Permalänk
Hedersmedlem

Men jag gillade ju musiken i Stargate... hoppas den är lika bra i universe....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Men jag gillade ju musiken i Stargate... hoppas den är lika bra i universe....

http://www.youtube.com/watch?v=fl5AOJatwYg#t=2m07s

Den typen av musik skulle jag gissa på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
http://www.youtube.com/watch?v=fl5AOJatwYg#t=2m07s

Den typen av musik skulle jag gissa på.

Ska gå titta om min tvätt är färdig och sen ska jag ta reda på vad det är för musik

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Ska gå titta om min tvätt är färdig och sen ska jag ta reda på vad det är för musik

Same.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det tillåtet med spoilers i tråden?

EDIT: hursomhelst så flög tiden förbi. Blev ju ledsen när avsnittet var slut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Är det tillåtet med spoilers i tråden?

Använd [*spoiler][*/spoiler] taggarna så är det väll lugnt.

Permalänk
Medlem

Stargate Universe, kan bara säga att jag gillade pilot avsnittet =D! Grymt spännande!
Allt är snyggt och jag fick en bra känsla av att storyn kommer fortsätta som jag vill hehe

Robert Carlyle passar perfekt som nörd =P hehe

Dold text
Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem

mm, har inte sett så mycket med honom tidigare. Tyckte han var bra.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Stargate Universe, kan bara säga att jag gillade pilot avsnittet =D! Grymt spännande!
Allt är snyggt och jag fick en bra känsla av att storyn kommer fortsätta som jag vill hehe

Robert Carlyle passar perfekt som nörd =P hehe

Dold text

Jag blev grymt besviken då det känns precis som Lost (En serie som jag inte kan kolla på i mer än 20min utan att få krampanfall i hjärnan), fast i rymden.

USCH

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Hedersmedlem

Ja i början var det väl lite så men jag tycker det blev bättre sen. Tror inte dom kommer fortsätta med den stilen.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kommer ge det ett par avsnitt till naturligtvis, men om detta är en permanent förändring så kommer jag inte bli långvarig tyvärr :/

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte heller detta avsnitt, alldeles för många arroganta personer och militären är ännu mer jävlig och fel än tidigare Stargate serier.

Men jag ser potentialen med denna serie, dom kunde ha gjort så mycket bättre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

De kunde ha gjort så, så mycket bättre
Varför har de gjort alla skådespelare till idioter och arroganta?! Blir för fan irriterad :S
All mystik har försvunnit, nu är det ett gäng idioter som ska banga varann 24/7.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med Sanazin. Det var det jag saknade. Man fick ingen riktig känsla för någon karaktär då alla skulle vara så macho. Det har alltid funnits skämtsamma stunder i både SG-1 och Atlantis. Hoppas man får se det i den här serien också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Håller med Sanazin. Det var det jag saknade. Man fick ingen riktig känsla för någon karaktär då alla skulle vara så macho. Det har alltid funnits skämtsamma stunder i både SG-1 och Atlantis. Hoppas man får se det i den här serien också.

Jag tror fan det inte kommer bli detsamma :S Inte ens Jack var rolig i denna avsnitt, jag menar, om HAN inte har humor då kommer ingen ha det =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag gillade inte heller detta avsnitt, alldeles för många arroganta personer och militären är ännu mer jävlig och fel än tidigare Stargate serier.

Men jag ser potentialen med denna serie, dom kunde ha gjort så mycket bättre.

Det har dem väll iofs alltid varit, IOA är ju inte heller att leka med. XD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
De kunde ha gjort så, så mycket bättre
Varför har de gjort alla skådespelare till idioter och arroganta?! Blir för fan irriterad :S
All mystik har försvunnit, nu är det ett gäng idioter som ska banga varann 24/7.

Håller med, extremt tråkiga karaktärer, Rush är den enda hittills som jag tycker är intressant. Lite mystik över han, så att säga.

Rätt konstigt faktiskt att de inte lyckades göra just karaktärerna mer intressanta, de är just det dem ville.

Det jag saknade mest var dock Stargate-musiken, det gjorde riktigt mycket att inte ha den alls. Känns mer som en egen serie än Stargate detta, ser man den så med blir serien säkert bättre.

Vad är detta med "FTL"? Någon sämre version av hyperspace?

Dold text

Nu var det ju första avsnittet med, så vi får väll se hur det utvecklar sig, lite svårt att skaffa sig ett intryck redan. Ska man ändå jämföra lite så tycker jag att Atlantis pilot var många gånger bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE

Vad är detta med "FTL"? Någon sämre version av hyperspace?

Dold text

Varför spoilertaggar?
FTL står för Faster Than Light, och är ett samlingsnamn för olika tekniker för att åka eller överföra information snabbare än ljuset. Det är en riktig term, och inte bara en påhittad sci-fi-term. Så en resa genom hyperspace (som är en påhittad sci-fi-term så som det används i sci-fi) är en form av FTL. För mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Faster_than_light

Däremot har dom inte gett någon förklaring till hur Destiny uppnår FTL annat än att det inte är genom att åka genom hyperspace.

