DB.COM - svarar ej på mail eller telefon, krediterar ej pengar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

DB.COM - svarar ej på mail eller telefon, krediterar ej pengar?

Angående Datorbutiken.com.
Jag vill inte vara en sur gnällspik, bara fråga er på forumet om hjälp, hur jag ska gå vidare.

För någon månad sedan skulle jag hjälpa en kille att sätta ihop en Synology DS-207+ NAS (off-topic: Rackarns bra NAS), så vi kollade runt efter ett par 1 TB-diskar. Jag såg att DB.COM hade dem i lager för omedelbar leverans. Jag betalade diskarna med VISA kortet i förskott.

Efter några dagar så såg jag att på min order stod det nu 1-3 dagar i lager, men klickade på disken så stod det istället "försenad, tidigast lev om en vecka".
Så gick det 2 veckor ca, och lagersaldot flyttades i hela tiden fram några dagar i stöten. Killen som skulle ha diskarna tröttnade och sade att jag kunde avbeställa diskarna så åkte vi och köpte på Webhallen direkt istället.

Nu börjar cirkusen:
Jag ringer för att avboka, så jag får en direkt verifiering att jag får pengarna krediterade. Men jag kommer bara inte fram. Har telefonplats 4 i över en timme, utan att något händer. Okej, jag avbokar via webside-funktionen.
Så går tiden, och inga pengar dyker upp. Efter några dagar skickar jag ett artigt mail via kundtjänst-sidan och ber att de verifierar att pengarna krediteras. Inget svar. Skickar ett nytt mail efter några dagar, ber att de ska höra av sig. Inget svar. Skickar ett tredje brev och höjer tonen, att de verkligen ska svara. Inget svar.

Jag försöker ringa, men ger upp igen efter att ha väntat över en timme.
Min kompis, som jag beställde diskarna till, vill hjälpa till. Han ringer, och efter 1 timme och 48 minuter i kö så kommer han fram. En trevlig kille talar om för honom att de har gjort en kreditering redan 7 augusti, så jag ska ha fått pengarna senast 3 bankdagar där efter.

Jag väntar ytterligare någon dag, inga pengar kommer. Jag ringer Swedbank, de kollar med BABS (deras kortinlösare för VISA) och de talar om för mig att de kan se att upp till gårdagens datum (14:e) så har ingen kreditering påbörjats, de kan alltså se om det funnits en initierad kreditering, även om det sen tar 3 bankdagar för mig att se det, men någon sådan har inte gjorts.

Kan det vara så illa att DB.COM medvetet sitter på pengarna, bluffar att de har gjort en kreditering, så att de kan hålla uppe likviditeten snäppet längre?

Kan knapp tro det, så i fredags bestämde jag mig för att ringa och få besked, sen får telefonkön vara hur lång som helst. Jag ringde på förmiddagen. Jag hade plats nummer 8. Efter ca 50 minuter var jag nere på plats nummer 2. Sen stod jag där. Efter 2 timmar hade plats nummer 2 inte förändrats. Jag ringde upp med en telefon till och bad även min kompis (han som ville ha diskarna) ringa upp. Vi hade plats 8 och 9. Efter ytterligare någon timme var vi nere på 3 och 4. Då fattade vi: Att man kommer fram i kön beror på att dem framför ger upp. MEN DET ÄR INGEN SOM SVARAR! DE LÅTER BARA KÖN VARA IGÅNG!

Eller, hur sannolikt är det att jag har plats nummer 2 i kön i nästan två timmar, utan att något händer? Vi lägger på bägge två.
Senare på eftermiddagen så ringer min kompis upp igen. Han ringer till växeln direkt. Efter "bara" ca 70 minuter svarar växeln. Han ringer mig på Skype samtidigt och säger exalterat, "Lyssna nu, hon skulle koppla oss till någon som kan hjälpa". Vi sitter i våra telefoner och hör signaler gå fram. Men efter ca 20 minuter ändras signalen till en trekants-signal, vi blev till sist bort-kopplade.

