Huruvida det är värt att vänta på SB750 eller ej

Permalänk
Medlem

Huruvida det är värt att vänta på SB750 eller ej

Ja som rubriken lyder så är jag väldigt fundersam huruvida det är värt det eller ej.

Jag har satt mig i den situationen att jag har en tillsvidarecpu(5000+BE) som ligger här hemma och väntar på ett moderkort, ett moderkort som ska fylla den funktionen att jag kan vid senare tillfälle byta till en deneb cpu för klockning mer prestanda osv.

Jag har nästan beställt ett Gigabyte 790fx DQ6 från komplett men blev efter den senaste 790gx nyheten osäker på om det är moderkortet jag vill ha.

Hur stor skillnad kommer det att göra mig i slutändan utan SB750?
Jag vill kunna klocka min phenom så mycket det går när jag väl går över till den, och det har ju som sagt ryktats om 790fx/SB750 kort också men då det tycks gå väldigt segt på den fronten vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Bör jag köpa nu eller tycker ni jag ska vänta med mitt köp tills det dykt upp fler kort ute i handeln?
Jag får mitt DQ6 väldigt förmånligt för en 1200spänn.

Permalänk
Medlem

Asus har tex. redan gått ut med ett kort, dock finns det inte i svensk handel än.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12238

Om du kan vänta på ett 790FX/SB750 är det helt klart värt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weno
Asus har tex. redan gått ut med ett kort, dock finns det inte i svensk handel än.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12238

Om du kan vänta på ett 790FX/SB750 är det helt klart värt det.

Frågan är ju då hur mycket ett sådant kort kommer att kosta när det är helt nytt? Jag tycker AMDs entusiast linje är bra mycket mer förmånlig då de flesta kort kostar kring 1500kr som kan jämföras med x48 från intel där man sällan får ett kort under 2000kr, Jag vill gärna ha ett prisvärt kort.

Permalänk
Medlem

Sen är ju frågan om man behöver alla funktioner som 790FX erbjuder eller om man kan klara sig på ett 790GX kort.

GX-korten finns redan nu i handel och är riktigt trevliga för sitt pris. Vill man dock kunna trycka ur varje sista Mhz ur sin Denab är det troligen FX som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på FX med SB750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag väntar på FX med SB750

+1 på det

Permalänk
Medlem
Citat: