Nvidia lanserar PhysX för grafikkort

Permalänk
Medlem

Fick 57.7 fps i average i Nurien (testprogrammet där ett par brudar går på en catwalk och svänger med kjolarna).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Fick 57.7 fps i average i Nurien (testprogrammet där ett par brudar går på en catwalk och svänger med kjolarna).

det låter som ett riktigt nice testprogram. synd bara att man inte har nvidia så att man kan testa den

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamesbond88
det låter som ett riktigt nice testprogram. synd bara att man inte har nvidia så att man kan testa den

Du kan trösta dig med att det demot var på 476MB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

WARMONGER VAR DET HEMSKASTE SPELET JAG LIRAT PÅ ETT TAG MAN BLIR JU FÖRHELVETET AGGRESIV ALLA MINA VAPEN SKÖT RAKT NER I MARKEN NÄR JAG VART JAG ÄN SIKTA DET VAR SJÄLVMORD. CAPS VAR VÄRT DET!

De andra sakerna var rätt så häftiga.

Permalänk

usch allting förutom unreal va trist dock klagar jag inte då det är gratis skaker mohah

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Om man sli moderkort kan jag då sätta in ett 7950 som bara köter fysiken och har mitt ultra som nr 1?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Fick 57.7 fps i average i Nurien (testprogrammet där ett par brudar går på en catwalk och svänger med kjolarna).

57.7 i avg fps, jösses vad har du för dator?

Jag får hälften av din fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hm, mitt Rivatuner slutade fungera med dessa drivrutiner. När jag klickar på "Test" vid överklockning så blir skärmen helt blå (inte bluescreen) och jag måste reseta. Nån mer som råkat ut för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
Om man sli moderkort kan jag då sätta in ett 7950 som bara köter fysiken och har mitt ultra som nr 1?

Bara 8-serien och uppåt kan köra fysik på GPUn.

Permalänk
Medlem

Detta borde fungera med mina 177.79 drivisar också va? Tar sån tid att installera nya, och efter det ska man få Riva att fungera igen... Och inte glömma att aktivera Sli... gah ;P

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

Om jag har fattar rätt så(rätta mig om jag har fel) så kan jag nu köra grafik på mitt 9600 och köpa ett 8400 för 277kr och få samma prestanda som om det satt ett physis kort bredvid.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Hjälpsam

Jag hoppas att du har rätt.

Med dom nya drivarna, sjönk prestanda för mitt Ageia PhysX-kort till mindre än hälften i Realitymark, jävla Nvidia, tur att jag hade kvar mina gamla Ageia-rutiner.
Synd att Nvidia alltid skall hålla på med en massa skit och fula knep, det här var något jag hade kunnat gilla, dom hade klarat sig bra utan att sabotera för Ageias fysikkort.
Jag fick ca 12 fps med damerna och dom nya drivarna, tyvärr fungerar inte dom gamla med catwalken och dom nya har åkt ut nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Sötast

benchmark demot krashade, den långa "ormen" var inget vidare i mina ögon, fps spelet var crap, datorn känns segare och nu när jag avinstallerade alla demoSPELEN så fuckade all text upp på datorn och nu är ALL text (start meny, menyer allt) i FET text.

Vad i helvete var det här?

Edit: Hur i ******** får jag tillbaka icke fet text?

Edit2: Nya drivers avinstallerade.

Permalänk
Medlem

verkar fungera mkt sämre med ett kort, altså det ser fulare ut, kollade på youtube med 1x8800gt vs 2x8800gt i SLI och fysiken där var mkt snyggare och mjukare än med mitt ensamma 8800gt. warmonger var det jag testade.

fluid demot startar inte, den laddar lite sen händer inget.

hl2 har slutat fungera på engine error mm, återgår nog till de gamla drivarna sen när jag testat de där gratis sakerna

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
57.7 i avg fps, jösses vad har du för dator?

Jag får hälften av din fps.

Vattenkyld E8400 @ 3.6 GHz (400MHz x 9), har klockat ner temporärt nu då mitt rum blir som en jävla bastu i sommarvärmen. X_x

Heltäckande vattenkylt 8800 GTS 512MB @ 770/1001 MHz GPU/Minne

Körde programmet en gång till nu, fick 59 avg och innan jag han hämta papper för att skriva ner resten med decimaler så började demot köra igen.
Andra rundan fick jag:
61,6650 avg
186,35 max
35,600 min

Permalänk
Medlem

varför har alla problem?^^ allt funka bra men de var bara skit. Tar ju för fan bara upp massa plast o längden på benchmarksen är ca 1 minut.

