Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Vi har försökt att göra en beställning på datorbutiken på lite diverse prylar som datorväska lite nätverkskablar och eventuellt andra grejer, men lagerdatumen flyttas ständigt framåt och grejerna kommer aldrig in.

Är det fler som har upplevt att datorbutikens lagergrejer aldrig kommer in ?
Att enkla saker som nätverksladdar inte kan komma in på en hel vecka känns väldigt oroväckande. Sen läser man att de säljer ut logistiken.

Förr var datorbutiken snabbare än komplett på ingående lager, och även när det gällde att hålla datum för leverans till lager. Nu känns det som dom dagarna är förbi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Dessa har jag redan läst. Men enligt pressmeddelandena skulle det bli bättre. Nu är det ju helt tvärtom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Jo jag kan hålla med där. Även jag har märkt att det har blivit sämre. Beställde ett par delar som kom i dagarna. Beställde delarna den 20e juli. Dom skulle då haft allting(tidigast) på lager den 25e. Men det sköts upp och kom inte förrän den 12 augusti.

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

orka vela med komplett och db, beställ från Dustin Home istället tar ju max 2 dagar att få grejor därifrån

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

Jag har beställt en skärm men dom ändrar datumet hela tiden !

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nånstans!
Registrerad
Aug 2007

Uppenbarligen har ju db problem med kredit och ekonomin m.m. Vill ni ha kvar db så beställ därifrån och vänta, välj gärna någon form av förskottsbetalning, ju fler som beställer desto bättre ekonomiskt får dom ju det. Och kan då beställa fler grejer, och få fler grejer på lagret.

nu kanske jag bara svamlar men jag tror det är så

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Uppenbarligen har ju db problem med kredit och ekonomin m.m. Vill ni ha kvar db så beställ därifrån och vänta, välj gärna någon form av förskottsbetalning, ju fler som beställer desto bättre ekonomiskt får dom ju det. Och kan då beställa fler grejer, och få fler grejer på lagret.

nu kanske jag bara svamlar men jag tror det är så

Jo det stämmer naturligtvis men inte någon höjdare att förskottsbetala om de kånkar

Jag skulle inte våga göra det i alla fall. http://www.allabolag.se/5565772547/bokslut + nu problemet med kredit. Däremot skulle jag gärna handa på postförskott från dem.

EDIT: Var inte meningen o måla fan på väggen. Jag är bara väldigt försiktig av mej vid förskottsbetalning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Jo det stämmer naturligtvis men inte någon höjdare att förskottsbetala om de kånkar

Jag skulle inte våga göra det i alla fall. http://www.allabolag.se/5565772547/bokslut + nu problemet med kredit. Däremot skulle jag gärna handa på postförskott från dem.

EDIT: Var inte meningen o måla fan på väggen. Jag är bara väldigt försiktig av mej vid förskottsbetalning.

Jag håller med där, inte beställer man med förskottsbetalning om ett företag har ekonomiska bekymmer. Visst datorbutiken är stort, så risken är inte otroligt stor, men ärligt talat jag är mycket skeptisk till att man säljer ut sin egen verksamhet så att säga.
Jag kan inte på något sätt se att vi kommer få bättre levaranser eller billigare produkter när ännu ett mellanled finns lagerstatusen var alltid bra innan, nu kan man inte lita på något längre. Entrepenören måste också göra vinst.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Ghosty - Ännu ett mellanled? Detta är en missuppfattning! Vi kapar snarare ett mellanled genom att låta skicka varorna direkt från ett distributörslager istället för att först ta ner dem till eget lager och skicka dem därifrån.

Denna åtgärd gör att vi inte behöver dyra lokaler och klarar oss med färre personalresurser. Resonemanget att entreprenören också måste tjäna pengar håller inte vatten fullt ut, detta då entreprenörens omsättning ökar med vår och att denne har en effektivare logistikapparat med överkapacitet på plats redan. Våra totalkostnader minskar väsentligt i detta upplägg.

Det går dock inte över en natt att lägga över logistiken till tredje part. Målsättningen är att ha tekniken på plats i kommande vecka för test, därefter börja köra skarpt i liten skala veckan därpå.

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Ännu ett mellanled? Detta är en missuppfattning! Vi kapar snarare ett mellanled genom att låta skicka varorna direkt från ett distributörslager istället för att först ta ner dem till eget lager och skicka dem därifrån.

Tack för ditt svar ! Jag uppfattade inte att distributörerna skulle ta hand om den biten, utan trodde att det rörde sig om ett stort företag som har personal endast för det ändamålet.

Innebär detta då att de lagerdatum som förskjuts framåt hela tiden kommer att upphöra och läget kommer bli stabilare inom kort ? Leveranstiderna, kommer de att fortsätta vara lika snabba som förr ? (I princip paket på mindre än 48 timmar ? )

Jag hoppas iaf verkligen att ni grejar allt, för konkurrent till komplett.se behövs verkligen !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Det jag grunnar på är att Datorbutiken har ju ett stort sortiment, och har fått delar antagligen från ett flertal grosister tidigare.
Blir det inte så att man (kanske) kommer få flera paket om man beställer ett antal olika delar, som finns på olika platser (grosister) hur går det då med frakter och sånt.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

Hur länge är det rimligt att vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

Fråga: Hur lång tid är rimligt att vänta på en order/vara?

