Problem vid installation av world of warcraft

Permalänk
Medlem

Problem vid installation av world of warcraft

Idag försökte jag installera TBC med min DVD kopia utav spelet men vid 86% så får jag följande felmedelande:

The file "C:\Program\World of Warcraft\Data\common.MPQ : textures\Minimap\942670d2414d0e904a232f3832acc40e.blp" could not be written. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (MPQTarget::DoMPQCopy

Jag testade att installera med CD skivorna men fick samma medelande igen.

Försökte att installera om WOW men det fungerande inte efter det heller, jag har vänt mig till deras tech support forum men har inte fått svar än så jag tänkte testa här på sweclockers också.

Om ni har någon aning om vad det kan vara för fel så skulle jag uppskatta om ni hade kunnat leda mig igenom problemet.

Tack

Björnen

Visa signatur

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you're still retarded"-
JRR shut the fuck up foundation

Permalänk
Avstängd

Om du har möjlighet kan du alltid in installerade wowmappen från en annan dator på en hårddisk och föra över det till din dator. Sen är det bara och spela. Gjorde jag och polarna när vi skulle lägga in wow på våra datorer. Är så drygt och installera.

Det hjälper inte ditt specifika problem men det kan vara en väg runt problemet om du har möjlighet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

haha, får väll be en kompis rara wow mappen och skicka tack så mycket

p.s.
Fortfarande nyfiken på andra alternativ.

tack

Visa signatur

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you're still retarded"-
JRR shut the fuck up foundation

Permalänk
Medlem

Tror att det ska gå att dra hem via deras hemsida. Annars kan man väl göra dom till image filer.

Sen så verkar det vara dålig kvalite på wow skivorna eller så har väl alla dåliga läsare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lumme
Tror att det ska gå att dra hem via deras hemsida. Annars kan man väl göra dom till image filer.

Sen så verkar det vara dålig kvalite på wow skivorna eller så har väl alla dåliga läsare

Japp, loggar du in på deras hemsida wow-europe.com så kan man ladda hem installationen där.. Jag har aldrig haft problem med wow skivorna, fast jobbigt o byta skiva hela tiden ;p

Permalänk
Medlem

Menar ni de vanliga, alltså icke TBC skivorna? för jag har testat med att ladda ner TBC och installera men får samma problem.

Nu tankar jag iallafall de vanliga wow skivorna från deras hemsida

Visa signatur

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you're still retarded"-
JRR shut the fuck up foundation

Permalänk
Medlem

WoW Installationen är generellt mycket känslig för data korruption av olika slag. Så om du har problem med drivrutiner eller att en minnes sticka är minsta trasig så blir installationen avbruten med ett felmedelande.
Eftersom installationen som du hämtar ifrån WoW-europe inte fungerar så är det Drivrutin/Hårdvaruproblem.

Första jag personligen skulle göra är att uppdatera drivrutinerna till Chipset o hårddisk kontrollerkortet fungerar.

http://eu.blizzard.com/support/article.xml?articleId=19610&se...

lite mera ingående hur man fixar just ditt problem

Permalänk
Medlem

Avinstallerat och tagit bort filerna/mapparna innan du försökte en gång till med annat medium?

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Ladda ner orginalspelet och expansionen, mkt snabbare och enklare installation än o hålla på med tusen CD-skivor (Like its 1999 WTF?!).

Kan inte räkna hur många gånger installationen misslyckats när jag installerat från CD-skivorna...helt värdelöst så får man göra om allt.

Permalänk

Och hur gör man det då egentligen att ladda ner originalspelet och hela fadderullan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_Gustafsson
Och hur gör man det då egentligen att ladda ner originalspelet och hela fadderullan?

Du tankar downloadern här :

http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/index.html

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har ett helvete med Wow installen också, när man skulle byta Cd blev allt konstigt och installen dog hur jag än gjorde.

så Fick kopiera in alla skivor i datorn. Fast Numera drar jag bara Wow mappen från min andra dator ifall jag behöver en ny version.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Man kan göra så här med. du Sätter i CD 1. Kopierar in alla Filer till en mapp på datan. sen lägger du in alla TPMQ filer eller va dom heter från varje skiva. och installerar. så jag gjorde och det funkade perfekt

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)