Affär tog emot Wii för garantiåtgärd. Nu svarar de inte samt skickar tillbaka
Skriver här för jag vill gärna ha lite råd. För två månader sedan skickade jag inte mitt Nintendo Wii till affären jag köpte den i för reparation. Enligt deras instruktioner skulle det skickas som retur med fakturanummer och mitt kontonummer så att de kunde kreditera mina utlägg för frakt.
Två veckor senare skickade jag ett mail till dem och frågade hur det gick garantiåtgärden och fick snabbt svar att på grund av att de håller på att bygga om butiken har de inte haft chans att fixa Wiin men beräknade det skulle vara fixad till helgen. Det gick ytterliggare 1 månad innan jag skickade mail igen och frågade va fasen de höll på med, utan att få svar. Nu ytterliggare 3 veckor sitter man här orolig över vad det är som händer, har försökt maila och ringa dem. Först trodde jag ursäkten att de håller på bygga om i butiken var ren bullshit men jag tog en titt på deras hemsida nyligen och det stod
"Stängt i vår fysiska butik i --------- tillsvidare pga ombyggnad.
Vi övergår helt till internetförsäljning och stänger vår fysiska butik för att bygga om till lager.
Mailsvar och leveranstid kan vara något längre under sommaren än normalt.
Svarar i telefon i mån av tid."
Vad tror ni? Blåser de mig eller är de helt enkelt bara lata och på sommarsemester? Varit utan min konsol i över 2 månader. Jag kan ha förståelse för folk som blir försenade, men att på detta sättet inte svara på mina mail är riktigt dålig stil eftersom man blir nervös, det är trots allt ett antal tusenlappar.