Före detta anställda utmanar Google

Permalänk
Medlem

Hahaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
"can't find shit captain!"

Hahahaaaa

Permalänk
Medlem

En sak folk glömmer när de kritiserar sajten är att den är SVART.

Har ni inte hört att svart är det nya svart?

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plixness
En sak folk glömmer när de kritiserar sajten är att den är SVART.

Har ni inte hört att svart är det nya svart?

WOT? Svart! va? haha

Gillar idén, tar väl som alla sagt ett tag innan de kommer upp i samma kvalitet som Google! men jag ska använda den! woho!

Permalänk

Den hittar inte min hemsida på samma sökning som är första träffen på google. Den verkar också ha dålig sortering vilken sida som skall visas först, som att visa massa sidor som innehåller texten sweclockers istället för att visa sidan som faktiskt har den adressen.
Dessutom var den rätt seg just nu. No sale.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
K-o-r-r-e-k-t-u-r-l-ä-s-n-i-n-g!

Jag hittade två tydliga fel när jag skummade igenom artikeln...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Så bra för dig, men du fattade ändå va?

WORD!

Visa signatur

abit-ag8/Intel p4 3,0@3,7/ Corseair twinx1024-3200c2/ Zalman CNPS9500 LED cpu fläkt/250 fsb/m-audio/his radeon hd3580 256mb/Acer Extensa 5620/netgear wnr2000

Permalänk
Medlem

Härligt att folk kan läsa.

Citat:

...bero på att Cuil för tillfället endast är anpassat för det engelska språket, och sökningar på andra språk ger relativt dåliga resultat.

Permalänk
Medlem

Fanns det inte en "ny" svensk sökmotor som var riktigt snygg i designen? Minns att den var svart och grejs. Någon som vet vilken jag menar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
K-o-r-r-e-k-t-u-r-l-ä-s-n-i-n-g!

Jag hittade två tydliga fel när jag skummade igenom artikeln...

Vem f*n bryr sig? Ser detta ut som en plats där du ska kommentera stavel?

Edit: Otrevlig attityd? Ja! Men jag är trött på dessa kommentarer

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eNaz
Ett stort FAIL på den sidan...

"Uttalas cool"

Skåningar eller?..

nej nej, det är cartman som säger cool ^^

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

jag ar i USA nu och sidan ar snabbt for mig, kan vara sa att den inte fungerar sa bra ifran sverige...
jag tyckte att den var snygg och ser som andra har namnt en ganska stor potential i den. Om de verkligen kan fa till sa att den hittar riktigt relevanta sidor forst sa kan den bli ett riktigt bra kompliment till Google. Google kommer nog dock att vara mycket battre om man inte vet exakt vad man letar efter...

Permalänk

Förstasidan funkar men jävlar vilket gytter som möter en på resultatsidan, för att inte tala om de läskiga flikarna till höger...

Permalänk
Medlem

jag ar i USA nu och sidan ar snabbt for mig, kan vara sa att den inte fungerar sa bra ifran sverige...
jag tyckte att den var snygg och ser som andra har namnt en ganska stor potential i den. Om de verkligen kan fa till sa att den hittar riktigt relevanta sidor forst sa kan den bli ett riktigt bra kompliment till Google. Google kommer nog dock att vara mycket battre om man inte vet exakt vad man letar efter...

Permalänk
Permalänk
Medlem

live search e bättre

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
K-o-r-r-e-k-t-u-r-l-ä-s-n-i-n-g!

Jag hittade två tydliga fel när jag skummade igenom artikeln...

Givetvis händer alltid felen när ingen korrekturläser artikeln innan den publiceras, som nu
Anmäl gärna nyhetskommentaren och nämn felen, så kan en mod fixa till problemet

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

inte särkilt hälpsamt att bokstaera ordet korrekturläsning sen säga att det finns minst två fel men inte vilka det är, fullständigt onödig och otrevlig kommentar.

ontopic: vad ska man nu säga om man får en fråga om typ romersk historia
"cuila det" (coola det)?

nä då funkar google bättre:)

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Artiklarna blir sämre och sämre, har ni ingen korrekturläsning överhuvudtaget?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bra mycket snyggare än Google, men inte bättre...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Fan vad långsam den var då. Dessutom hittade den ju knappt något av värde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Den va fruktansvärd långsam. Iaf vid 22:36.
Google öppnade ögonblickligen alla sökningar vid samma tidpunkt.
Google tillfredställer mig 100% bättre. Mycke bättre sökresultat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den faktiskt.
Visst, har lite problem att hitta, och den behöver helt klart mogna som någon sade. Men jag känner mig ändå lite underligt dragen till den. Gillar upplägget.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

No results because of high load...

Due to excessive load, our servers didn't return results. Please try your search again.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Tyckte den har verkade bra ja... Snabbt och oversiktligt med en himla massa relaterad information och kategorier som man kan hoppa till.

Denna sokmotor ska jag nog ta och anvanda ett tag for att utvardera narmare.

Permalänk
Medlem

Oj, den går extremt trögt... Jag får titta närmare på den vid ett annat tillfälle. Precis som många andra redan påpekat så är även jag en smula skeptisk till deras högtravande planer men jag ska hålla ett getöga på den, helt klart. Sök-branschen behöver mångfald.

Permalänk
Medlem

Har redan glömt vad de heter.

Permalänk
Medlem

Cuil
121,578 results for cuil
Och inget på förstasidan om Cuil ^^
516,386,388 results for google
Och bara om Google på förstasidan

Google
Resultat 1 - 10 av ungefär 741,000 vid sökning efter cuil. (0.07 sekunder)
Och Cuil som förstaträff
Resultat 1 - 10 av ungefär 2,490,000,000 vid sökning efter google. (0.04 sekunder)
bara google förutom en artikel från Ny Teknik om utmanare till Google, gissa vilken ^^

Google wins 2 out of 2.

Men visst, om jag mot förmodan inte hittar något på Google..
Tar ju några år för boten att indexera _allt_, Google har det där försprånget alla önskar sig från början. Minns när altavista/eureka fortfarande var bättre än Google.
Ge dem ett år och sen kan vi döma med rättvis hand på klubban. Expertisen finns ju där och antagligen viljan.

Grafiska gränssnitt spelar mindre roll, eller om det ska vara "cuil" eller ej, huvudsaken är att man hittar. Skulle kunna få presenteras i RTF bara den hittar precis vad jag söker.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar intressant åtminstone. Att man får upp 10 miljoner träffar på google och 1 miljon på cuil spelar egentligen ingen som helst roll (om man nu inte tänkt kolla igenom mer än 1 miljon sökresultat).

Permalänk

Allt som åtminstone på sikt hotar monopolet Google är ju av godo, om inte annat så för att sätta lite press på just Google att fortsätta utveckla sig.

Visa signatur

AMD X2 7750 BE, Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, 8GB Corsair XMS2 DDR2 800MHz, Samsung F1 1TB+0,5TB, CoolerMaster Elite 341, CoolerMaster RealPower M520. Win 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

Pfft, sökte efter sweclockers på Cuil, inte EN enda länk från Sweclockers egen hemsida... DÅLIGT

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
[B] inte särkilt hälpsamt att bokstaera ordet korrekturläsning sen säga att det finns minst två fel men inte vilka det är, fullständigt onödig och otrevlig kommentar.

----------------------------------------

Bokstaera?? kanske användarna borde börja korrekturläsa sina inlägg.

-----------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyholicxxx
WORD!

Och exakt vad tillför inlägg av denna typ??

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar