SweClockers foldinglag begär förstärkning

Permalänk

Jag började folda för några dagar sedan :), fast jag har inte lyckats få igång console versionen till dual, quad, processorer. Men det finns ju massor av guider som visar hur man ska installera dem, men en guide leder till den nästa så det blir inte särskilt lätt. Men jag börja läsa igenom alla guider noggrant, och börja folda med min Q9450 :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
I XP tar den en hel core, i Vista ~8% av en core.

Den siffran kan fortfarande vara lite missvisande, kolla PPDn (points per day) med FahMon istället

Får inte det där programmet att funka, jag behöver en for dummies guide tror jag. O_o

Permalänk
Medlem

Jag använder nya F@H till nVidia och den tar 70% av cpun

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
Jag började folda för några dagar sedan :), fast jag har inte lyckats få igång console versionen till dual, quad, processorer. Men det finns ju massor av guider som visar hur man ska installera dem, men en guide leder till den nästa så det blir inte särskilt lätt. Men jag börja läsa igenom alla guider noggrant, och börja folda med min Q9450 :).

Prova min smp-guide

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Får inte det där programmet att funka, jag behöver en for dummies guide tror jag. O_o

Jag hjälper dig gärna så länge, vad får du för fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Jag använder nya F@H till nVidia och den tar 70% av cpun

Ok, kan hända att den är lite mer krävande på en E4400. Men du kör XP iaf?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Man kanske skulle byta lag just nu foldar jag för whopass

Ja, dom behöver knappast dina poäng lika mycket som vi gör, välkommen över!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Får inte det där programmet att funka, jag behöver en for dummies guide tror jag. O_o

Antar att du har problem med att lägga till klienter i listan. Isf är det bara att högerklicka i det stora vita området och välja "Add new client", sen väljer du ett namn för den och hänvisar till platsen där klienten är installerad. t.ex D:\Program Files\Folding@home\

Har du andra problem med Fahmon kan du nog få svar i deras wiki

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Jag använder nya F@H till nVidia och den tar 70% av cpun

Den tar 70% av CPU'n bara när du har displayen uppe eller hur.

Permalänk
Medlem

Tror inte det skulle vara så många som foldade om det inte var för poängen, folk gör vad som helst för poäng, oavsett vad för poäng det är.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Tror inte det skulle vara så många som foldade om det inte var för poängen, folk gör vad som helst för poäng, oavsett vad för poäng det är.

Jag och él Mero foldar för att få brudar ^^

Permalänk
Medlem

La till Klienten, men det står så här om man har logg-rutan uppe och trycker F5:

[14/08/08 - 03:47:36] Läser in Japp igen
[14/08/08 - 03:47:36] X Fel vid inläsning av C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\FAHlog.txt!

Såg att FAHlog.txt fanns inne i C:\Program Files (x86)\FahMon Så jag ändrade till den adressen istället. Då verkade det funka, men det står 0% på den och den kan inte beräkna sluttiden?
Har startat om folding-klienten men det blev inte bättre. Har 17000/25000 nu och tickar uppåt, är klar om 45 min.

Står så här i loggrutan:
[14/08/08 - 03:57:44] X Fel vid inläsning av C:\Program Files (x86)\FahMon\unitinfo.txt!
[14/08/08 - 03:57:44] Japp är stoppad (hittade raden "Folding@Home Client Shutdown.")

Fan att den här skiten ska vara så jävla krånglig. Det som följer med PS3 är ju så mycket bättre! Man behöver inte göra ett skit förrutom att ange nick och teamnr, sen är det sjukt snyggt så man vill ha det som skärmsläckare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
[14/08/08 - 03:47:36] X Fel vid inläsning av C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\FAHlog.txt!

