Permalänk
Medlem

Lite synd att den läggs ner, gillar karaktärerna i den. men blir spännande att se vad det hittar på för nytt i nästa serie.

Permalänk
Medlem

Visst är det lite trist att Atlantis läggs ned, men då jag tycker att den nya serien låter rätt intressant (en mer rymdbaserad Stargate-serie) så har jag iallafall inga större problem med det. Jag har helt tröttnat på alla avsnitt som följer "the story arc" - när det kommer avsnitt med Wraith/Michael/Replicators så orkar jag knappt se klart ibland. Det trista nu är väl att det är rätt stor risk för att det blir väldigt många story-avsnitt snarare än de "single episodes" som jag alltid älskat med scifi-serier.

Visa signatur
Permalänk

Aw, inte alls kul. Tredje SG-serien kommer ju dessutom att vara helt fristående från SG-1/Atlantis, så vi lär nog inte få se några karaktärer därifrån. Speciellt inte Rodney...

Jag anser att de bästa Atlantisavsnitten är de när det inte finns någon riktig fiende, utan när de sitter fast i någon knipa.
Exempelvis när Rodney

fastnar i ett rymdskepp under vattnet

Dold text

eller när Samantha, Rodney och Jennifer

fastnar i ett gruvschakt

Dold text

.
Tyvärr så lär sådant knappast hända i filmerna.

Samma sak gäller SG-1, ett av mina favoritavsnitt är ett i den första (eller andra?) säsongen där O'Neill

trycks fast mot väggen av en robot

Dold text

.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aw, inte alls kul. Tredje SG-serien kommer ju dessutom att vara helt fristående från SG-1/Atlantis, så vi lär nog inte få se några karaktärer därifrån. Speciellt inte Rodney...

Jag anser att de bästa Atlantisavsnitten är de när det inte finns någon riktig fiende, utan när de sitter fast i någon knipa.
Exempelvis när Rodney

fastnar i ett rymdskepp under vattnet

Dold text

eller när Samantha, Rodney och Jennifer

fastnar i ett gruvschakt

Dold text

.
Tyvärr så lär sådant knappast hända i filmerna.

Samma sak gäller SG-1, ett av mina favoritavsnitt är ett i den första (eller andra?) säsongen där O'Neill

trycks fast mot väggen av en robot

Dold text

.

De där avsnittet med Rodney (som du nämnde först) var ganska najs, man fick en annan syn på Samantha haha

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aw, inte alls kul. Tredje SG-serien kommer ju dessutom att vara helt fristående från SG-1/Atlantis, så vi lär nog inte få se några karaktärer därifrån. Speciellt inte Rodney...

Jag anser att de bästa Atlantisavsnitten är de när det inte finns någon riktig fiende, utan när de sitter fast i någon knipa.
Exempelvis när Rodney

fastnar i ett rymdskepp under vattnet

Dold text

eller när Samantha, Rodney och Jennifer

fastnar i ett gruvschakt

Dold text

.
Tyvärr så lär sådant knappast hända i filmerna.

Samma sak gäller SG-1, ett av mina favoritavsnitt är ett i den första (eller andra?) säsongen där O'Neill

trycks fast mot väggen av en robot

Dold text

.

Jag håller med dig, avsnitten utan fiende är klart roligast samma sak gäller SG1.

Permalänk
Medlem

På senaste tiden känns Atlantis avsnitten helt uttjatade, de får inte till storyn riktigt och det känns som om de inte kommer nånvart.
Men det är synd att Stargate Universe förmodligen varken kommer ha karaktärer från SG-1 eller SG-A, enligt vad de skrivit till att de ska tilltala en yngre publik så vet jag inte vad längre.

Aja, man får väl helt enkelt ta och kolla på gamla goda SG-1 avsnitt med Mc'Gyver

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
På senaste tiden känns Atlantis avsnitten helt uttjatade, de får inte till storyn riktigt och det känns som om de inte kommer nånvart.
Men det är synd att Stargate Universe förmodligen varken kommer ha karaktärer från SG-1 eller SG-A, enligt vad de skrivit till att de ska tilltala en yngre publik så vet jag inte vad längre.

Aja, man får väl helt enkelt ta och kolla på gamla goda SG-1 avsnitt med Mc'Gyver

Jag tror Universe kommer bli som Atlantis, de kommer in gästskådisar från sg1 ibland :P, hoppas jag på.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Undra vad dem menar med yngre publik, 10år, 20år. Fast det är ju redigt skönt att det kommer att vara mer rymdbaserat man blir lite trött på att SGA, SG1 nästan alltid använder stjärnportalen.

Permalänk
Hedersmedlem

atlantis s05e08 --> bästa avsnittet ever!!

skönaste repliken under avsnittet är ju

- you are doing this on purpose, to kill wraith!!

Permalänk
Medlem

Nej bästa Stargate avsnittet någonsin är ju det allra sista SG-1 avsnittet. Ett riktigt fint slut på hela serien - dock synd att det inte fortsätts göra sg-1 avsnitt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

nu pratar jag iof om atlantis o inte sg1
men sista sg1 avsnittet va rätt tråkig, blev rätt besviken när dom avslutade serien sådär

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
atlantis s05e08 --> bästa avsnittet ever!!

skönaste repliken under avsnittet är ju

- you are doing this on purpose, to kill wraith!!

