Hda-verb compilerings problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland, Finland
Registrerad
Aug 2006

Hda-verb compilerings problem

Hejsan. Sitter på en Acer Aspire 6920G. Ljudet på den fungerar inte standard med ubuntu. Men om man compilar ftp://ftp.suse.com/pub/people/tiwai/misc/hda-verb-0.2.tar.bz2 Det programet och kör med ./hda-verb /dev/snd/hwC0D0 0x15 SET_EAPD_BTLENABLE 2 kommandot så skall ljudet fungera. Men saken är den att jag inte lyckas få hda-verb compileat..

Så om någon som är lite mera erfaren skulle kunna compilea det och lägga upp på första bästa sida så skulle det vara otroligt uppskattat.. Ev belöning kan diskuteras. Iform av invites till trackers eller dyl om intresse finns för den som löser det.

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Svensk översättning: kompilera, kompilerat
Vart misslyckats kompileringen?
Jag tankade hem filen, packade upp, gick in i mappen och körde "make"
Funkade felfritt här, jag behöver felmeddelanden om jag skall kunna hjälpa till.

Edit: Jag kan lägga upp filen, men det verkar vara minimalt med beroenden, det är säkrast om du kompilerar en egen kopia (då jag inte kör SUSE)
Edit 2: Ge det ett försök med kompilering först (jag har svårt att se vad som skulle kunna gå fel)
annars så ligger den jag kompilerade på http://www.micket.com/hda-verb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland, Finland
Registrerad
Aug 2006

Fick hjälp på annat håll.. Kompileringen misslyckades pga missade paket.. build-essetials löste det, och nu har jag ljud.. sjukt skönt!

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.