Nytt världsrekord i 3DMark Vantage

Permalänk
Melding Plague

Nytt världsrekord i 3DMark Vantage

Under den stora datorfestivalen Assembly i Finland har ett nytt världsrekord i grafikprestanda slagits. Det är de kända överklockarna Kinc och SF3D som är i farten igen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

a får väl ta och gratulera

Permalänk
Avstängd

smyg reklam med pepsi där^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Varför används GTX 280? Trodde Ati var 3dmark härskare, eller har dom inte fått quad crossfire under kontroll ännu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imdak
Varför används GTX 280? Trodde Ati var 3dmark härskare, eller har dom inte fått quad crossfire under kontroll ännu?

nvidia får nästan jämt mer i 3dmark:P enligt mig är 3dmark bluff, varför ska man mäta i något man inte spelar i >.<.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
nvidia får nästan jämt mer i 3dmark:P enligt mig är 3dmark bluff, varför ska man mäta i något man inte spelar i >.<.

Spelade dom på datorn?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imdak
Varför används GTX 280? Trodde Ati var 3dmark härskare, eller har dom inte fått quad crossfire under kontroll ännu?

ATI är bättre i 3DMark06. I Vantage gäller omvänt förhållande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imdak
Varför används GTX 280? Trodde Ati var 3dmark härskare, eller har dom inte fått quad crossfire under kontroll ännu?

Ati var bäst till 3dMark06 men på Vantage är det nVidia som gäller.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

GJ! Äntligen en dator som man kan spela Crysis på

Obs: innan ni citerar mig tänk IRONI!

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ati var bäst till 3dMark06 men på Vantage är det nVidia som gäller.

Därför man kör 06 om man har ati

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Därför man kör 06 om man har ati

Exakt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
smyg reklam med pepsi där^^

Produktplacering heter det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Spelade dom på datorn?

men jag skaffar inte en ny dator för att äga på 3dmark, där det finns vissa speciella saker som är bättre än dom andra sakerna. fast dom sakerna som är bättre i 3dmark är sämre i spel:P så jag bryr mig inget om 3dmark.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffie
GJ! Äntligen en dator som man kan spela Crysis på

Obs: innan ni citerar mig tänk IRONI!

Synd att kalla det där för dator. Bara ihop plock som ligger utspritt över bordet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men jag skaffar inte en ny dator för att äga på 3dmark, där det finns vissa speciella saker som är bättre än dom andra sakerna. fast dom sakerna som är bättre i 3dmark är sämre i spel:P så jag bryr mig inget om 3dmark.

ja men då kanske det var helt onödigt att posta kommentaren eftersom nyheten i fråga inte handlar om dig eller vad just du tycker som person, eller vad vet jag. Visst fan avspeglar inte 3dmark spelprestandan för din dator men det är ju inte därför de hyperklockar den med specialkylning etc, de vill ju slå rekord i ett renderingsprogram inte spela crysis (för att ta fram något av många mögspel).

onT: tycker att det är trevligt man ser nya resultat med samma hårdvara som senast, visar ju vem som kan pusha systemet till sin gräns på bäst sätt, även om det var en ganska (i mina ögon) fjuttig "vinst"

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Världsrekord i sånt här är ju lite underligt för mig iaf. Vänta 3 månader, köp nästa GPU/CPU osv så vinner du.

Permalänk
Avstängd

Tycker självaste poängsystemet är hopplöst. Varför inte göra som Aquamark 3 och basera poängen på average FPS?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Tycker självaste poängsystemet är hopplöst. Varför inte göra som Aquamark 3 och basera poängen på average FPS?

Precis vad man tycker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Tycker självaste poängsystemet är hopplöst. Varför inte göra som Aquamark 3 och basera poängen på average FPS?

Varför springa 100m när andra springer 1500m?

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

hurra för finland

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

håller med

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med det här?

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
Vad är poängen med det här?

Håller med, har väldigt svårt att se poängen med detta, visst är det ett rekord, men till vilket pris? Hur länge orkar den datorn upprätthålla det här rekordet? Inte särskilt länge, vem har möjlighet att använda sig av flytande kväve i flera veckor? Även om detta är ett prestandarekord så ter det sig fortfarande ytterst ointressant på grund av detta, det må vara högst, men det är fortfarande inte nåbart under hållbara och realistiska förutsättningar.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Håller med, har väldigt svårt att se poängen med detta, visst är det ett rekord, men till vilket pris? Hur länge orkar den datorn upprätthålla det här rekordet? Inte särskilt länge, vem har möjlighet att använda sig av flytande kväve i flera veckor? Även om detta är ett prestandarekord så ter det sig fortfarande ytterst ointressant på grund av detta, det må vara högst, men det är fortfarande inte nåbart under hållbara och realistiska förutsättningar.

Geez, det är ju inte det man är ute efter. Det är inget uthållighetsrace.

Du lär inte bry dig om löpning på kortare sträckor, ingen orkar ju springa 100-meterslopp-fart i ett maratonlopp...

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Det skulle vara kul om nån hemmapulare lyckades bräcka ett sånt här rekord. Sponsrade jippon är inte lika kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Synd att kalla det där för dator. Bara ihop plock som ligger utspritt över bordet

Sant!

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Vad skulle isf vara poängen med världens snabbaste bil som spränger ljudvallen vara. inget direkt svensson åker till ica och handlar med.

Permalänk
Avstängd

Alla har vi våra intressen, ni som tycker att sådant här är onödigt behöver kanske inte påpeka det i varenda tråd.

Men jag håller med vissa av er, sponsrade jippon har dragit ned skojigheten med överklockning ganska ordentligt. Det var bättre förr, helt enkelt.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

En sak förstår jag inte.. Hur lyckas dem få datorn att boota med sån klock? Liksom jag lyckas inte få min dator att boota med min processor @ 3.6ghz hur jävla mycket volt jag än krämar på. Hur gör dem?