SweClockers foldinglag begär förstärkning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Fjuttigt? inte med den cpu du har!

Haha men en GPU är ju så mycket mer effektiv, och ska man folda så ska man folda ordentligt

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

Snart flytter jag till en lägenhet där elen ingåri hyran. Då ska vi se om man inte installerar smp-klienten igen!

Permalänk

Jag och él Mero foldar för att få brudar ^^ [/QUOTE]

Får man brudar!? Sign me up! Here I com chiketys

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
+1

Jag förstår inte varför man inte bara donerar direkt till någon organisation som faktiskt levererar resultat. Istället för att köra brute force-approachen och folda proteiner vilket bara resulterar i högre elräkning.

Det är varken korrekt ur ett miljövänligt perspektiv eller särskilt effektivt. Nej, donera pengarna som hade gått till att betala elräkningen direkt istället.

Ett faktum som är värt att minnas: det är minst sagt svårt att kristallisera många proteiner, och det finns fortfarande många vanliga som man inte lyckats få någon struktur för. Simuleringarna KAN ge en bra uppskattning av strukturen hos dessa.

Vidare är gromacs ett rätt mysigt program, använder det själv en del för att göra energinivåuppskattningar för enzym med tillhörande substrat. Det kräver dock enorm datorkraft, därav att F@H startades.

Och nej, jag foldar inte, och har inte heller några planer på att göra det, när jag använder gromacs på mina datorer så är det mina egna beräkningar jag utför.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Saknar möjligheten att i programmet välja att det ska arbeta vid inaktivitet. Körde förut SETI@home på min primära burk och där kunde jag sätta att den alltid körde igång efter 1 min inaktivitet. På så sätt påverkade den aldrig mig då jag satt vid datorn men körde alltid då jag inte var där.

Folding, och särskilt gpu-versionen, drar däremot ned prestandan i spel har jag märkt även när den är satt till lowest priority. Att behöva klicka pause resp. resume work varje gång före och efter jag kör nåt spel blir ett irriterande moment tyvärr.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag slutade folda när jag fick mitt 8800gt då det kan hänga sig ibland. Jag ska fortsätta om jag får ordning på kortet. Ska testa flasha om det men båda cd-boot-programmen jag testade fungerade inte. Får se om jag hittar något smidigt sätt utan 1.44-diskett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Saknar möjligheten att i programmet välja att det ska arbeta vid inaktivitet. Körde förut SETI@home på min primära burk och där kunde jag sätta att den alltid körde igång efter 1 min inaktivitet. På så sätt påverkade den aldrig mig då jag satt vid datorn men körde alltid då jag inte var där.

Folding, och särskilt gpu-versionen, drar däremot ned prestandan i spel har jag märkt även när den är satt till lowest priority. Att behöva klicka pause resp. resume work varje gång före och efter jag kör nåt spel blir ett irriterande moment tyvärr.

Håller med dig delvis, att det borde kunna göras något för att underlätta det, samtdiigt som jag enbart märker något när jag spelar. I skrivbordsmiljö märker jag inte ens av programmet, varken CPU eller GPU programmet. De kanske borde implementera stöd så man kan göra kanpptryckningar för att starta och pausa, exempelvis Ctrl + Alt + 5 pausar och Ctrl + Alt + 6 startar. Fast att det ska gå att ställa in valfria kommandon.

Jag kör däremot quit när jag spelar och startar sedan via snabbstartsfältet, tycker jag fungerar rätt snabbt och smidigt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

min dator står och seedar(Linux distar ) när den inte andvänds så kan inte folda

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
min dator står och seedar(Linux distar ) när den inte andvänds så kan inte folda

- Konstigaste påstående någonsin, att "seeda" tar ju sååå mycket CPU-kraft och att du avänder Linux gör ju knappast att den inte kan användas för Folding... >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Konstigaste påstående någonsin, att "seeda" tar ju sååå mycket CPU-kraft och att du avänder Linux gör ju knappast att den inte kan användas för Folding... >_<

Andvänder inte linux . seedar tar upp all jävla bandbredd så hur ska jag kunna folda dårå ? man kan jhu inte folda utan internet uppkoppling?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsan
Håller med dig delvis, att det borde kunna göras något för att underlätta det, samtdiigt som jag enbart märker något när jag spelar. I skrivbordsmiljö märker jag inte ens av programmet, varken CPU eller GPU programmet.

En ännu bättre lösning vore en slags auto-pause i så fall, som pausar foldingen varje gång något annat program använder mer än 50% av gpu kapaciteten. Då kan den alltid ändå köra när man arbetar med mindre krävande saker i skrivbordsmiljön, men pausas när man behöver kraften till annat.

cpu-folding påverkar inte mig i spelen, det är gpu-foldingen bara som inte verkar kunna hantera det där med att ge sig självt lowest priority när ett spel är igång.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Andvänder inte linux . seedar tar upp all jävla bandbredd så hur ska jag kunna folda dårå ? man kan jhu inte folda utan internet uppkoppling?

Ehhh... folding tar ju nästan ingen bandbredd alls. Om datorn ändå står på kan du ju folda.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

- Folding tar lika mycket på din internet som ett email var femte timma

Permalänk
Medlem

Kom igen grabbar vi ska se till så att vi kommer längre upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Kom igen grabbar vi ska se till så att vi kommer längre upp

- Ja, eller så tar vi efter på den inställningen som "m3tr0" använder så kanske vi kan falla fort som fritt fall på listan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Ehhh... folding tar ju nästan ingen bandbredd alls. Om datorn ändå står på kan du ju folda.

okok , har inte läst så mkt om folding osv. men av alla som foldar, har det gjort några framsteg sen dom startade med folding eller ?

