Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Aug 2008

VM ware + 2 nätverksort

Hejsan alla

Jag kör VM ware, Jag har installerbart 2 nätverksort i min data med 2 respektive kablar till modemet, Vitsen är att jag ska ha 2 olika utgående IP adresser mot internet. Jag vill alltså att VM ware ska använda ett kort och sedan ska den valiga datan använda det andra ut mot internet. Men tyvärr så får jag det bara funka att VM ware kör på samma kort som datorn använder ut mot internet?, Hur kan jag göra för att få detta att funka? Att separera dom åt?

Vore mycket tacksam för svar..

Mvh

Gen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gendif
Hejsan alla

Jag kör VM ware, Jag har installerbart 2 nätverksort i min data med 2 respektive kablar till modemet, Vitsen är att jag ska ha 2 olika utgående IP adresser mot internet. Jag vill alltså att VM ware ska använda ett kort och sedan ska den valiga datan använda det andra ut mot internet. Men tyvärr så får jag det bara funka att VM ware kör på samma kort som datorn använder ut mot internet?, Hur kan jag göra för att få detta att funka? Att separera dom åt?

Vore mycket tacksam för svar..

Mvh

Gen

VMware är beroende av komponenterna som initieras av operativsystemet som VMware är installerat på.

Du behöver däremot bara ett nätverkskort. Du kan dela nätverkskortet med VMware-maskinerna du drar igång. Varje maskin kommer få ett eget IP från ditt modem/router.

Vi säger att du kör Windows som hostOS till VMware-programmet. Om du har två nätverkskort så kan du sätta ett nonsens-IP på ena nätverkskortet och använda det andra med ett riktigt IP. Sen kan du använda nätverkskortet med "nonsens-IPt" i din VMware-maskin.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Aug 2008

ok tack för svaret, Hur skulle detta isåfall gå till?

Vitsen med det hela är att jag har 2 kablar in till adsl modemet då jag får 2 olika utgående IP mot internet. Hur ska jag ställa in så VM ware maskinen använder bara ett nätverkskort och sedan min vanlig burk det andra som inte VM ware maskinen ska använda?

Tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helltown
Registrerad
Nov 2002

Du väljer vilket interface som VMware ska brygga sig mot. Om du nu har 2 interface så väljer du exempelvis att VMware ska brygga mot ditt eth1 och så kör du som vanligt på ditt eth0. Detta är en enkel förklaring om hur det fungerar, praktiskt så är det lite mer meck beroende på hur du vill göra.

Ska du köra workstation eller server?

Viva las vegas....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Aug 2008

Jag kör workstation, JAg försökte fixa detta igår liknande det du sa men jag klara det aldrig? Har du några tips om hur jag gör? är inte allt för het på nätverk=(