Grand Theft Auto IV till PC

Permalänk
Medlem

Woho,, hoppas bara att jag kan spela det på hyfsade inställningar med mitt grafikort.

Varför klagar folk på nyheterna hela tiden? Oftast ser man ju vad innehållet handlar om genom att bara läsa rubriken och då behöver ni ju inte fortsätta att läsa om ni inte är intresserade. Jag tycker det är bra att det skrivs om allt möjligt, hellre att det slinker in någon nyhet som inte passar än att bra nyheter dumpas för att skribenten inte riktigt vågar.

EDIT: Kan man kanske lägga till en funktion på förstasidan där man kan ställa in filter på nyheterna? Då kan ju de som bara är här för hårdvaran få det så.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Trevligt, då kanske man kan lira utan lagg

Hmm, möjligen att det laggade online, men knappast när man lirar singleplayer, spel kan inte lagga i SP. Dock så kan dom "hacka" men inte lagga.

- Var ingen höjdare det där spelet.

Permalänk
Medlem

Jösses... För varje år som går på nätet sjunker mognaden hos användarna, det syns i kommentarerna hittils. Svordomarna gör inte era inlägg viktigare. Bryr ni er inte om innehållet/nyheten så läs den inte.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gubben49
Jag hade inte en aning om att GTA4 är en hårdvara, eller har jag hamnat
på en ny sajt, kanske Sweplayers. se är ett lämpligt namn på en sajt som
rapporterar om spel till PC, i så fall vill jag inte läsa om hårdvara på den
eller vice-versa!

Så det så !!!!!!

Eller så kan du välja att inte läsa nyheten efter du läst överskriften. Inget fel på variation, du har valet ju valet att läsa eller att inte läsa.

Detta är en bra nyhet!

PS Sur-gubbar är jobbiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Jösses... För varje år som går på nätet sjunker mognaden hos användarna, det syns i kommentarerna hittils. Svordomarna gör inte era inlägg viktigare. Bryr ni er inte om innehållet/nyheten så läs den inte.

Precis,

fattar inte vad problemet är med folk.

Det är en helt perfekt nyhet om kanske ett av de vikitigaste spelen i år.

Det är väl alltid intressant att vet VAD man kan använda hårdvaran till!

Fan vad skönt att inte behöva spela den dassiga xbox versionen något met

Dassig på grund av att det inte är optimerat alls, utan så fort man rör sig så läser den på dvd skivan... hallå? det finns för fan en hårddisk, packa upp några gb på den förfan..

Nej, Pc ÄR det optimala, och tycker man om kontrollen, är det ordnat att man kan använda den till PC nu också

Och tycker ni det är kul att spela på en stor TV; ja då kan ni gärna ha en liten htpc, yiiiepppeee igen!!!

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på det roliga i GTA. Kan ju ladda hem denna och kolla om det är värt att köpa...

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Don't ruin this now.....

Pirater som laddar detta spel bör hängas offentligt.

Tyvär så måste jag säga att vänta med att släppa ett spel för att det är rädda att det kommer piratkopieras ger motsatt effekt för mig.

Om jag nu är redo att lägga ut pengar på ett spel, varför skall jag behöva vänta 7 månader? för mig blir det därav troligare att i denna situation piratkopieras.

Dock så har ju GTA 4 MP södj, vilket leder indirekt till att det oftast måste köpas, vilket gör att detta köps nog iaf om MP är något att ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Eller så kan du välja att inte läsa nyheten efter du läst överskriften. Inget fel på variation, du har valet ju valet att läsa eller att inte läsa.

Detta är en bra nyhet!

PS Sur-gubbar är jobbiga.

Kan du va tills jag blir det !
Tycker fortfarande att denna nyhet hör hemma i något annat forum !

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Tyvär så måste jag säga att vänta med att släppa ett spel för att det är rädda att det kommer piratkopieras ger motsatt effekt för mig.

Om jag nu är redo att lägga ut pengar på ett spel, varför skall jag behöva vänta 7 månader? för mig blir det därav troligare att i denna situation piratkopieras.

Dock så har ju GTA 4 MP södj, vilket leder indirekt till att det oftast måste köpas, vilket gör att detta köps nog iaf om MP är något att ha.

Tja, någon PC-version undrar jag då hur du piratkopierar, sen kan man ens piratkopiera till PS3 än? Nej då återstår Xbox, men förstår inte varför du hellre piratkopierar än väntar tills det kommer på PC.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

JIPPIE JAAA !!!! ÄNTLIGEN BRA NYHETER ! Fyfan vad jag längtar ! Då jag bor i lilla Arbrå, så e det inte sån stor risk att det kommer till ICA så behöve väll inte tälta där utanför e.. Får väll önska i julklapp

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Oj, trevligt detta. Tycker det är mycket trevligare atmosfär i detta GTA än dom två tidigare...

Permalänk
Medlem

jo , skönt att det blev officiellt
blir nog att köpa detta även fast jag köpte en 360 just för gta ( visste att det skulle komma till pc men kunde inte hålla mig )
jo, garanterat ett av ganska få spel som är värda ett köp.