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Okey, lär väl se nu vad man kan bidra med

Vi skall segra ^^

Permalänk

Jag Foldade under mitt tidigare nick förut: Hampan90 kom upp i ca 6000-7000 poäng.

Då tankade jag en grafisk klient där men till vänster hela tiden kunde se progress, vad den arbetade på osv.

Men nu är det bara svart där, för att se hur det går måste man ju hovra över ikonen. Någon annan som tycker detta är lite konstigt?

Varför är inte texten kvar i fönstret?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swordfish90
Då tankade jag en grafisk klient där men till vänster hela tiden kunde se progress, vad den arbetade på osv.

Men nu är det bara svart där, för att se hur det går måste man ju hovra över ikonen. Någon annan som tycker detta är lite konstigt?

Kör du med grafiska för CPUn eller GPUn? För GPUn är viewern f n rätt buggig.

Permalänk
Medlem

Ragga tag på den här killen istället

då får ni nog lite mer points
http://pc.feber.se/art/66778/51_grafikkort_i_samma_maskin_k/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon lösning för oss med ubuntu x86_64 som vill köra med GPU-folding? Har ett 8800GTS kort. Finns det någon klient? Om inte, någon tidsuppfattning om när?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ok, du är förmodligen ute efter något sånt här -> länk

Då är alltså PPD det bästa måttet på ens folding-prestanda?
Finns det nån lista här på swec på folks PPD?

Permalänk

Jag kör CPU client..

Förut när jag körde det så såg man lite text på vänster sida bland annat hur många WU man hade klarat osv.

Inte nu längre...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragwolf
Någon som känner till någon lösning för oss med ubuntu x86_64 som vill köra med GPU-folding? Har ett 8800GTS kort. Finns det någon klient? Om inte, någon tidsuppfattning om när?

Det finns ingen GPU-klient för Linux än. Din största chans är att emulera windowsmiljö och köra på det viset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Då är alltså PPD det bästa måttet på ens folding-prestanda?
Finns det nån lista här på swec på folks PPD?

Titta här:
http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&srt=1...

Permalänk
Medlem

måste haft tur jag

har kört förut med cpu smp och fick det att fungera utan problem
men har inte kört det på länge cpu vart så varm

men nu för ca 1 vecka sen så installerade jag Windows: V6 GPU2 ver:6.20 klienten
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther
den högst upp...Windows XP/2003/Vista GPU System tray client (installer msi)

och det startade inte alls men sen läste jag i deras forum att man behövde cuda drivrutiner (om man har Nvidia Grafikkort ) för få det att fungera sen installerade jag CUDA driver (BETA): NVIDIA Driver for Microsoft Windows Vista with CUDA Support (177.35). Includes driver support for 8 series and higher GPUs.

finns här på nvidias hemsida
http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html

sen var inga problem alls för mig bara starta (ofc så var jag ju tvungen fylla i team namn ,username
men sen har det tutat på bara

har ett Asus Geforce 8800 GT 512MB coreclock650/shader 1625/memory 1800
så jag har oc'at lite bara från 600 core till 650 och från 1500 shader till 1625
är shadern OC som gör mest har jag märkt i folding@home

sen dess har jag fått ca 25000 hittils på ca 6 dar
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Gpu är ju så jävla mycket snabbre än cpu/cpu smp

vad säger dom 4ns för en quad cpu
och 100ns för en playstation 3
170 ns för ett ATI kort (mera runt 250 sa VijayPandei )
och ca 650ns för en GTX 280 (550ns stämmer mera just nu ,innan klienten/core är fulländade säger VijayPandei en interjuv i tomshardware)

jag kör inga extra saker till folding'en som te.x FahMon m.m.

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz / 4MB
Memmory: Corsair XMS2 2048MB DDR2 XMS2-6400 800MHz (4-4-4-12) (2x1024MB)
Grafic card: Geforce 8800 GT 512MB ,PCI Express x16 (ForceWare version: 177.35)
Motherboard: Gigabyte - Socket 775 - ATX iP35 (GA-P35-DS4)
Hard Drives: 6
Western Digital Raptor 36GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) (OS disk)
Western Digital 320GB SATA II Caviar SE16 (7200RPM / 16MB Cache / SATA II)
Western Digital 500GB SATA II Caviar SE16 (7200RPM / 16MB Cache / SATA II)
Western Digital 500GB SATA II Caviar SE16 (7200RPM / 16MB Cache / SATA II)
Hitachi 250GB SATA-II Deskstar T7K500 (8MB Cache / Sata-II)
Maxtor DiamondMax 10 250Gb (SATA II / 7200rpm / 16Mb)

Visa signatur

[b] OS: Vista ultimate 32 (X86) | Motherboard: Gigabyte - Socket 775 - ATX iP35 (GA-P35-DS4 Rev:2.0) |
CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz /1333MHz /4MB | Memmory: Corsair XMS2 2048MB DDR2 XMS2-6400 800MHz (4-4-4-12) (2x1024MB) |
Grafic Card: Asus Geforce 8800 GT 512MB 45@idle - 60@full load ,Stock cooler| [/b]

Permalänk
Medlem

Jag är med. Datorn har foldat sen 3 inatt och den har kommit till 53%
2650000 av 5000000

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Avstängd

Mmm, körde igång det där igen.. Hade det tidigare också, men minns inte "kontonamnet", så det är väl bara att börja om igen.
Ser inga siffror nånstans som det var förr.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag har slutat folda eftersom det blir för varmt. Kanske jag börjar i framtiden igen

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag har slutat folda eftersom det blir för varmt. Kanske jag börjar i framtiden igen

Det var synd det! Du skulle nog producera 3:e bäst i laget med ditt system, inte illa!
Hoppas vi får se dig till hösten iaf då