Jag skriver ett brev till "Trygg E-Handel" och förklarar mitt dilemma, jag får ett snabbt svar att de ska prata med DB.COM och be om en förklaring. Men som jag försår det så kommer han inte heller fram, eller får svar på sitt brev.

Så vad kan jag göra?
Jag skulle kunna raljera om att DB.COM bluffar med lagersaldo och allt det där. Men det ids jag inte, jag har ju valt att handla där, så jag får skylla mig själv.

Men jag måste få fråga:

Varför svarar inte DB.COM på epost skickade vi deras kundtjänst-funktion?

Varför svarar man inte i telefon, det är för mig fullständigt obegripligt, det är ju deras egna kunder som ringer och kanske vill fråga något för att lägga en order?

Varför krediterar man inte avbeställda ordrar som förskottbetalats med kreditkort?

Om DB.COM inte heller svarar "Trygg E-Handel", vad tycker ni jag ska göra för att få mina pengar?

/Arctica

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Db är uppenbarligen inte stabila att handla av senaste tiden vilket framkommit många gånger.
Antagligen har de inte folk så det räcker till att besvara mail och telefon.

Bra att veta är att ett företag har 30 dagar på sig att återbetala,
men i detta fallet har de lovat tidig återbetalning.

Undvik datorbutiken.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

Re: DB.COM - svarar ej på mail eller telefon, krediterar ej pengar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrambler
Jag ringde på förmiddagen. Jag hade plats nummer 8. Efter ca 50 minuter var jag nere på plats nummer 2. Sen stod jag där. Efter 2 timmar hade plats nummer 2 inte förändrats. Jag ringde upp med en telefon till och bad även min kompis (han som ville ha diskarna) ringa upp. Vi hade plats 8 och 9. Efter ytterligare någon timme var vi nere på 3 och 4. Då fattade vi: Att man kommer fram i kön beror på att dem framför ger upp. MEN DET ÄR INGEN SOM SVARAR! DE LÅTER BARA KÖN VARA IGÅNG!

Låter som något ur en skräckfilm. företaget som inte finns O_0

ontopic så skulle jag själv blivit förbannad väldigt snabbt. Hoppas det löser sig snart! Jag har beställt en skärm därifrån men dom skjuter fram leveransdatumet hela tiden

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Hejdå DB.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Jag tycker du ska vänta. DB har problem för tillfället, dock behöver du inte bli rädd du kommer få tillbaka dina pengar. Kan ta lite tid bara.

Nog det dummaste jag har hört denna månaden, finns inga ursäkter för detta och du försvarar dom som du våre delägare.

Nä fan jag hade gjort en polisamälan om bedrägeri och det är inget skämt, har dom sagt att pengarna är överförda och du har bevis att dom ljuger ska dom fan få en anmälan direkt på sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Jag tycker du ska vänta. DB har problem för tillfället, dock behöver du inte bli rädd du kommer få tillbaka dina pengar. Kan ta lite tid bara.

och vad exakt tror du händer om DB har dragit TS pengar och sen går i konkurs?

| Errare humanum est |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och vad exakt tror du händer om DB har dragit TS pengar och sen går i konkurs?

Då får han inga pengar!:P

Mmm. datorbutiken kommer få se till att göra något drastiskt för att ta sig ur denna djupa grops som de håller på att gräva ner sig i.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Nog det dummaste jag har hört denna månaden, finns inga ursäkter för detta och du försvarar dom som du våre delägare.

Nä fan jag hade gjort en polisamälan om bedrägeri och det är inget skämt, har dom sagt att pengarna är överförda och du har bevis att dom ljuger ska dom fan få en anmälan direkt på sig.

Snart kommer DB mannen och ger "var nu tyst och säg inga dummma saker"-ersättning så det inte ska hända

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Ljungaverk
Registrerad
Okt 2004

Mmm, visst är det förjäkligt att många företag inte har full bemanning och fullservice över helgerna.
Testa imorgon måndag kanske?

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

Tack för era kommentarer.