Tror du hittar rätt FAHlog.txt i C:\Documents and Settings\ditt_windows_användarnamn\Application Data\Folding@home-gpu\.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag börjat Folda, börjar ju bli kyligt här i småland. Måste hålla temperaturen uppe på rummet

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Ja men jag har ju anus-vista, hur gör jag då? Jag är admin men jag kommer inte åt Documents and Settings, ser inte ens mappen, står Access denied när jag skriver in genvägen direkt i utforskaren.
Vista är ett riktigt jävla skit-OS när det gäller restriktioner. Fan jag är ju admin men har noll kontroll över min egna burk. :/

Edit: Never mind, fick googla efter instruktioner för att se dolda mappar, då gick det till slut.
C:\Users\*****\AppData\Roaming\Folding@home-gpu <-- sådär

Nu funkar det.

Min totala PPD är 5841 säger den, är det nått bra mått på hur snabbt jag foldar eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Så nu har jag börjat Folda, börjar ju bli kyligt här i småland. Måste hålla temperaturen uppe på rummet

Element är såå överskattat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ja men jag har ju anus-vista, hur gör jag då?

Nu funkar det.

My bad, mina instruktioner var ju för XP. Gött att det löste sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Min totala PPD är 5841 säger den, är det nått bra mått på hur snabbt jag foldar eller?

Till att börja med kan du jämföra med andra SweC-medlemmar -> länk

Eller alla andra i världen -> länk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Element är såå överskattat

My bad, mina instruktioner var ju för XP. Gött att det löste sig

Till att börja med kan du jämföra med andra SweC-medlemmar -> länk

Eller alla andra i världen -> länk

Men vad är det jag ska kolla på? Points 24hr Avg? Blir inte det rätt så fel iom att den mäter hur många points man fixat över en 24-timmarsperiod? Om man tagit pauser så får man ju sämre där väl?

Jag vill veta hur snabb min burk är på att räkna jämfört med andra, då är det väl bättre med typ points per second eller minute? Annars måste jag ju låta burken vara på i 24 timmar och sen förmoda att alla andra också haft sina på i 24h för att en jämförelse skall stämma. O_o?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Jag vill veta hur snabb min burk är på att räkna jämfört med andra, då är det väl bättre med typ points per second eller minute?

Ok, du är förmodligen ute efter något sånt här -> länk

Permalänk
Medlem

så vad har folding det senaste året gett då? ingenting? Känns så värdelöst att folda nästan lika värdelöst som att försöka förhindra växthuseffekten som inte finns.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
så vad har folding det senaste året gett då? ingenting? Känns så värdelöst att folda nästan lika värdelöst som att försöka förhindra växthuseffekten som inte finns.

57. Structural Insight into RNA Hairpin Folding Intermediates

Gregory R. Bowman, Xuhui Huang, Yuan Yao, Jian Sun, Gunnar Carlsson, Leonidas J. Guibas, and Vijay S. Pande

J. Am. Chem. Soc., 130 (30), 9676–9678, 2008

ABSTRACT. Hairpins are a ubiquitous secondary structure motif in RNA molecules. Despite their simple structure, there is some debate over whether they fold in a two-state or multi-state manner. We have studied the folding of a small tetraloop hairpin using a serial version of replica exchange molecular dynamics on a distributed computing environment. On the basis of these simulations, we have identified a number of intermediates that are consistent with experimental results. We also find that folding is not simply the reverse of high-temperature unfolding and suggest that this may be a general feature of biomolecular folding.

56. Convergence of folding free energy landscapes via application of enhanced sampling methods in a distributed computing environment.

Xuhui Huang,Gregory R. Bowman,and Vijay S. Pande

J Chem Phys. 2008 May 28;128(20):205106.

ABSTRACT.We have implemented the serial replica exchange method (SREM) and simulated tempering (ST) enhanced sampling algorithms in a global distributed computing environment. Here we examine the helix-coil transition of a 21 residue alpha-helical peptide in explicit solvent. For ST, we demonstrate the efficacy of a new method for determining initial weights allowing the system to perform a random walk in temperature space based on short trial simulations. These weights are updated throughout the production simulation by an adaptive weighting method. We give a detailed comparison of SREM, ST, as well as standard MD and find that SREM and ST give equivalent results in reasonable agreement with experimental data. In addition, we find that both enhanced sampling methods are much more efficient than standard MD simulations. The melting temperature of the Fs peptide with the AMBER99phi potential was calculated to be about 310 K, which is in reasonable agreement with the experimental value of 334 K. We also discuss other temperature dependent properties of the helix-coil transition. Although ST has certain advantages over SREM, both SREM and ST are shown to be powerful methods via distributed computing and will be applied extensively in future studies of complex bimolecular systems.