Bäst vet jag inte, men det var nog det bästa i s05!
Fortfarande för mycket om huvudpersonerna dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Nej bästa Stargate avsnittet någonsin är ju det allra sista SG-1 avsnittet. Ett riktigt fint slut på hela serien - dock synd att det inte fortsätts göra sg-1 avsnitt.

Nja... tyckte att det avsnittet var rätt dåligt. Inget vettigt slut alls. Ori är t.ex. fortfarande kvar. (Även om de blev "omhändertagna" i den senare filmen) Nej, SG-1 slutade inte alls bra. Isf. är S09e20 - camelot bättre

Permalänk
Medlem

Hur skulle det sista SG-1 avsnittet vara då?

Haha, där ser ni, inte så lätt att skriva manus

Angående Camelot avsnittet; Jag kommer inte ihåg vad det handlade om, minns dock att jag sett det! Och har ej den säsongen på datorn, eller på DVD.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hur skulle det sista SG-1 avsnittet vara då?

Haha, där ser ni, inte så lätt att skriva manus

Angående Camelot avsnittet; Jag kommer inte ihåg vad det handlade om, minns dock att jag sett det! Och har ej den säsongen på datorn, eller på DVD.

Det skulle inte vara ett slut, utan en säsong till av SG-1, där ORI sagan på något sätt avslutades. Sen förstår jag inte varför de gjorde slut på Asgard heller, diggar deras humor

Ett smakprov av camelot avsnittet:

Permalänk
Medlem

Ah! Det kommer jag ihåg, hoppas jag.
Är det Sam som är där i rymddräkten utanför skeppet?
EDit: jo det var det, i slutet på klippet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Ah! Det kommer jag ihåg, hoppas jag.
Är det Sam som är där i rymddräkten utanför skeppet?

Yepp!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Det skulle inte vara ett slut, utan en säsong till av SG-1, där ORI sagan på något sätt avslutades. Sen förstår jag inte varför de gjorde slut på Asgard heller, diggar deras humor

Ett smakprov av camelot avsnittet:
nPuRvzPFhBI

RAAAAAAAAAAAIIIL GUUUUNS

Permalänk
Medlem

Den sista Stargate-Atlantis sög ju helt

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Fan vilka goda nyheter jag hittade för några dar sedan.

Atlantis skulle tydligen få en ny fiende :"they may have a connection deep into the history of Stargate mythology.". Jag tror att det är the furlings. Det är ju redigt bra att Atlantis kommer få en ny fiende eller vän, det har ju inte varit några riktiga fiender i säsong 5 än så länge. Här har ni en länk om ni vill läsa lite om dem och se bilder på dem

Dold text

.

Edit: glömde lägga in länken. Gå inte in på sidan om ni inte vill se spoilers.

http://www.gateworld.net/news/2008/09/new_iatlantisi_villains...

Permalänk
Hedersmedlem

du glömde länken

Permalänk

Fixade det precis :).

Permalänk
Hedersmedlem

hmmm dom där känner jag fan inte till asså

Permalänk

De ser häftiga ut i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
De ser häftiga ut i alla fall.

aaa dom liknar ju anubis super soldater från sg1,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
Fan vilka goda nyheter jag hittade för några dar sedan.

Atlantis skulle tydligen få en ny fiende :"they may have a connection deep into the history of Stargate mythology.". Jag tror att det är the furlings. Det är ju redigt bra att Atlantis kommer få en ny fiende eller vän, det ju inte varit några riktiga fiender i säsong 5 än så länge. Här har ni en länk om ni vill läsa lite om dem och se bilder på dem

Dold text

.

FYFAN VAD NICE!!! :D:D:D

Permalänk

Jag hoppas verkligen på att det är the furlings. Det hade ju varit perfekt alltså, man fick ju aldrig reda på vilka de var i SG-1 serien.

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden

Jag hoppas verkligen på att det är the furlings. Det hade ju varit perfekt alltså, man fick ju aldrig reda på vilka de var i SG-1 serien.

Dold text

Hm, har fått uppfattningen av att furlings är goda, hade varit coolt att få veta lite mer om dem dock, så man kan ju alltid hoppas!

Dold text
Permalänk

Jag fick också den uppfattningen. T.ex. dem skapade ett utopi som var menat att man skulle leva i fred tillsammans med varandra. Jag kommer inte ihåg vilken säsong och vilket avsnitt det var, men jag kan berätta lite om vad som hände i avsnittet: Harry Maybourne sa att han hade hittat ett vapenlager som tillhörde de uråldriga ( The Ancients ). Men det visade sig senare att Harry hade lurat dem. The furlings hade skapat ett utopi där man kunde leva tills man dog, det skulle vara väldigt fredsamt, och alla var välkomna dit. Men det visade senare att planeten var övergiven och det var inte så perfekt där som Harry trodde det skulle vara. Harry ville fly från jorden för att massor av organisationer var efter han, och att han var skyldig massor av pengar till farliga personer.

Dold text

Edit:

Jag glömde bort att The Furlings, The Nox, Asgard, och The Ancients var en alias som skulle uppehålla fred i galaxen, så de måste nästan vara fredliga av sig. Vem vet Atlantis kanske blir vänner med dem istället. Fast man vet ju aldrig det kanske inte är dem. Första gången man skulle få träffa dem var i avsnitt 10 och 11 som kommer sändas om ungefär 2-3 veckor :), så man slipper vänta i några månader för att få reda på vilka de är egentligen .

Dold text
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
http://www.youtube.com/watch?v=QDiqxzw3W3I

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10