SweClockers foldinglag begär förstärkning

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag begär förstärkning

De siffertuggande grabbarna bakom Folding@SweClockers.com begär förstärkning. Efter en ovanligt varm sommar har helt enkelt antalet proteinvikare sinat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tankade klienten en gång, men orkade aldrig fixa till det så jag kunde köra det korrekt. Men ska ge det en till chans nu, kul att hjälpa forskningen.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Avstängd

Jag foldar mer och mer nu så fort min dator inte behövs till annat,snart är jag med på sweclockers top 500:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Vad har folding@sweclockers för numer?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

fungerar folding mex ett HD4870? Om, kan någon länka till programet för GPU foldning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd

Kör nu, med CPU folding tror jag...

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Folding home är ett bedrägeri!! DET ÄR EN BLUFF !! OBS!!

Folding home är bara skapat av bluffare så folk tror på det o använder sina datorer i onödan för sån skit.
Det är bara en bluff dvs det är inget universitet eller liknande bakom det, och det finns inga resultat!

Hoppas ni tror på mig för att jag har hört detta och läst från kompisar och det stämmer!!

Och dina kompisar har vad för pålitliga källor?:)

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

haha där försvann det inlägget -.-

Skulle bara testa hur snabbt det försvinner.

Folding home är allt annat än bluff

Permalänk

jag körde tills dom la av med stöd för atis X1xxx kort
Inga andra klienter funkar på min dator, sorry....
Skojjar inte, dom andra klienterna startar helt enkelt inte, det gåår INTE att installera dom, det bli bara helt jävla fel i dom där BAT filerna hela tiden..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag kanske kör igång till vintern, får se. Nu på sommaren blir det olidligt varmt i mitt rum om datorn står på över natten, så det skulle bli omöjligt att sova.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
All info finns här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?&threadid=694...

Ber om ursäkt för min blindhet men jag hittar ingen info om folding med 4870 i de senaste 10 sidorna.

Skulle vara jätte tacksam om någon kan länka.

Permalänk
Medlem

Skulle ni på sweclockers inte kunna skapa en separat del i forumet för F@H istället för att allt skrivs i en tråd?
Tror det skulle kunna ge några fler medlemmar eftersom det kan bli lättare att hitta svaret man behöver om man har problem/undrar något.

Permalänk
Inaktiv

Det var för jobbigt att få igång det tycker jag.

Orkar inte, helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Vad har folding@sweclockers för numer?

37451

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Ber om ursäkt för min blindhet men jag hittar ingen info om folding med 4870 i de senaste 10 sidorna.

Skulle vara jätte tacksam om någon kan länka.

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Permalänk

vilket lag leder?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OzOoN-Loks
vilket lag leder?

[H]ardOCP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther [/B]

Tackar så mycket, ska prova folda lite se hur det går

Permalänk
Medlem

Schysst timing.. Hade precis installerat installerat CPU (6.20 standard) och GPU (6.20 nvidia) klienterna när jag läste detta. Använde tidigare SMP-versionen, men den krånglade så förbannat att jag inte orkade längre.

Aja, bättre lite kräm än ingen kräm alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OzOoN-Loks
vilket lag leder?

Med din dator, så snart vi!

Nej, men http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=... , [H]ardOCP

Permalänk

Började folda igår med samband att de nya nvidia drivarna kom ut http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

hehe börjat igen nu efter ett tags slappande^^ men nu körs de på full rulle med mitt hd4850

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggan
Med din dator, så snart vi!

Nja, det kräver nog en riktig dator... inte fantasi

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Folding på GPU är helt underbart, jag har tagit mig från ingenstans till top 30 på nolltid känns det som! Kämpa på alla tappra foldare!

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle byta lag just nu foldar jag för whopass

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Om man kör med GPU-klienten, använder den processorn också eller bara GPU'n?
EDIT: den tar ungefär 4-10% på min ena core just nu.

Har precis installerat GPU-klienten, ställt in på sweclockers lag nu.

530 ns/day, är det bra eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Skojjar inte, dom andra klienterna startar helt enkelt inte, det gåår INTE att installera dom, det bli bara helt jävla fel i dom där BAT filerna hela tiden..

Låter som SMP-klienten, I know SMP-klienten! Vad har/hade du för bekymmer i install.bat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Nu på sommaren blir det olidligt varmt i mitt rum om datorn står på över natten, så det skulle bli omöjligt att sova.

Gör som jag, skaffa kylagg ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Focus
Skulle ni på sweclockers inte kunna skapa en separat del i forumet för F@H istället för att allt skrivs i en tråd?
Tror det skulle kunna ge några fler medlemmar eftersom det kan bli lättare att hitta svaret man behöver om man har problem/undrar något.

Det har varit diskussioner om det tidigare, men idén har avslagits ett par gånger. Men finns det tillräckligt med intresse för det och vi kan övertyga om att så är fallet så kanske det blir andra bullar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Man kanske skulle byta lag just nu foldar jag för whopass

Tycker jag låter som en mycket bra idé

Permalänk
Medlem

Får väl börja folda igen på min GPU var för varmt för å köra innan på sommaren, men den värsta värmen verkar ju över så.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är alldles för krångligt.. Hade det funnits en enkel install som ja kör sedan foldar den på grafikortet så hade jag gjort det.

Men ja fattar itne mycket av dedär och kommer inte lägga ner nå mer tid att försöka få igång det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Om man kör med GPU-klienten, använder den processorn också eller bara GPU'n?

I XP tar den en hel core, i Vista ~8% av en core.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
530 ns/day, är det bra eller?

Den siffran kan fortfarande vara lite missvisande, kolla PPDn (points per day) med FahMon istället