Jag har köpt ett datorsystem den 8'e augusti. Leveransdatum har skjutits fram ett antal gånger. Till att två komponenter nu står som:
1. Obekräftad, tidigast 080826 samt
2. Försenad avvaktar leveransdatum.

Notera att 2'an hade ett leveransdatum när jag la ordern.

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

Det, min gode herre, tror jag när jag ser det.

Fram till att så är fallet kan ni väl glädja er åt Kompletts förmodligen ansenliga ökning av antal kunder?

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

Jag sitter i samma sits som Starliner - båda mina artiklar på ordern har drabbats av leveransförseningar, beställde hårddisk och skärm, hårddisken flyttades fram, och skärmen som fanns i lager vid beställningen har flyttats fram en gång men lär nog flyttas fram en gång till då den bekräftade leveransdatumen är idag. Detta anser jag inte heller vara acceptabelt,
att en order på två artiklar blir försenad ett flertal gånger!

Som kund är detta mycket irriterande, speciellt då jag har som hobbyverksamhet att reparera och sälja datordelar till vänner och släktingar - det är en sak när man själv skall ha grejorna, en helt annan när bekanta fått besked om en viss leveransdatum som sedan inte kan hållas och man får försöka förklara varför den dröjer och dröjer och dröjer.

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetNut
Jag sitter i samma sits som Starliner - båda mina artiklar på ordern har drabbats av leveransförseningar, beställde hårddisk och skärm, hårddisken flyttades fram, och skärmen som fanns i lager vid beställningen har flyttats fram en gång men lär nog flyttas fram en gång till då den bekräftade leveransdatumen är idag. Detta anser jag inte heller vara acceptabelt,
att en order på två artiklar blir försenad ett flertal gånger!

Som kund är detta mycket irriterande, speciellt då jag har som hobbyverksamhet att reparera och sälja datordelar till vänner och släktingar - det är en sak när man själv skall ha grejorna, en helt annan när bekanta fått besked om en viss leveransdatum som sedan inte kan hållas och man får försöka förklara varför den dröjer och dröjer och dröjer.

Skaffa egen leverantör då för h*****e

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Men för fan vad det gnälls på datorbutiken hela tiden.
Det tar lite tid att omorganisera sig och under den tiden kan man inte köra fullfart.

Det var ju liknande för komplett före julen om jag minns rätt, jag beställde ram-stickor och det kom inget på en månad fast dom fanns på lager.

Lite tålamod skadar inte

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Man får vad man betalar för, svårare än så är det inte.
Ska ni ha lägsta priset (datorbutiken) så innebär det att ni får vänta dagar & veckor när andra har i lager för ett högre pris.

För egen del värderar jag min tid betydligt högre och vill ha leverans därefter. Kostar det lite extra och jag kan få det inom 1-3 dagar så tar jag givetvis det högre priset och omedelbar leverans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men för fan vad det gnälls på datorbutiken hela tiden.
Det tar lite tid att omorganisera sig och under den tiden kan man inte köra fullfart.

Det var ju liknande för komplett före julen om jag minns rätt, jag beställde ram-stickor och det kom inget på en månad fast dom fanns på lager.

Lite tålamod skadar inte

Lite tålamod har jag - jag kan acceptera att varor ibland kan bli försenade en gång - men när lagervaror helt plötsligt blir framskjutna några dagar i taget mer än en gång så blir man naturligtvis irriterad.
Jag har själv tidigare jobbat på en större datorleverantör, och då det beslutades om att lägga över lager på ett nytt system liknande DB har skaffat, så testkördes detta parallelt med det gamla i närmare 1 månad för att undvika just de problem som DB har nu - just med hänsyn till alla kunder. Vad det gäller Komplett så har jag inte upplevt några problem med dem under alla år jag beställt grejor - står det finns i lager så har det funnits i lager - står det "preliminärt 200 st. 2008-08-28" så har det uteslutande kommit den datumen. jag har ALDRIG fått något mail om att en order blivit försenad.

Som jag skrev i ett annat forum - kanske har de anställt Ronny & Ragge som lageransvariga....

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetNut
Lite tålamod har jag - jag kan acceptera att varor ibland kan bli försenade en gång - men när lagervaror helt plötsligt blir framskjutna några dagar i taget mer än en gång så blir man naturligtvis irriterad.
Jag har själv tidigare jobbat på en större datorleverantör, och då det beslutades om att lägga över lager på ett nytt system liknande DB har skaffat, så testkördes detta parallelt med det gamla i närmare 1 månad för att undvika just de problem som DB har nu - just med hänsyn till alla kunder. Vad det gäller Komplett så har jag inte upplevt några problem med dem under alla år jag beställt grejor - står det finns i lager så har det funnits i lager - står det "preliminärt 200 st. 2008-08-28" så har det uteslutande kommit den datumen. jag har ALDRIG fått något mail om att en order blivit försenad.