Dold text

I övrigt håller jag med om att dom behöver arbeta endel på karaktärerna om de vill att man ska gilla dom. Tyckte hela avsnittet var ganska torftigt och inte så mycket humor eller den vanliga trevliga stämningen som det brukar vara i SG.

Sen ogillar jag lite att dom gör en till hamna-på-ett-skepp-jättelångt-från-jorden-utan-ett-vettigt-sätt-att-ta-sig-hem-serie. Känns som dom följer Star Treks spår, där SG1 var TNG, SGA var DS9, och SGU blir som VOY. Hoppas dom får till en vettig handling i denna, och att det inte bara blir en massa fristående meningslösa avsnitt där det tar dom många långa säsonger innan dom får till lite handling och en bra stämning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE

Vad är detta med "FTL"? Någon sämre version av hyperspace?

Dold text

Nu var det ju första avsnittet med, så vi får väll se hur det utvecklar sig, lite svårt att skaffa sig ett intryck redan. Ska man ändå jämföra lite så tycker jag att Atlantis pilot var många gånger bättre.

FTL = Faster-than-light, dom snack ju lite om det i denna episod men inte speciellt mycket.

Dold text
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

man kan ju undra varför dom valde att använda FTL drives när the anchients hade hyperspace drives.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag faktiskt vart posetivt övveraskad av piloten, betydligt bättre än jag trodde efter att ha sett de första trailersen.

Jag tror dock att det är lite tidigt att döma hela serien ännu som vissa verkar göra. Det är ännu mycket tidigt i serien, jag tror att det finns mycket potential i detta, hoppas bara att dom skippar all denna filler som är så vanlig i denna typ av serie (jag tittar på dig; ST:VOY) Vi får se hur den nuvarande situationen löses i nästa avsnitt där denna 3-episod-storyarc får sin upplösning.

Gillar Rush mest just nu, helt klart den karaktär som funkar bäst just nu. Eli verkar dock väldigt malplacerad just nu, passar inte in alls, har lite fel humor imo.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
man kan ju undra varför dom valde att använda FTL drives när the anchients hade hyperspace drives.

FTL så "teleporterar" man sig. Hyperdrive åker man bara riktigt snabbt.

Sitter och kollar på Stargate Atlantis nu. En säsong kvar och riktigt bra är det. Hoppas SGU är iaf hälften så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
FTL så "teleporterar" man sig. Hyperdrive åker man bara riktigt snabbt.

Sitter och kollar på Stargate Atlantis nu. En säsong kvar och riktigt bra är det. Hoppas SGU är iaf hälften så bra.

Det där är ju inte sant. Med en hyperspace motor så öppnar du upp en så kallad hyperspace window. Hyperspace är i princip en krökning av rum och tid medans en FTL drive är ett sätt att färdas snabbare än ljuset. Faster Than Light drive. Så om man ska säga teleportering så stämmer hyperspace bättre in på teleportering än FTL eftersom i hyperspace så försvinner du in i den så kallade hyperspace dimensionen medans vid FTL så är du kvar i den aktullea rymden men färdas bara jävligt fort.

Permalänk
Medlem

Jag gillade flashbacks bitarna av episoden, de kändes som SG. Det som utspelade sig i nutid var inte alls bra :S

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Det där är ju inte sant. Med en hyperspace motor så öppnar du upp en så kallad hyperspace window. Hyperspace är i princip en krökning av rum och tid medans en FTL drive är ett sätt att färdas snabbare än ljuset. Faster Than Light drive. Så om man ska säga teleportering så stämmer hyperspace bättre in på teleportering än FTL eftersom i hyperspace så försvinner du in i den så kallade hyperspace dimensionen medans vid FTL så är du kvar i den aktullea rymden men färdas bara jävligt fort.

I BSG var det iaf så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
I BSG var det iaf så

Haha ja fan det har du rätt i. BSG kör med sånt ja

Permalänk
Sötast

Humma, ja både jag å frugan såg piloten......

Den var ju inte direkt dålig....
Men klipp ur referenser till Stargate så är det inget kvar som känns som Stargate.

Menar då, klipp ur de hela 2 minuter långa klippen av Shanks, Tapping och Richard Dean och själva stargaten så är det vilken film/serie som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas dom kan göra något bra av det.

Är det någon skillnad i produktions-teamet? Andra som skriver manus eller nått? För det kändes ju ändå inte riktigt som Stargate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Hoppas dom kan göra något bra av det.

Är det någon skillnad i produktions-teamet? Andra som skriver manus eller nått? För det kändes ju ändå inte riktigt som Stargate.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stargate_Universe#Avsnitt
Där ser du vilka som gjort avsnitten, vilket är samma som i SG-1 om jag minns rätt... Men är nog bra om någon annan länkar till nån liknande text fast för SG-1 och SGA

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt avsnitt imorgon ser fram emot det!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Nytt avsnitt imorgon ser fram emot det!

Yup, enligt GateWorld så ska ep. 3 vara riktigt bra, men vi får väll se.

Håller tummarna iaf.