Tycker Rockstar är överlägset bäst på att göra en levande stad!

jag måste ändå påstå att detta är en relevant nyhet för datorintresserade.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ja, Swec's redaktion har verkligen gjort ett dåligt jobb. Hur är det möjligt att man kan lägga upp en sådan här nyhet på Sveriges största dator-teknik site? Helt fruktansvärt. Förresten så är smulorna i min chips-påse för små för att dippa, jäkla skit. Nej, nu ska jag gå och demonstrera mot Ica Maxi. Dom har tydligen börjat sälja kläder där...

Permalänk

den kräver nog intel core2duo e6300 eller amd x2 4200+ 2gb ram ett ps3.0 kompatibelt grafikort med 256mb grafikminne 7900/x1900, 10gb hdd

det gissar jag på tror nog att jag klarar mej fint med det jag har

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem

@ "och är den enda titeln som fått betyget 10 av 10 sedan 90-talets slut.":

http://ps3.ign.com/objects/714/714044.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
@ "och är den enda titeln som fått betyget 10 av 10 sedan 90-talets slut.":

http://ps3.ign.com/objects/714/714044.html

"Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots" kom efter GTA 4...

Permalänk
Medlem

oväntat :), GTA är i mina ögon gjort för PC. inget spel som man siktar/skjuter förutom sport är i mina ögon gjort för pc

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gubben49
Jag hade inte en aning om att GTA4 är en hårdvara, eller har jag hamnat
på en ny sajt, kanske Sweplayers. se är ett lämpligt namn på en sajt som
rapporterar om spel till PC, i så fall vill jag inte läsa om hårdvara på den
eller vice-versa!

Så det så !!!!!!

Men.... det är ingen som tvingar dig heller.

Permalänk
Medlem

Aja nice, äntligen en bekräftelse och ett datum. Segt att det kommer 7 månader efter konsoll-lanseringen dock... undra vad ps3-versionen kostar vid det laget. Dock har jag fått uppfattningen om att det blev lite väl överhypat av pressen om man läser vad spelare själva tycker.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
"Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots" kom efter GTA 4...

Och? Sweclockers säger fortfarande att det är DET ENDA SPELET som fått 10/10 sedan slutet av 90-talet.

Permalänk

Man kunde nästan tro att GTA var på väg ut från marknaden, istället för att bryta ny mark hela tiden.

De senaste alsterna har jag inte varit jätteimponerad av. Hoppas att IV är bättre...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Wiiiiihoooo !

Kanon som fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
oväntat :), GTA är i mina ögon gjort för PC. inget spel som man siktar/skjuter förutom sport är i mina ögon gjort för pc

det är ju faktiskt orginal platformen. det var tider när det första spelet släpptes å man hade precis hårdvara som pallade trycket.

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Sötast

Trevlig nyhet (man måste tydligen berätta exakt hur man känner om nyheterna här, verkar vara den nya flugan)

Vet alla här nu att jag gillar nyheten? Kanske jag ska göra en webbplats där jag kan berätta i detalj med handritade diagram?

>_<

I can't wait :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Trevlig nyhet (man måste tydligen berätta exakt hur man känner om nyheterna här, verkar vara den nya flugan)

Vet alla här nu att jag gillar nyheten? Kanske jag ska göra en webbplats där jag kan berätta i detalj med handritade diagram?

>_<

I can't wait :]

Håll dig till flugan då och skippa sarkasmen...

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

gött gött

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem

Fan vad gött!!, Fast detta visste man ju nästan redan när dom släppte till konsoll, Bara att man ville ha det bekräftat

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Ja, Swec's redaktion har verkligen gjort ett dåligt jobb. Hur är det möjligt att man kan lägga upp en sådan här nyhet på Sveriges största dator-teknik site? Helt fruktansvärt. Förresten så är smulorna i min chips-påse för små för att dippa, jäkla skit. Nej, nu ska jag gå och demonstrera mot Ica Maxi. Dom har tydligen börjat sälja kläder där...

Haha, så jävla sant!!

Varför ens klicka på artikeln för att läsa den om du inte är intresserad av det till en första början? Och sedan ens ORKA skriva en roman om att JUST DU inte tycker att den hör hemma här. Och?

Håller med Herr Dimestam att det kan vara skönt med lite relevanta nyheter till hårdvarurelaterade artiklar.

Sedan att de valde att skriva om just GTA framför fler andra spel etc som i mitt tycke slår högre än detta spel, låter jag vara osagt. Skribenten kanske blev så överväldigad o glad över att GTA släpps nov så han kände sig tvingad att låta hela världen få veta! Who knows..

Puh, skönt att vädra ut lite :D, kul att GTA:s datum är satt nu och värst vad tidigt det kommer släppas, inte sant?

God kväll!

//Johnny.

Permalänk
Medlem

Va?? Jag har alltid trott att GTA4 skulle komma till PC, trodde jag faktiskt läst om att det skulle komma omkring september för någon/några månader sedan. tydligen har jag trott fel. De har alltså typ nyligen bestämt sig för att släppa spelet till PC?