Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

Hmm, handlar ni där för att det blir billigast? Bland erkända, pålitliga firmor menar jag då. Eller köper ni på Webhallen även om det blir 500 kr billigare i en annan pålitlig butik?

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Hmm, handlar ni där för att det blir billigast? Bland erkända, pålitliga firmor menar jag då. Eller köper ni på Webhallen även om det blir 500 kr billigare i en annan pålitlig butik?

Kan säga att jag köper på webhallen, oberoende av pris. (Nästan.)

Visst skiljer det 500kr köper jag någon annan stans men det jag har köpt hittils har det skilt typ 75kr max på webhallen och annan butik och enligt mig har webhallen en grym leveranstid (Brukar ta max 2 dagar) och bra fraktpriser så jag är nöjd.

EDIT, silver nu :D:D:D:D
Dags att köpa något så jag inte nergraderas. xD

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Hmm, handlar ni där för att det blir billigast? Bland erkända, pålitliga firmor menar jag då. Eller köper ni på Webhallen även om det blir 500 kr billigare i en annan pålitlig butik?

Enda anledning för mig att köpa på webhallen är, bara om varan finns i lager och kostar max 100kr dyrare så tar man ju hellre det än att vänta några dagar plus att betala frakt från någon webbutik.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Precis. De är ofta 50-150kr dyrare på saker, men i gengäld skickar de snabbt om de har i lager + att de tillämpar enhetsfrakt så frakten blir ofta löjligt låg.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Rank: Gold
Genomsnittlig köpsumma: 1865 kr
Total köpsumma: 24253 kr

Visa signatur

// Tobias

Permalänk
Medlem

Jag är lat och bor nära webhallen så det blir oftast att man handlar där även om det kanske är lite dyrare ibland än om man skulle tokleta på nätet.
Fast det är lite farligt det med, lätt att det blir impulsköp när det tar 10 min från att man bestämt sig tills man har grejen hemma

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Medlem sedan: 2005-05-19
Rank: Silver
Genomsnittlig köpsumma: 452 kr
Total köpsumma: 11769 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag jobbar nära Webhallen så det blir på något sätt naturligt att ta en lov förbi efter jobbet när jag behöver något. Det faktum att de har ett jäkligt bra sortiment och ofta saker i lager betyder att jag lika gärna kan hämta upp det där än att vänta några dagar extra och tjäna in några kronor.

De har definitivt ryckt upp sig efter flytten då det länge var riktigt långa köer. Idag tycker jag det ofta går snabbt även med mkt kunder i butiken.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Genomsnittlig köpsumma: 1549 kr
Total köpsumma: 17039 kr

Silvermedlem.

Brukar oftast handla på Komplett eller Webhallen, bor nära Webhallens butik och Komplett har sin hämtbutik bara några kvartér därifrån.
De har ofta grejerna i lager och snabba frakter.

Blir nog en del impulsköp på Webhallen eftersom det är så nära. Och jag hatar att vänta på att saker ska komma.

Permalänk
Medlem

Men hur gör man med saker man köpt i butik?

Kvitton jag kan regga på mitt nyskapade konto ?

Frågade en i butiken och han sa nej. Medan en annan sa att jag kunde komma med kvittona så skulle han ordna det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Men hur gör man med saker man köpt i butik?

Kvitton jag kan regga på mitt nyskapade konto ?

Frågade en i butiken och han sa nej. Medan en annan sa att jag kunde komma med kvittona så skulle han ordna det.

Gäller bara bokade grejer, kvitton går ej att efterregistrera men har du bokningar i andra "profiler" innan du var reggad går de att föra över till befintligt konto .

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det har jag lyckats med.
köpte CnC Generals deluxe en gång i tiden.
Fick det insatt på mitt konto nuvarande.

Så omöjligt är det inte

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Gäller bara bokade grejer, kvitton går ej att efterregistrera men har du bokningar i andra "profiler" innan du var reggad går de att föra över till befintligt konto .

Men nu köpte jag en TV från en kille som bokat den. Kan jag efter att ha bytit ägare föra över den på mitt konto ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Men nu köpte jag en TV från en kille som bokat den. Kan jag efter att ha bytit ägare föra över den på mitt konto ?

Säger väl sig självt att det inte går?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
bokningar i andra "profiler" innan du var reggad går de att föra över till befintligt konto .

Han var inte medlem utan bara en bokning. Kan väl säga att jag bokade den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Han var inte medlem utan bara en bokning. Kan väl säga att jag bokade den.

står ju namn och liknande i bokningar med, så om de inte överensstämmer så lär det big no no på att föra över den profilen till dig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
står ju namn och liknande i bokningar med, så om de inte överensstämmer så lär det big no no på att föra över den profilen till dig

Jaså, även om det var min "brorsa"?

Mvh

Permalänk
Medlem

nån som vet hur mycket rabbaterbjudanden man får när man är "svart"? Jag får typ 5% på VISSA produkter, och jag är brons.

Permalänk
Medlem

det varierar, har sett allt från 5-50% rabatt på derass utvalda varor

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det egentligen att nå "black"?

Ligger på "white" nu och har handlar för 60000 på ungefär 1,5 år. Tycker man borde bli "black" snart

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

bra fråga, rör mig ingenstans från silver ens... =&

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

då det är en limit på alla nivåerna white och black så blir det nog ganska svårt att nå en högre nivå så länge dom som redan har black fortsättar handla i den takt dom gjort innan

Permalänk

Men vad händer om jag som företagare handlar hos Webhallen på mitt privata konto till min it-avdelning, vi köper ju typ 10 bärbara varje månad.
á 15000kr styck blir ju 150000kr på en månad, r jag black då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Men vad händer om jag som företagare handlar hos Webhallen på mitt privata konto till min it-avdelning, vi köper ju typ 10 bärbara varje månad.
á 15000kr styck blir ju 150000kr på en månad, r jag black då?

Jadu, bra fråga.

sen får du ta hänsyn till med:

"Notera att trenden även påverkas av hur det går för andra medlemmar - antalet medlemmar i varje Level är begränsat! Negativ trend innebär att du kan förlora förmåner.."

Så man får hoppas lite på att folk går ner i nivå med så man får deras "plats"

Det handlar mycket om hur ofta & mängd du handlar, som du säger så shoppar du loss bra, men det innebär lite med att det kan vara fullt i black nivån =/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Håll i er nu, för nu kommer mina siffror.

Skickade/hämtade ordrar: 7
Total köpsumma: 2056 kr

Har avbokat en massa för de är så sega att få in grejor. Hade varit en minst 10k till om de bara hade kunnat haft ett bra lager. När jag vill ha något så vill jag ha det NU inte om en vecka så då är det bra att komplett mfl har utlämningsställen.

Jag har mao Bronze och VIP...

/R

Permalänk
Medlem

webhallen har ju butik i sthlm? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Och en i Sundbyberg... det är ett mer utlämningställe än Komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
webhallen har ju butik i sthlm? =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Och en i Sundbyberg... det är ett mer utlämningställe än Komplett.

Jo jag vet varit där ett antal gånger. Dock är de så sjukt dåliga på att ha grejor hemma eller få in de till butikerna. Beställde grejor i november som inte kommit än...

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Jo jag vet varit där ett antal gånger. Dock är de så sjukt dåliga på att ha grejor hemma eller få in de till butikerna. Beställde grejor i november som inte kommit än...

/R

Bara att ringa å gnälla och fråga vart dom är då.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

vill försöka liva upp denna tråd igen å se hur det ser ut med bonusarna idag

medlem 2008, handlat för 6k. Status: bronze