Jag tycker det är tråkigt att behöva skriva detta om DB.COM, jag har ju ändå handlat där i upp till 10 år, säkert för flera hundra tusen kronor, ni vet hur det är när hela bekantskapskretsen och polarna på jobbet tycker att man ska hjälpa dem med alla möjliga datorprojekt, och ofta har jag genom åren handlat på DB.
Det har med åren blivit lite kult, precis som med Skribofont, något man försvarar för att det känns som om "de förstår oss nördar och är som oss".

Men jag kan inte förstå att DB ignorerar sina betalande kunder på det sätt som nu jag råkat ut för.

ilg@dd : Jag kanske har uttryckt mig luddigt, men jag vet mycket väl att DB inte har öppet på helger, och har inte heller försökt kontakta dem under helgerna, så jag förstår inte riktigt din kommentar.

Jag kanske inte ska stressa dem, men jag kan inte förstå hur jag ska reagera på att de säger att de har krediterat pengarna till mitt konto den 7:e augusti, men Swedbank säger att de definitivt inte kan se någon kreditering tidigare än 14:e augusti, eller ens då.

Jag vill egentligen kunna skriva gott om DB, men kan bara inte göra det, utan istället varna alla från att handla från dem just nu, innan de kan bevisa att de är ärliga om lagerstatus och kan kreditera förskottsbetalningar som avbeställs på grund av svikna leveranslöften.

Jag orkar inte polisanmäla, det är trots allt bara ca 3200 SEK. Men jag vill passa på att göra er alla uppmärksamma att DB anno 2008 är inte det företaget som vi känner igen från många års handel - ett företag som kunder kan lita på, och som inte skulle kunna drömma om att stjäla pengar från sina kunder.

Jag ska göra ett nytt försök att nå DB på måndag, men hur många dagar ska bli förstörda på att sitta i eviga telefon-köer utan att komma fram?

/Scrambler

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Ljungaverk
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrambler

ilg@dd : Jag kanske har uttryckt mig luddigt, men jag vet mycket väl att DB inte har öppet på helger, och har inte heller försökt kontakta dem under helgerna, så jag förstår inte riktigt din kommentar.

/Scrambler

Sorry, fattade det som att det var i helgen du ringt och försökt nå dom..

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Låter nästan som hämtat från uppdrag granskning. Tycker det är synd att det är som det är, har alltid handlat från dom också. Mitt förtroende för datorbutiken har börjat sjunka den senaste månaden.

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

har beställt grejer från dom för 3 veckor sen och har fortfarande inte fått dom

Intel Core i5 7600k @4.2ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | MSI Black RX Vega 56 @ Vega 64 bios | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus ROG Strix Z270i Gaming/K1 | Cryorig H7 |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Ljungaverk
Registrerad
Okt 2004

Själv har jag då inga problem med dom, beställde nyligen minnen därifrån och fick hem dessa efter 4 dagar. (Brukar iofs bara ta 3 dagar annars, men jag har ingen större brådska.)

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

DB är ju sådan bra butik, varför skulle de (teoretiskt sett) konka?

Verkar ganska random att dom en dag fick slut pengar. Jag tycker DB är(var?) on par med komplett

och helt ärligt, DB, cdon, inet och komplett är typ de enda butikerna jag vågar köpa grejjer av

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

DB faller. Det är bara att konstatera fakta. Lite förvånansvärt me tanke på deras ställning och rykte senaste åren. Men men det händer även dom bättre.

Det resulterar säkert i att DB mannen slutar synas till här. Då är det verkligen solklart om hur det ligger till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2002

Jag har råkat ut för samma sak, Beställde två diskar för fyra veckor sedan, när jag upptäckte att de hela tiden flyttade fram datumet så fick jag nog och avbeställde. Nu efter två veckor har jag inte fått några pengar utan ringde till DB och kom förvånansvärt nog fram redan efter en kvart, telefonisten sa oj och lovade att pengarna skulle komma inom tre bankdagar. Väntar och ser. Har dessutom skrivit tre mail utan att få svar.

Man får ju hoppas att de verkligen skickar pengarna nu.

Inte för att jag behöver dem, men det är ju surt om de ska tjäna pengar på att hålla inne på dem, det är ju trots allt min ränta!

