Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i mitt rum
Registrerad
Maj 2008

datorbutiken

vet inte riktigt vilket ämne jag skulle sätta den här tråden i men admin får flytta tråden dit den ska.Men såhär är det jag köpte en dator i komponenter hos datorbutiken för 2-3 månader sen och nät delen kan vara slut nu så jag undrar om man får nån garanti eller försäkring därifrån... hittade inget på sidan om detta och jag har inte betalat för nån försäkring/garanti inte nått extra.

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Använd garantin, hör av dig til db och skriv vad som hänt så kommer de hjälpa dig.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i mitt rum
Registrerad
Maj 2008

okej tack för svar

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

På följesedeln du fick med prylarna finns en returfraktsedel
som du skall sätta på paketet så slipper du betala för frakten-
Men först, kontakta db.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

Kul att du tycker det är roligt.

Ja, i nederkanten på följesedlen finns en fraktsedel som är
självhäftande och skall klistras på paketet. Självklart skall
man ha RMA-nummer från dem innan man skickar.

Har inte tillgång till nån följesedel nu, men db-mannens ord
kanske duger?

"Begär returnummer och nyttja den fraktlapp du fått med leveransen"

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=817...

Du kanske skulle handla därifrån så är det lättare att veta.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

rätt roligt att du inte tror på det, det är sant faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
På följesedeln du fick med prylarna finns en returfraktsedel
som du skall sätta på paketet så slipper du betala för frakten-
Men först, kontakta db.

Stämmer till 100%..

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

* Tråd flyttad *