Samt http://www.nzherald.co.nz/section/1/story.cfm?c_id=1&objectid...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hjälper till att foldar! Min dator är alltid på!. 4870 GPU FTW!!

Permalänk
Medlem

Jag hjälper gärna till när jag har fått mitt nya grafikkort och satt in det i min nya dator (se sign) tror det kan hjälpa lite kanske dock vet jag inte hur man gör men jag ser att det finns mycket hjälp här så det ska nog inte vara några problem.

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Avstängd

"Efter en ovanligt varm sommar..." Vilken av dom 2 varma veckor tyckte ni var värst ???
Här i sthlm hade vi ingen sommar.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

kör lite med min ps3a, dock inte ofta men typ när jag laddar handkontroller har lite väl hög elräkning

EDIT: ja en separat forums-del behövs verkligen, var sitter problemet i att skapa en sådan ?

Permalänk
Medlem

Kör folding nu sedan ca 03:00 inatt Prollen (se sing) ligger på max när jag kör programmet. Kan man ställa in så den bara går igång vissa tider eller efter en visst tids inaktivitet? Datorn blir ju så seg annars För övrigt kul att hjälpa till. Har tidigare trott att det krävs en superdator för att köra detta men det funkar ju faktiskt på min lilla burk 60 grader på prollen efter ca 5 timmar på 100% är ju inte så farligt ändå

Håller med ovanstående att en separat del på sidan inte skulle skada.

Edit: Lade in programmet under schemalagda aktiviteter så problemet med att få det att starta av sig själv är löst

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Jag tycker det är alldles för krångligt.. Hade det funnits en enkel install som ja kör sedan foldar den på grafikortet så hade jag gjort det.

Men ja fattar itne mycket av dedär och kommer inte lägga ner nå mer tid att försöka få igång det

Jag har aldrig foldat förrens i år och det tog mig fem minuter att komma igång med den vanliga CPU konsol klienten.

1. Tanka hem klienten.
2. zippa upp och kör exe filen.
3. Här kommer det "krångliga". Läs på Foldingforumets första sida så finns det en länk till él Meros förträffliga guide om SMP klienten. Läs den och skriv in svar på alla frågor som kommer utifrån den guiden.
4. Skapa en Genväg till FAH_Console.exe och lägg till lite växlar. EJ nödvändigt men bra.
5 Starta programmet med hjälp av genvägen. Klart.

Så även jag som är äldre(30 år ) fattar hur man gör.

Lycka till.

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

Hm dags att testa gå med och göra sitt för forskningen då ^^

Ska testa installera när jag kommer hem på mitt 4870 och se hur det går i vista.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Får knappa in det där nummret i PS3:an... hittils har ju 12 WU:er gått förlorade för laget! Kanske borde ansluta hela jobbets maskinpark också?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Drog igång igår igen efter en tids uppehåll då jag formaterat å byggt nytt system. Kul att man kan köra på Nvidia gpu´n nu.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk

Fan jag som hade tagit uppbehåll över sommaren, behöver ni verkligen all min beräkningskraft?

Bäst att börja igen då... *tankar Folding

Permalänk
Medlem

Ett problem är att deras nya SMP-klienter är buggiga. Jag gick precis tillbaka till 5.91 då 6.22:orna har fuckat mig rätt hårt ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Får knappa in det där nummret i PS3:an... hittils har ju 12 WU:er gått förlorade för laget! Kanske borde ansluta hela jobbets maskinpark också?

Vore ju bara för bra ; )

Permalänk
Medlem

Ok, nu är jag också med i laget då. Blir bättre om ett par veckor när jag köpt ny dator dessutom.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."