upp med antydningar om enormt avancerade civilisationer som varit i farten.
Med en massa aliens som skjuter i varenda avsnitt tappar man lite känslan för det hela..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Rush delen var klart det bästa delen av SGU än så länge, men det hela förlöjligades av Eli&Chloes lilla äventyr... Suck denna serie är verkligen sämst =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Rush delen var klart det bästa delen av SGU än så länge, men det hela förlöjligades av Eli&Chloes lilla äventyr... Suck denna serie är verkligen sämst =P

Ja det syns verkligen att Rush är den mest erfarna skådisen. Den killen kan sin grej asså.

Även jag är less på dessa småbarnsfasoner man ser ifrån vissa av karaktärerna. Chloe tål jag. Helt värdelös karaktär. Hon kan inget, fyller ingen som helst funktion förutom att from time to time hoppa in som ett offer.

Sen vet jag inte hur realistiskt dessa människor beter sig. Jag har svårt att tro att i den situationen dom är att folk skulle göra uppror osv. Dom samarbetar lika bra som tom och jerry men skillnaden är att deras liv är i fara :S man tycker ju att det borde pusha dem att vara samarbetsvilliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Ja det syns verkligen att Rush är den mest erfarna skådisen. Den killen kan sin grej asså.

Även jag är less på dessa småbarnsfasoner man ser ifrån vissa av karaktärerna. Chloe tål jag. Helt värdelös karaktär. Hon kan inget, fyller ingen som helst funktion förutom att from time to time hoppa in som ett offer.

Sen vet jag inte hur realistiskt dessa människor beter sig. Jag har svårt att tro att i den situationen dom är att folk skulle göra uppror osv. Dom samarbetar lika bra som tom och jerry men skillnaden är att deras liv är i fara :S man tycker ju att det borde pusha dem att vara samarbetsvilliga.

Det sjuka är att den här människan har haft grymma roller i Alan Parkers filmer, hur han hamnade i Stargate är ett mysterium men jag önskar att de framhäver hans roll lite mer, han är en grym skådespelare och förtjänar lite bättre än det här tycker jag...
Jag håller med dig fullständigt om Chloe, hon är helt lost och passar inte in, hon fyller ingen funktion och är som ett femte hjul, kan inte hon ramla ner i en gråtta och bara försvinna =/
Det här är som en såpopera, extremt mycket dramatik över ingenting, de gör hundrasju hönor av en fjäder, och det är så extremt löjligt.
Det underbara i Stargate SG-1 och delvis Atlantis var att de gjorde en fjäder av 10x hönor, speciellt den tiden då Richard Dean Anderson var med, det var så underbart komiskt, det som vi får nu .. ja det är skit

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Serien har åtminstone gått från vara totalt usel, till bara allmänt dålig, är ju en framgång

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Serien har åtminstone gått från vara totalt usel, till bara allmänt dålig, är ju en framgång

Precis.
Det är fortfarande den överlägset sämsta sci-fi serie jag sett, men har ändå förbättrats enormt på senare tid.
I början var det bara såpopera och bråk mellan helt okända personer jag inte kunde bry mig mindre om.
Nu har det börjat dyka upp lite fler inslag av science fiction. Tom lite aliens har visat sig !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Sötast
Skrivet av JesperT:

Precis.
Det är fortfarande den överlägset sämsta sci-fi serie jag sett, men har ändå förbättrats enormt på senare tid.
I början var det bara såpopera och bråk mellan helt okända personer jag inte kunde bry mig mindre om.
Nu har det börjat dyka upp lite fler inslag av science fiction. Tom lite aliens har visat sig !

Aliens?

I en sci-fi serie? Övergivna i ett rymdskepp?

HAHAHA, nä... snälla, det skulle ju ingen tro på.

*bodypalm*

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som irriterade mig på den svarta snubbens (namn?) lilla drama som tog upp minst halva senaste avsnittet? -_-

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Musikälskare

SG-U är en snarkning... Så j"#¤la tråkigt så de finns inte

Det jag stör mig mest på är att skådespelarna inte har personligheter, alla är grå och tråkiga...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kan nån ändra namnet på den här tråden till "Alla vi som hatar SGU"? För det verkar som stämningen är sån här nu. Själv tycker jag att SGU är riktigt bra, betydligt vuxnare än den standard Sci-fi som vi sett tidigare i SG-1 och Atlantis. Visst kan man tycka att det är synd att det inte händer mer än det gör jämfört med exempelvis Atlantis, där de hittad een nya Alienras, sprängde tre planeter och löste universums hemlighet i varje avsnitt, men dett aär en ANNAN serie. Om man inte gillar den så kan man väl kolla på nåt annat eller kolla på de gamla SG-1 och Atlantis avsnitten igne och skriva om det istället.
Det är helt enkelt inte roligt att gå in i tråden och endast hitta nya inlägg om hur dåligt SGU är.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av killawife:

Kan nån ändra namnet på den här tråden till "Alla vi som hatar SGU"? För det verkar som stämningen är sån här nu. Själv tycker jag att SGU är riktigt bra, betydligt vuxnare än den standard Sci-fi som vi sett tidigare i SG-1 och Atlantis. Visst kan man tycka att det är synd att det inte händer mer än det gör jämfört med exempelvis Atlantis, där de hittad een nya Alienras, sprängde tre planeter och löste universums hemlighet i varje avsnitt, men dett aär en ANNAN serie. Om man inte gillar den så kan man väl kolla på nåt annat eller kolla på de gamla SG-1 och Atlantis avsnitten igne och skriva om det istället.
Det är helt enkelt inte roligt att gå in i tråden och endast hitta nya inlägg om hur dåligt SGU är.