Hackintosh late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | Celeron G530 | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 64 GB |  OSX Lion 10.7.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

Jag kom fram idag på telefon, under timmen faktiskt i kön.

Man bedyrade och försäkrade att pengarna är skickade, och det lät trovärdigt. (Vill tillägga att alla jag till sist fått prata med på DB har varit trevliga och ödmjuka, så personalen är det inte fel på.)

Jag väljer att tro på det, men det tar ju inte bort min kritik:

* Man svarar inte på e-post.
* Telefon-köerna är horribla.
* Det nya lagersystemet är en ren bluff.
* Kreditering av avbokade ordrar ska inte ta nästan en månad.

Efter att ha ältat detta med DB så gick jag sen och lade min första order till Inet, ska bli intressant att se hur de funkar, hoppas det inte blir "ur askan i elden"
Tror dem är först med att sälja Terabyte-diskar med en ratio under en krona/Gb. 990 spänn är grymt bra pris!

/Scrambler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrambler
jag sen och lade min första order till Inet, ska bli intressant att se hur de funkar, hoppas det inte blir "ur askan i elden"
Tror dem är först med att sälja Terabyte-diskar med en ratio under en krona/Gb. 990 spänn är grymt bra pris!

/Scrambler

jag såg dom diskarna! helt sjukt

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
XXX
Registrerad
Jul 2008

Senast jag ringde så stod jag i telefonkö i 45 minuter...Märkligt faktiskt. Hade plats två i kön i cirka 20min. Hur går det till?

Jag ringde under fredagen eftersom jag inte hade fått nått svar på mailet jag skickade till Db på söndagen. Det ärendet som jag skickade via mailen kan ha tagit max 2min och göra sen tar det väl ytterligare max 2min att skriva ett mail om att det är ordnat, om vi sedan lägger till 1min för att dricka lite kaffe har vi 5min som mitt ärende rimligtvis kan ta. Detta anser ju jag som en enkel lekman i alla fall. 5min inte 5 dagar!

Db verkar ha lite problem. De verkar ju även ta steg för att lösa problemet, nu senast lägga lagret på en annan entrepenör. Förhoppningsvis kommer det hjälpa med ordertider- och status men de får ju allvarligt talat se till att ge bättre kundservice!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LTH
Registrerad
Dec 2002

DBs mailsystem verkar väldigt långsamt. Det tog dem en vecka (7 arbetsdagar) att svara på ett email från mig. År 2008 måste det ändå vara en jädrans lång tid för ett företag i DBs bransch.

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Aug 2003

Intressant läsning, har haft tankar på vad som är på gång med detta företag en tid nu. Folk skriver trådar och undrar vart deras prylar är som de betalt för. Db-mannen svarar lugnt att allt är som det ska och att det är bara att beställa som vanligt. Typ som om att dom vet att det snart rasar och att dom bara vill roffa åt sig en slant innan det är försent.

Ja la en beställning förra veckan och betalade även jag i förskott med visakortet. Fick en ordentlig klump i magen när jag läste detta men det blev lite bättre när jag fick fram kollinr och såg att mitt paket kommit till mitt ombud idag. Ska hämta det sen, kanske är en tom kartong med en Tack för ditt bidrag lapp.

Hoppas db ordning på lagret så det blir som det varit förr.

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Scrambler - Dina pengar drogs från vårt konto den 9:e och har återbetalats till det kort du använde när du betalade. Kolla ditt kontoutdrag och återkom!

Allmänt ligger vi lite efter med mailen vilket i sin tur påverkar telefonköerna. Det har dock blivit mycket bättre bara de senaste dagarna och vi släpar nu ca 2-3 dagar. Ett par dagar till så skall vi kunna vara ikapp.

Xcan - Det är inte systemet det är fel på utan att tiden är knapp för medarbetarna i kundtjänst, det rings och mailas en hel del kring leveranserna vilket förlänger både telefon- och mailköerna. Vi räknar alltså med att vara ikapp med mailen inom några dagar, därefter ringer det lite mer normalt vilket också förkortar köerna i telefon.

