Permalänk

Tack

Är det någon som vet hur man installerar XP på Asus EEE? Hade tänkt installera XP genom att boota från ett flash minne (8GB).

Någon som har testat och vet hur man gör?

Vore evigt tacksam. Har googlat och testat några guides men inte fått det att fungera.

Mvh Lars

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Mandriva ska ha fullt stöd för EEE-pc out of the box. Minns inte vilken version utav mandriva det var, men den slutade på .1.

Versionen heter mandriva one spring 2008.
Sitter o kör den på min laptop nu. Bestämde mig igår för att gå över till linux, än så länge går det bra och jag e nöjd

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem

Öppnar upp tråden en snabbis igen...
Måste fråga er som kör med emesene hur ni får in era kontakter efter ni loggat in första gången?

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zniper
Öppnar upp tråden en snabbis igen...
Måste fråga er som kör med emesene hur ni får in era kontakter efter ni loggat in första gången?

Emesene behöver uppdateras om du kör 1.0, microsoft hade spärrat gammla klienter.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Är helt noob på detta med ubuntu och linux så hur uppdaterar jag det då?

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus EEE 900 och Linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
ISO filer kan man montera i alla linux versioner som standard. Du kan tanka program som konverterar IMG filer till ISO, eller skaffa NERO till linux och bränna med det.

Vet inte om nån har sagt det i tråden här... (skummade bara igenom den lite hastigt). Man behöver inte något program för att konventera img till iso. Det räcker att bara byta filändelsen från .img till .iso

Funkar för mig iaf.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zniper
Är helt noob på detta med ubuntu och linux så hur uppdaterar jag det då?

Uppdatering i Ubuntu görs enkelt via terminal:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Permalänk
Medlem

kan man ladda ner isoavbildningar av xandros som finns installerad på asus eepc? det ser så fräscht ut
önskar testköra i virtualbox!!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.