Underbara fotografier på LHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys

Hoppas bara Gordon Freeman är på plats så att inget går snett.... eller.. ehh

No worries

EDIT:
Sorry för den stora bilden...men det är inte jag som äger den på imageshack, så...orka fixa...

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
lol ^^

däremot har jag en liten fundering.. Inte för att jag är troende överhuvudtaget, men det var en kille idag när vi labbade som sa det att det här experimentet är helt oväsentligt om man tror på gud (han är jehovas, och menade då att gud skapat allt). Men om dom "lyckas" med experimentet och simulera Big Bang, smäller dom inte den ballongen som kallats för "gud" i så många år då? Jag menar, hela skapelseberättelsen går ju i stöpet då ^^
Vore kul.. I don't like god..

Tror att kristna förnekar inte bigbang, men det lär inte vara populärt bland andra religioner.

Haha Gordon :P.... vart är G-man?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
No worries

http://img144.imageshack.us/img144/2131/freemanae8.jpg

EDIT:
Sorry för den stora bilden...men det är inte jag som äger den på imageshack, så...orka fixa...

Fyfan.. Han har verkligen inte haft åren på sin sida.. Gått ner sig rejält.. Kan bli tufft detta :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför skulle skapelseberättelsen gå i stöpet av just detta? Det har väl länge funnits problem mellan vetenskap och religion men än så länge lyckas många kombinera detta (bland annat många av professorerna i Cern).

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Varför skulle skapelseberättelsen gå i stöpet av just detta? Det har väl länge funnits problem mellan vetenskap och religion men än så länge lyckas många kombinera detta (bland annat många av professorerna i Cern).

Skojar du?
Skapelseberättelsen genesis har gått i stöpet för länge sedan. Det här är bara ännu en spik i kistan.
Religion har aldrig gått bra att kombinera med vetenskap.

Om vi tar vatikanen som ett exempel som brukar nämnas av religiösa som ett exempel på några som är accepterande av vetenskapen. De påstår förvisso att de accepterar evolutionsteorin, men de accepterar inte alla implikationer av det... såsom evolutionspsykologi. ("själen hör till religion att förklara" )

Permalänk
Korsordsguru

Finns lite LHC-webcams man kan kolla på. http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Finns lite LHC-webcams man kan kolla på. http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

Hahah klockren

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Säg det till personer som krigar istället. Där har du samhällets onödigaste kostnad...

Tvärtom brukar forskning, hör och häpna, bidra till samhället.

Det var forskning som skapade geväret, stridsvagnen, ubåten, senapsgasen, atombomben. Ska jag fortsätta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
No worries

http://img144.imageshack.us/img144/2131/freemanae8.jpg

EDIT:
Sorry för den stora bilden...men det är inte jag som äger den på imageshack, så...orka fixa...

Haha! Det var inte dåligt likt fan. Då kan vi vara lugna alltså.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det var forskning som skapade geväret, stridsvagnen, ubåten, senapsgasen, atombomben. Ska jag fortsätta?

Tror du att någon del av det vi idag kallar civilisation hade varit möjlig utan forskning?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Tror du att någon del av det vi idag kallar civilisation hade varit möjlig utan forskning?

Troligen hade det inte varit möjligt utan vare sig forskning eller krig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Nu får man reda på att en 16-årig tjej tog livet av sig i Indien för att hon var rädd att Jorden skulle gå under.

Tack media för att ni skriver skit. Tack ska ni ha. Jag tycker varenda jävla journalist som skrivit nonsens om jordens undergång ber om ursäkt till ungens familj. Dom är ju skyldiga till hennes död.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Nu får man reda på att en 16-årig tjej tog livet av sig i Indien för att hon var rädd att Jorden skulle gå under.

Tack media för att ni skriver skit. Tack ska ni ha. Jag tycker varenda jävla journalist som skrivit nonsens om jordens undergång ber om ursäkt till ungens familj. Dom är ju skyldiga till hennes död.

det är inte bara tidninganas fel att det finns så dumma personer som tar livet av sig för dom tror att jorden ska gå under.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Nu får man reda på att en 16-årig tjej tog livet av sig i Indien för att hon var rädd att Jorden skulle gå under.

Tack media för att ni skriver skit. Tack ska ni ha. Jag tycker varenda jävla journalist som skrivit nonsens om jordens undergång ber om ursäkt till ungens familj. Dom är ju skyldiga till hennes död.

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3313126.ab

Jag förstår mig inte riktigt hur hon tänkte, hon var rädd att jorden skulle gå under och hon dör. Därför valde hon att ta sitt liv så att hon vadå? hmm

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Hon valde ju att ta sitt liv så att hon skulle slippa uppleva jordens undergång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
det är inte bara tidninganas fel att det finns så dumma personer som tar livet av sig för dom tror att jorden ska gå under.

Men hur trångsynt får man bli? Man tar inte livet av sig pga "dumhet" utan pga psykisk ohälsa av nåt slag.

Permalänk
Medlem

Det finns mer än 6 miljarder människor på världen, och man måste inse att det kommer alltid att finnas folk som har något emot/tar livet av sig eller kommer att sprida rykten när det gäller så stora saker som LHC. Folk hänger sig för att deras favorit kändis är förkyld.
Så, jag tycker att tidningar borde inte publicera såna artiklar, man stänger inte LHC för att en människa tog livet av sig. I så fall borde det mesta läggas ner- skolor, tidningar, tv och massa annat- folk tar ju sitt liv på grund av det....

EDIT:
Vissa saker som till exempel skolan går att ju att förändra så att alla trivs där, men vissa saker går inte att göra något åt hur mycket man än försöker- kommer alltid finnas något att klaga över.

EDIT2:
Det enda jag kan tänka mig skulle fungera är att sluta sprida alla apocalips rykten och informera istället hur LHC fungerar. Men det verkar inte tidningar ha i sina tankar, tvärtom- dom verkar riktig glada och skriver en extra artikel om det dom lyckades åstadkomma.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det enda jag kan tänka mig skulle fungera är att sluta sprida alla apocalips rykten och informera istället hur LHC fungerar. Men det verkar inte tidningar ha i sina tankar, tvärtom- dom verkar riktig glada och skriver en extra artikel om det dom lyckades åstadkomma.

Det är klart, vad tror du säljer mer tidningar?

Rubrik på förstasidan: "Imorgon går världen under, svart hål kommer sluka jorden"

Eller

Liten artikel på sidan 22: "LHC startas imorgon, forskare förväntansfulla"