Permalänk
Medlem

MKZBenchmark_highResolution(1920x1200) <--- den funkade fast den körde i windowmode och rutan var rätt liten, benchmarken hävdade i slutresultatet att den körde i 1920x1200, men det måste ju vara omöjligt då det är samma upplösning jag kör med i windows. O_o
Hur som helst fick jag 67fps i average där, och det var fan ett riktigt fult jävla spel. Crysis har mer imponerande fysik än det där.
Det enda som var coolt var när han sköt sönder tyg som fladdrade i vinden, det såg riktigt bra ut.

Permalänk
Avstängd

Hmh, finns tydligen mycket folk som inte lärt sig använda datorer riktigt ännu som lyckas fucka upp sitt system... Newbs !

Inga som helst problem för mig, och en rejäl fps boost till dom mesta spelen. Och physX är kung, hoppas dom utvecklar det mycket mer.

Permalänk
Medlem

Kan jag använda en GPU på mitt 9800GX2 åt Fysik, och den andra åt Grafik?

Permalänk
Medlem

Galet häftigt! Har lekt runt med demos och spel hela kvällen. Blev lite paff när jag spelade Warmonger. Är så van vid att allt är statiskt, så när en vägg som jag använda som skydd blev bortsprängd så att bara armeringsjärnet var kvar fick jag tänka snabbt för att överleva!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moo
Galet häftigt! Har lekt runt med demos och spel hela kvällen. Blev lite paff när jag spelade Warmonoger. Är så van vid att allt är statiskt, så när en vägg som jag använda som skydd blev bortsprängd så att bara armeringsjärnet var kvar fick jag tänka snabbt för att överleva!

Det var rätt störande... Blir mer... spray and pray för att överleva imo O:

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Medlem

Tror ni Warmonger kommer funka att lira på min dator? Får väl testa imorn antar jag! Snabbt att tanka gick det åtminstone!

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem

WoooooooooooooooWw alltså jag har testat det och det är helt sanslöst!!!!!!!!!! min dator klarade inte warmonger på lägsta innan utan att de lagga nu kör jag på högta grafik utan lagg och UT3 måste jag säga flyter som vatten min dator är helt förändrad för mej, helt otroligt är helt och hålllet Överlyckligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrValle
Hmh, finns tydligen mycket folk som inte lärt sig använda datorer riktigt ännu som lyckas fucka upp sitt system... Newbs !

Inga som helst problem för mig, och en rejäl fps boost till dom mesta spelen. Och physX är kung, hoppas dom utvecklar det mycket mer.

Du menar att folk inte kan trycka "Installera"?
Om det inte var det du menade så får du gärna utveckla hur en 1337 "H4XX0R" som du gör

Permalänk

Dom där nya UT3-banorna var nästan spelbara så att säga. Lagom lagg med ett 8800GTX.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JiVeeMaN
Kan jag använda en GPU på mitt 9800GX2 åt Fysik, och den andra åt Grafik?

Det är så det fungar med denna version av drivers.

Warmonger var riktigt coolt, har inte gillat spel baserade på UT3 motorn nått vidare men med physx ser man verkligen vilken potential det finns. Hoppas på fler spel som stödjer physx snart.

Permalänk

Hmm..är det meningen att Folding@Home GPU versionen (6.20) ska använda 50% cpu?

Den använder iofs grafiken med, men inte fullt ut(?)

EDIT: Har ett 9800GX2

Permalänk
Medlem

Är inte PhysX något som nVidia hittat på för att sälja bättre nu när det går dåligt för dom och AMD tagit över marknaden?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Är inte PhysX något som nVidia hittat på för att sälja bättre nu när det går dåligt för dom och AMD tagit över marknaden?

Kan inte du bara ta reda på lite fakta själv innan du gör dig själv till åtlöje genom att fråga sådär?
Du kan ju alltid prova med att GOOGLA eller SÖKA PÅ WIKIPEDIA.

http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeleGrodan
Hmm..är det meningen att Folding@Home GPU versionen (6.20) ska använda 50% cpu?

Den använder iofs grafiken med, men inte fullt ut(?)

EDIT: Har ett 9800GX2

Min maskin ligger på ca 3% - 10% när jag inte har displayen uppe och mellan 50% - 70% med displayen uppe. (9800gx2 här med )