Liten Dell sänker strömförbrukningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tror inte folk att den kommer uppdateras snart?

Jodå, snart så : )

Permalänk

Säga vad man vill om Dell, men detta är nog den första Dell-dator som jag skulle kunna tänka mig att äga. Den är riktigt nice. Ska man vara petig dock önskar jag att det hade funnits en mikrofoningång på fronten.

Nu får Apple uppgradera sin Mini illa kvickt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodstock
Säga vad man vill om Dell, men detta är nog den första Dell-dator som jag skulle kunna tänka mig att äga. Den är riktigt nice. Ska man vara petig dock önskar jag att det hade funnits en mikrofoningång på fronten.

Nu får Apple uppgradera sin Mini illa kvickt!

Visst det är en mycket tilltalande modell men verkligen inte för den prislappen :S

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Finns reseadaptrar som ställer om från 110V (?) till 230V och vice versa så det borde inte vara några problem

Så får man en stor klump till transformator som drar ström också, känns inte riktigt som ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Finns en annan XPS burk som inte drar mycket ström heller då den också kör med prylar från bärbara datorer och har lite bättre spec dessutom, är iofs ungefär 40% dyrare än dessa studio burkarna men då är allt också inbyggt i en 20" skärm med tillhörande trådlöst tangentbord och mus (tyvärr bara tillgängliga i England, Frankrike och Tyskland).

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Mycket prat om minskad energiförbrukning. Såg inget på deras hemsida om hur mycket den konsumerade? Något jag missat? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

var det bara jag som kände att den passar ÖVERALLT i hemmet bara för att det finns bambuskal?

Permalänk

Vilken snygg liten nätt sak. En sån är jag sugen på, fast en Mac mini kanske skulle vara bättre.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Snygg sak, men känns lite som en mac mini ripp, och macen är snyggare

Permalänk
Medlem

Mac mini ripp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Snygg sak, men känns lite som en mac mini ripp, och macen är snyggare

Jo, men jag tycker faktiskt att Dellen var finare
Men ja, smaken är som baken, delad.

Permalänk
Medlem

Är nog första gången jag får erkänna att Dell lyckats med designen av en dator.
Riktigt snygg liten sak det där.

Permalänk
Medlem

Okej, det är vanligtvis inte reseadaptrarna som ändrar volten, den ändrar bara kontakten. Kolla på era elektroniska prylar så ser ni att väldigt mycket är autoswitchande, de ändrar mellan 110-230V av sig själv.

Permalänk
Medlem

Beställde en i förrgår, ska bli spännande. En sjukt snygg dator som passar alldeles utmärkt i mitt hem. HDMI utgång och bluray passar alldeles utmärkt som en HTPC!

Permalänk
Medlem

GAH jag hatar när man kallar saker som inherent inte är miljövänliga för miljövänliga. Att panta burkar är miljövänligt. Att konsumera mindre är miljövänligt. Att köpa en dator är inte miljövänligt hur man än vrider och vänder på det! Lika miljövänligt som så kallade miljöbilar.

miljövänligt = bra för miljön (inte mindre dåligt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Beställde en i förrgår, ska bli spännande. En sjukt snygg dator som passar alldeles utmärkt i mitt hem. HDMI utgång och bluray passar alldeles utmärkt som en HTPC!

Du för skriva en recension här på forumet sen

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det var SVINDYRT?
En människa som kan bygga ihop en dator kan få en bättre dator med nästan exakt samma specifikationer om inte bättre.

Kostar datorn 5k och chassit 2k eller vad är det frågan om?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Bara jag som tycker att det var SVINDYRT?
En människa som kan bygga ihop en dator kan få en bättre dator med nästan exakt samma specifikationer om inte bättre.

Kostar datorn 5k och chassit 2k eller vad är det frågan om?

Om du kan fixa en bättre dator i den storleken för ett mindre pris så vill jag gärna veta hur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Om du kan fixa en bättre dator i den storleken för ett mindre pris så vill jag gärna veta hur.

Drog ihop lite här. Chassi och nätagg saknas men det finns på ebay för ca 700kr totalt. Storlekarna på chassin (Finns ett par i Sverige också) varierar mellan 200x200x70 och 250x220x70 ungefär.

Eller så kan man bygga ett eget case för en billig peng och då kan det bli så litet som moderkortet (171x171mm) tillåter (+ hårddisken och slimdriven).

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=307779,297785,305744,31...

---

Man ser ju att de tar överpris för datorn då datorn + skärm bara kostar 800kr extra.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Är den lika tysta som Mac Mini tro?

Permalänk
Medlem

Hade varit smutt om dom kunde fixa nån tunn klient så man kunde ha en fet server och sen massa småburkar, då hade dom inte behövt vara så förbannat dyra.

Permalänk

Synd at det ikke er noe skikkelig grafikk-kort der .. De må da kunne bruke et laptop skjermkort også ?! Men ellers syns jeg PCen var dyr ja ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
GAH jag hatar när man kallar saker som inherent inte är miljövänliga för miljövänliga. Att panta burkar är miljövänligt. Att konsumera mindre är miljövänligt. Att köpa en dator är inte miljövänligt hur man än vrider och vänder på det! Lika miljövänligt som så kallade miljöbilar.

miljövänligt = bra för miljön (inte mindre dåligt)

Att ersätta en strömhungrig dator med en strömsnål är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Att ersätta en strömhungrig dator med en strömsnål är?

Billigare i längden?

Visa signatur

Stationär: HP Phoenix | 12 GB RAM | 120 GB SSD | 1 TB HDD
Laptop 1: Sony Vaio | 4 GB RAM | 80 GB SSD
Laptop 2: Dell Inspiron | 1 GB RAM
Telefon: Apple iPhone 4S

Permalänk
Medlem

Verkar som att de går att köpa i usa då det nätagget tydligen ska vara av standardmodell a 90W enligt en kille på minhembio. Fan va nice, 60% av priset jämfört med sverige, I LIKE!

Permalänk

Schysst att alla skal kostar 390 kr, förutom Bambu som kostar 1400 spänn extra. Sen tror jag nog att Swec har lagt till rätt mycket saker för att få fram deras pris..

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyreas
Verkar som att de går att köpa i usa då det nätagget tydligen ska vara av standardmodell a 90W enligt en kille på minhembio. Fan va nice, 60% av priset jämfört med sverige, I LIKE!

Priset i USA är väl utan moms (även om den är mindre), sen frakt på det och eventuellt garantiproblem om något strular.

Sen får du ju eventuellt betala ytterligare om den fastnar i tullen också.

Permalänk
Medlem

Dell är patetiska!

"MACWORLD EXPO, SAN FRANCISCO—January 11, 2005—Apple® today introduced Mac® mini, the most affordable and compact Mac ever."

Det tog dem 3,5 år att kopiera en Mac Mini.
Dell visar återigen att de bara följer andra, de kommer inte på något själva. Jäkla lågbudget box assemblers!

Innovation kräver äpple.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Inaktiv

"Den billigaste modellen har två gigabyte minne, men säljs med upp till fyra gigabyte."

Felfelfelfelfelfel!
Billigaste har 1GB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Dell är patetiska!

"MACWORLD EXPO, SAN FRANCISCO—January 11, 2005—Apple® today introduced Mac® mini, the most affordable and compact Mac ever."

Det tog dem 3,5 år att kopiera en Mac Mini.
Dell visar återigen att de bara följer andra, de kommer inte på något själva. Jäkla lågbudget box assemblers!

Innovation kräver äpple.

Trams. Hade dom kopierat från andra hade den väl kommit för 3 år sen?