SuPrAn - Hehe, det vore just en snygg lösning.. Det är en sak att ha tillfälliga leveransproblem, och en helt annan att skicka luft eller tegelsten för dyra pengar och se detta som en lösning. Vi må ha lite bekymmer att lösa, men du kan lita på att vi är seriösa och inte tillämpar ruffel & båg-fasoner för att få ordning på dessa.

Allmänt igen - Som tidigare aviserats håller vi på att styra om leveranserna till att gå från en extern logistikpartner istället för från eget lager. Detta är inte gjort över en natt men ligger inte mer än någon vecka bort nu.

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

dbmannen is BACK!!

Asus Z97-A, 4790k @ 4,8Ghz, Cooler Master Hyper Evo 212, Kingston Savage 16GB @ 2400 MHz, Samsung 840 EVO 250 GB SSD, MSI 1080 Ti GTX Gaming X, Corsair RM 850x, Fractal Design R2, Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Scrambler - Dina pengar drogs från vårt konto den 9:e och har återbetalats till det kort du använde när du betalade. Kolla ditt kontoutdrag och återkom!

Det är riktigt, jag fick pengarna insatta på kontot igår.
Du är bra db-mannen, och jag har aldrig haft någon otrevlig dialog med någon på DB.COM. Men så har det ju varit stört omöjligt att över huvud taget komma fram till en dialog.

Antar att vi nördar har förhållande till internet-butiker som liknar riktiga förhållanden. För att citera New Order från låten "Thieves like us":

"It's called love
It grows so slowly
But when it dies, it dies for good"

Med andra ord, jag handlar inte från DB någon mer gång, om jag inte blir övertygad via en massa betyg att lagersaldot stämmer, och att kundtjänst och support fungerar bra igen.

Och Off-Topic, fick min 1 TB disk från Inet idag, mindre en ett dygn efter att dem skickat den. Jag har nog fått en ny favorit-butik, trots att den ligger i Svea rikes bak-vatten

/Scrambler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
ja inet är bra tills din disk börjar krångla, fy fan vilka problem du kommer få :S

Är det verkligen så? Tycker genom årets lopp att det nästan alltid varit så att man fått gå direkt till Maxtor, Hitachi, Samsung etc's hemsidor, matat in serienummer och svarat på frågor, för att sen få en etikett att skriva ut, och skickat till deras servicecenters i Europa.

Nu har jag inte haft en pajjad disk på några år, men när jag jobbade som IT-chef på ett mindre IT företag så hade jag högvis med sådana ärenden, och jag gick aldrig via butiken där de var köpta.

Var det så när du fick problem med din disk hos inet, att du var tvungen att gå via dem?

/Scrambler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrambler
Det är riktigt, jag fick pengarna insatta på kontot igår.
Du är bra db-mannen, och jag har aldrig haft någon otrevlig dialog med någon på DB.COM. Men så har det ju varit stört omöjligt att över huvud taget komma fram till en dialog.

Antar att vi nördar har förhållande till internet-butiker som liknar riktiga förhållanden. För att citera New Order från låten "Thieves like us":

"It's called love
It grows so slowly
But when it dies, it dies for good"

Med andra ord, jag handlar inte från DB någon mer gång, om jag inte blir övertygad via en massa betyg att lagersaldot stämmer, och att kundtjänst och support fungerar bra igen.

Och Off-Topic, fick min 1 TB disk från Inet idag, mindre en ett dygn efter att dem skickat den. Jag har nog fått en ny favorit-butik, trots att den ligger i Svea rikes bak-vatten

/Scrambler

9-10 dagar för en kreditering.... Då börjar man fundera vilka db.com anlitar för sina kredittransaktioner.

Måste bara inflika att jag inte behövde vänta mer än ~25 minuter för ett svar som inte hjälpte alls när jag ringde för några veckor sedan. Men var #2 hela dom 25 minuterna. Kanske dags att outsourca kundtjänst istället för lagerhållningen?

Dator, en till dator, en bärbar dator, en till bärbar dator, en platta - fast den är en dator, o.s.v.