Som jag skrev i ett annat forum - kanske har de anställt Ronny & Ragge som lageransvariga....

Jag tror att jag har hela lösningen på ditt problem min vän:

Om du har bråttom så kanske du skulle handla på något annat ställe,
it's simple as that.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Dec 2007

Har aldrig haft problem med datorbutiken. har till och med fått varor för angivet datum

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
XXX
Registrerad
Jul 2008

När handlade du där senast då?

Just nu så får jag ett mail nästan varje dag om framskjutet leveransdatum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Jag tror att jag har hela lösningen på ditt problem min vän:

Om du har bråttom så kanske du skulle handla på något annat ställe,
it's simple as that.

För det första, då jag inte träffat dig så tror jag inte att vi är vänner.

För det andra, om jag beställer av en firma som tidigare levererat i tid och dessutom beställer lagervaror förväntar jag mig att de de finns i lager - en respektabel firma ser till att informationen på webshoppen är uppdaterad och aktuell, jag har förståelse för naturkatastrofer och andra opåverkbara faktorer. Men när man beslutar sig för att lägga om lager och leverantörshantering så får man se till att det fungerar INNAN man byter och som jag skrev kör parallelt ett tag så man slipper de problem som DB.com just nu upplever.

Jag har inte någonstans i inlägget skrivit att jag har bråttom, bara att jag blir arg och irriterad när artiklarnas leveransdatum skjuts fram flera gånger.

Har du inget bättre för dig än att skriva intelligensbefriade halvironiska inlägg så låt hellre bli så vi slipper läsa en massa onödiga inlägg.

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ditt huvud.
Registrerad
Aug 2008

Varför fortsätta välja ett företag där ni inte är nöjda? Knappast så att DB är ända aktören på marknaden eller att de är överdrivet mycket billigare än tex. Dustinhome eller komplett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Ja inte lönt välja dom nu, dom har knappt nåt på lager ändå.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Sep 2003

Har haft en del saker i min kundvagn där i ca 2 veckor nu och det är ganska roligt (tragiskt) att varje dag se sakerna flyttas fram minst 1 dag i taget.

Utav 8 saker så är det enda de har i lager en HD adapter resten står det just nu 1/9 på, men jag är övertygad om att det kommer ändras framåt i tiden under morgondagen.

Och ja DB är mycket billigare än tex Dustin Home, på mina saker så skiljde det nästan 4000:- och enligt mig så är det en hel del för samma/likvärdiga produkter.

Men eftersom jag inte har speciellt bråttom så lägger jag heller ingen beställning och kommer troligen inte göra det hos DB heller eftersom de bara skjuter fram datumen hela tiden.

Den beryktade omstruktureringen borde väl snart vara färdig om jag inte minns helt fel och jag hoppas ju innerligt att detta inte kommer fortgå mycket längre till för DB har alltid varit en mycket bra butik enligt mig men nu är det ju bara löjligt med alla datum som automatiskt skjuts framåt en dag i taget.

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

Som sagt, det tror jag när jag ser det.

Mig är det strunt samma vilken butik jag beställer ifrån, så länge de är väl etablerade och är billiga, men självklart beställer jag aldrig ifrån en butik som har stora problem och trassel med sitt lager. Om Datorbutiken i framtiden kan ge mig en bättre deal än någon annan butik så kommer jag givetvist handla där, men jag kommer tänka efter två gånger innan jag litar på eran lagerstatus.

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2001

Har alltid varit nöjd med datorbutiken men nu får det vara nog! Deras garantihantering är bortom all kritik, fruktansvärt less på att behöva vänta nästan 4 veckor från det att dom mottagit min retur tills dom ändrade status till mottagen. Nu har det gått 1 vecka sen dom ändrade från ej mottagen till ej behandlad och den anlände hos dom för nästan 5 veckor sedan (kollat med posten). Dom skyllde på semester när jag ringde , visst... Men fy fan vilken fruktansvärt dålig semesterplanering isåfall. Nu är jag less, så när jag får tillbaka minnena åker dom ut på tradera för 1:- och nya inhandlas NU från komplett, då har jag dom på onsdag, torsdag. Har spenderat några kronor varje år på db men aldrig mer. Jag betalar för service och snabbhet i ordrar osv och komplett har varit en klocka på det jämt. Finns ingen som helst anledning att krusa en butik som db längre, för man får det man betalar för. Dvs billiga saker men händer något så får man stå där i några månader och hoppas att dom inte har någon som är sjuk för då lär väl hela stället braka ihop.

Tog dom hela 2½ vecka att svara på ett mail att dom inte hade någon aning om vad som hände med mitt ärende eftersom dom inte hade packat upp det ännu, förmodligen hade det kommit fram men det fick jag ta och kolla själv!

Känns seriöst.....

Edit: blev tvungen att kolla med posten igen, tyckte tidslinjen inte stämde, å det gjorde den inte heller. NU står det rätt tid, dvs ännu längre än vad jag först skrev.

Dator, en till dator, en bärbar dator, en till bärbar dator, en platta - fast den är en dator, o.s.v.