Amentio släng er i brunnen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Amentio släng er i brunnen!

Kommer ej att beställa av dessa igen.

Beställde den 8/8-08 en 24" skärm & då va priset satt till 2537:- (inkl moms)

Idag den 11/8 fick jag ett mail av dom där det stod att dom haft ett tillfälligt fel i deras prisfiler & att det resulterat att varan jag hade beställt hade haft ett felaktigt pris & att dom därför va tvunga att annulera min order.

Tycker detta är jävligt svinigt gjort av företaget, sätter dom ett pris så får dom väl hålla det.

Nej aldrig något mer därifrån, mycket besviken & arg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Vad du än tycker så har företag rätt att annulera ordrar när det har blivit fel. Det är väl mycket bättre än att de istället skickar en vara till högre pris.

När skall folk börja acceptera att det kan bli fel ibland. Och att när felen upptäcks innan du har fått betala för mycket utan att kunna säga nej, så borde du vara nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Håller med Ghosty i detta, felaktiga priser får man leva med.
Sen att det finns företag som säljer dem ändå till det felaktiga priser är bara en bonus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Jag hade redan betalat det priset som skärmen kosta den 8/8 så dom hade ju inte tagit mer än 2500 som den kosta då..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Vad kostade den igentligen då?

Har du redan betalat och prisskillnaden inte varit alltför stor kunde det varit bra goodwill att sälja den till dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

den 8/8 när ja köpte den kosta den 2537:- (Betala direkt med visa) & idag går den på 3156:- så det blir ju lite pris skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Då förstår jag om den annulerade orden, även om jag förstår att det känns surt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Fick du en orderbekräftelse? Eller bara att dom tagit emot din order?

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Jupp jag fick orderbekräftelse, men sen idag fick jag att dom annulerat min order.

Vi tackar för din beställning hos AMENTIO AB

Beställningen kommer att utföras omedelbart. Lagervaror blir normalt skickade samma eller nästa arbetsdag.
Du kan kontrollera orderstatus, inkl trackning/spårnings nummer, genom att logga in på http://www.amentio.se/.

Order/faktura# ****** från 2008-08-08 16:56:46

Detta är en kopia av beställningen

Order status: Under behandling

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Okej, hur hittar jag min konsument rådgivare? Är tyvärr inte så insatt i sånt här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friddeman
Okej, hur hittar jag min konsument rådgivare? Är tyvärr inte så insatt i sånt här.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/sokkvl.asp?lngCategor...

DIABoLiQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_odal
Håller med Ghosty i detta, felaktiga priser får man leva med.
Sen att det finns företag som säljer dem ändå till det felaktiga priser är bara en bonus.

som det hände med komplett då de satt fel pris på Corsair Hx520w

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Komplett har åkt dit några gånger för detta. b.la. var det jag och många från minhembio.com som beställde en Yamaha RX-V657 för 2494 kr (nypriset lega då på ca 4000kr hos andra butiker). Alla fick ett mail om att priset var felsatt och alla accepterade det, förutom en kille. Han bestred det hela till ARN och vann tillslut, han fick förstärkaren för 2494 kr.

Ni kan följa tråden här: LÄNK

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Okej, tycker ni ja ska försöka få den för det priset jag va lovad då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Det beror på och det är upp till dig.
Fick du en "vi har mottagit din order" och sedan en orderbekräftelse alltså att dom har godkänt ordern så kan du göra det. Annars kan det bli lite svårt. Det är lite si och så gällande distansavtal.

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Jo ja fick ju det ja skrev längre upp..

Vi tackar för din beställning hos AMENTIO AB

Beställningen kommer att utföras omedelbart. Lagervaror blir normalt skickade samma eller nästa arbetsdag.
Du kan kontrollera orderstatus, inkl trackning/spårnings nummer, genom att logga in på http://www.amentio.se/.

Order/faktura# ****** från 2008-08-08 16:56:46

Detta är en kopia av beställningen

Order status: Under behandling

Och där stog även priset ja beställde för..
Har iaf dragit iväg ett mail till min konsument rådgivare så får se vad ja får tillbaka..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Om det är det där mailet du får direkt när du beställt så kan du glömma det
Och det är därför butiker reserverar sig för felaktiga priser, de behöver inte sälja till dig om de inte vill, faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
home is where a bed is
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghosty
och att när felen upptäcks innan du har fått betala för mycket utan att kunna säga nej, så borde du vara nöjd.

I vilken situation hade du varit tvingad att betala för mycket för en vara, eller i alla fall mer än det av båda parter accepterade priset, för att något har blivit fel?

Eller menar du kanske att man beställer en produkt till ett bestämt pris varefter - pga ett fel hos butiken - så höjs priset, vilket köparen sen är tvungen att betala? Det är ju bedrägeri - till skillnad från (enligt mig, vad lagen säger vet jag inte) OTs situation där han köpt något för ett inte alls osannolikt lågt pris, och butiken har accepterat ordern men bestämmer sig sen för att de nog vill ha mer betalt. Det kanske t.om var ett ärligt misstag av butiken, men detta får de då stå för själv genom att sälja för det lägre priset, och kanske sen jobba på sina rutiner så att kunden får rätt pris direkt.

tihi