Tycker det var dumt att ta en serie som Stargate och sen göra den till en dokusåpa. Om det ska göras till en ny serie borde det tagit ett annat namn. Att heta Stargate och sen tro att den inte blir jämförd med de tidigare serierna är naivt. De som följde SG-1 och Atlantis hoppades väl att Universe skulle vara en ny liknande spin-off. Det var en besvikelse att se vad som hänt med serien. Dom har snott namnet, stargate-teknologin och storyn bakom the ancients och sen gjort en ny serie av det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av killawife:

Kan nån ändra namnet på den här tråden till "Alla vi som hatar SGU"? För det verkar som stämningen är sån här nu. Själv tycker jag att SGU är riktigt bra, betydligt vuxnare än den standard Sci-fi som vi sett tidigare i SG-1 och Atlantis. Visst kan man tycka att det är synd att det inte händer mer än det gör jämfört med exempelvis Atlantis, där de hittad een nya Alienras, sprängde tre planeter och löste universums hemlighet i varje avsnitt, men dett aär en ANNAN serie. Om man inte gillar den så kan man väl kolla på nåt annat eller kolla på de gamla SG-1 och Atlantis avsnitten igne och skriva om det istället.
Det är helt enkelt inte roligt att gå in i tråden och endast hitta nya inlägg om hur dåligt SGU är.

Exakt, det är en helt annan serie.

Inte så konstigt att folk klagar här.

Kanske borde det göras en ny tråd för SG:U, det som denna tråden "skapades för" är ju inte aktuellt längre. ( )

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Kan nån ändra namnet på den här tråden till "Alla vi som hatar SGU"? För det verkar som stämningen är sån här nu. Själv tycker jag att SGU är riktigt bra, betydligt vuxnare än den standard Sci-fi som vi sett tidigare i SG-1 och Atlantis. Visst kan man tycka att det är synd att det inte händer mer än det gör jämfört med exempelvis Atlantis, där de hittad een nya Alienras, sprängde tre planeter och löste universums hemlighet i varje avsnitt, men dett aär en ANNAN serie. Om man inte gillar den så kan man väl kolla på nåt annat eller kolla på de gamla SG-1 och Atlantis avsnitten igne och skriva om det istället.
Det är helt enkelt inte roligt att gå in i tråden och endast hitta nya inlägg om hur dåligt SGU är.

Jag skulle nog säga att SGU är snarare nerdummad och till för småbarn, vi vet mycket väl att de som sitter och kollar på serier likt OC är tonårstjejer. Brad & Robert ville in i "leken" och tjäna pengar och istället så föll de till marken, och tog Stargate med sig, efter att ha sett statistiken så har tittarsiffrorna sjunkit rejält och det fortsätter i samma takt. Jag tror att om de verkligen bestämmer sig för att göra ett andra säsong av serien så kommer de antingen ändra grymt mycket, eller så kommer de att avsluta serien just där, för att spara sig själv förnedringen.
Det här är inte Stargate, och kommer aldrig att vara det, Brad & Robert är inte bra på att göra en dokusåpa heller, tyvärr.

Edit: En sista poäng, folk skulle förmodligen inte klaga SGU om den var bra på det som den gjorde, dvs. drama, men det är den inte, den är en dålig dokusåpa och en förjävlig science fiction.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

SGU har ingenting gemensamt med en dokusåpa så sluta jämföra den med en sådan. Den är absolut inte inriktad mot småbarn heller. Jag kan däremot hålla med om att man troligen försökt att nå en bredare publik med denna serien än de två förra , som bara inriktade sig mot Sci-fi nördar. Kanske skulle man fortsatt på den vägen, det vet inte jag. Nog känns det som om man inte var riktigt klara med Atlantis när det tog slut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

SGU har ingenting gemensamt med en dokusåpa så sluta jämföra den med en sådan. Den är absolut inte inriktad mot småbarn heller. Jag kan däremot hålla med om att man troligen försökt att nå en bredare publik med denna serien än de två förra , som bara inriktade sig mot Sci-fi nördar. Kanske skulle man fortsatt på den vägen, det vet inte jag. Nog känns det som om man inte var riktigt klara med Atlantis när det tog slut.

Dokusåpa är en synonym för tv-serier med extremt mycket inslag av drama, som till exempel OC, och det är här SGU passar in vare sig man vill det eller inte. Den är riktad mot "en bredare" publik enligt Robert & Brad själva och vi har redan sett vad denna resultat har gett oss, man har inte försökt nå en bredare publik utan man har vridit på allt som har med Stargate så mycket att den inte längre är Stargate, ändå kallas den det. Allt jag begär är att de ändrar namn och bakgrundshistoria på serier så att vi andra som faktiskt njöt av Stargate inte behöver skämmas för denna dynga. Ja, de var inte klara med Atlantis när det tog slut så abrupt som den gjorde, vilket är varför de verkligen borde ha fortsatt med den serien, men istället tog de en risk och ville tjäna pengar, och här har du resultatet. De tjänar varken pengar då de tappar publik med varje episod och allt är ett enda stor röra. Jag utmanar Brad & Robert att göra till och med 3 säsonger av serien, tror knappast det blir av om det fortsätter såhär dock.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2