Bilden blåfärgad efter nyinstallation (ej BSOD) ASUS M2N-VM DVI?? Hört om liknande?

Permalänk

Bilden blåfärgad efter nyinstallation (ej BSOD) ASUS M2N-VM DVI?? Hört om liknande?

Som rubriken lyder; efter att jag plockat ihop delar till denna helt nya dator och startat upp den för första gången märker jag att det ligger som en blå "hinna" över hela skärmen. Det är absolut inte själva skärmen inställningarna är fel i, har även testat flera andra skärmar, med samma resultat. Jag har även hittat en tråd på ASUS forum om en snubbe som hade samma problem, men tyvärr stod det ingenting om någon lösning mer än att han blev tipsad om att ladda ner senaste drivarna.

Skärmen är blå även innan OS, alltså all text i POST är också blåfärgad/turkos, så det kan inte hänga något alls på vilka drivrutiner man har i OS:et. Jag har visserligen i min desperation uppdaterar dem med. Det har däremot verkligen hoppades på var BIOS-uppdateringen jag gjorde nyss, men icke... :/

Vad tror ni andra, är det fel på moderkortet och bara att returnera till Webbhallen?