Radeon HD 4600 i fler versioner

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 4600 i fler versioner

Den senaste veckan har det knappt gått en dag utan att det dykt upp ny information om AMD:s kommande Radeon HD 4600. Denna gång börjar listan bli komplett.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror vi precis hittat en bugg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Alla kommentarer verkar ha försvunnit
Nån som hittat nått kommando för att rensa eran databas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Alla kommentarer verkar ha försvunnit
Nån som hittat nått kommando för att rensa eran databas?

Blev också lite förvånad

Permalänk
Medlem

Tråkigt :). aja mest onödigt prata om denna försämrade "ripoff" av 3850.

Permalänk
Medlem

det är väl ingen "ripoff"!! nu äntligen så kommer det ett kort som är kort nog att passa in i min trånga dator och som dessutom har hyffsad prestanda!

Permalänk
Medlem

true, hd3850 kommer med största sannolikhet vara ett bättre köp

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av napahlm
det är väl ingen "ripoff"!! nu äntligen så kommer det ett kort som är kort nog att passa in i min trånga dator och som dessutom har hyffsad prestanda!

3850 är väl också väldigt liten?.. och med tanken på prestandan så borde den generellt vara mindre...

Permalänk

Vill ha en ATI flagga som i artikel bilden nån som vet var dom finns

Är så glad för ATI nu dom är bäst NU.

Så roligt för dom. Så trött på allt grönt o svart nu ser jag bara rött!!!
Fanboy säger ni?

Hadde en amdx4 100mhz CPU när många av er hadde blöjor!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Vill ha en ATI flagga som i artikel bilden nån som vet var dom finns

Är så glad för ATI nu dom är bäst NU.

Så roligt för dom. Så trött på allt grönt o svart nu ser jag bara rött!!!
Fanboy säger ni?

Hadde en amdx4 100mhz CPU när många av er hadde blöjor!

Du kan ju inte förneka att du är en "fanboy" när du skriver sådär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Vill ha en ATI flagga som i artikel bilden nån som vet var dom finns

Är så glad för ATI nu dom är bäst NU.

Så roligt för dom. Så trött på allt grönt o svart nu ser jag bara rött!!!
Fanboy säger ni?

Hadde en amdx4 100mhz CPU när många av er hadde blöjor!

http://shop.ati.com/searchresults.asp?dept_id=24

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag tror vi precis hittat en bugg.

nss...

Skulle vara kul o se test på 4670 jämfört med 3850 och 3870.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

är de mer strömsnåla än 38xx serien så skulle de ju kunna va bra:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
http://shop.ati.com/searchresults.asp?dept_id=24

Finns det ingen svensk säljare =/

Jag vill ha ett nyckelband med ati-logga Men inte vill jag att frakten ska kosta mer än det jag köper:P

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Finns det ingen svensk säljare =/

Jag vill ha ett nyckelband med ati-logga Men inte vill jag att frakten ska kosta mer än det jag köper:P

^^

man borde få betalt för att man bär deras logga och gör reklam.

är det ngn som håller med elle? XD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kolla på specsen, kung av prestanda/watt?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Vill ha en ATI flagga som i artikel bilden nån som vet var dom finns

Är så glad för ATI nu dom är bäst NU.

Så roligt för dom. Så trött på allt grönt o svart nu ser jag bara rött!!!
Fanboy säger ni?

Hadde en amdx4 100mhz CPU när många av er hadde blöjor!

Blöja dig själv och stava rätt först,sen har amd aldrig haft nåt som heter amdx4 på 100 mhz så väx till dig och stava rätt igen:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Inaktiv

jag tycker ati är sämst

av alla ati kort jag haft, ett ati rage 128 8mb..., det är väl det enda så måste nog rage 128 vara det absolut sämsta grafikkort jag har haft i en dator. mitt cirrus logic 1mb sprang hästlängder runt det fast det var 4 år äldre.

kört nvidia sedan tnt2 och tänker f*n aldrig gå tillbaka dem är helt enkelt bäst

go nvidia!

Permalänk

ur so wrong lol. Jag fick mitt HD4870 idag.....

Kommer fan inte gå tillbaka ifall de gör så bra kort framöver.

Att växla från Grid till skrivbordet och tillbaka med mitt gamla GTS G92 8800 tog fan en halv minut på max grafik, denna slår om på en halv sekund.

60-70 Fps i grid
100-110 now i max grafik

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
ur so wrong lol. Jag fick mitt HD4870 idag.....

Kommer fan inte gå tillbaka ifall de gör så bra kort framöver.

Att växla från Grid till skrivbordet och tillbaka med mitt gamla GTS G92 8800 tog fan en halv minut på max grafik, denna slår om på en halv sekund.

60-70 Fps i grid
100-110 now i max grafik

:O:O ska de inte ha med minnet o göra i första hand?^^
Nej men HD4870 är oslagbart faktiskt.. Personligen går jag inte tillbaka till nVidia av rena principskäl. (Synd om mig om ATi går o blir som nVidia med sinattityd:()

Får man väl köra på Intel kretsar till grafik^^

OnT: Någon som vet något om lanseringsdatum osv? Skulle eventuellt vara intresserad av ett till min media burk.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Tråkigt :). aja mest onödigt prata om denna försämrade "ripoff" av 3850.

Inte en "ripoff". Det är bara ett nytt mellansegmentskort. Du kan inte förvänta dig att det ska ha för bra prestanda liksom. De tyckte det var lagom att lägga enheterna kring 320 där med antagligen. NU har de något som är mycket billigare att tillverka än HD3850. Det ger billigare kort. Man ska väl vara glad att man kan få den prestandan så billigt framöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Blöja dig själv och stava rätt först,sen har amd aldrig haft nåt som heter amdx4 på 100 mhz så väx till dig och stava rätt igen:))

Nä han menade nog en DX4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
jag tycker ati är sämst

av alla ati kort jag haft, ett ati rage 128 8mb..., det är väl det enda så måste nog rage 128 vara det absolut sämsta grafikkort jag har haft i en dator. mitt cirrus logic 1mb sprang hästlängder runt det fast det var 4 år äldre.

kört nvidia sedan tnt2 och tänker f*n aldrig gå tillbaka dem är helt enkelt bäst

go nvidia!

Antingen så är du ett troll, eller så är du bara dum om du baserar dina åsikter på det där.

Permalänk
Hedersmedlem

Dum är det rätta svaret...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
jag tycker ati är sämst

av alla ati kort jag haft, ett ati rage 128 8mb..., det är väl det enda så måste nog rage 128 vara det absolut sämsta grafikkort jag har haft i en dator. mitt cirrus logic 1mb sprang hästlängder runt det fast det var 4 år äldre.

kört nvidia sedan tnt2 och tänker f*n aldrig gå tillbaka dem är helt enkelt bäst

go nvidia!

Du måste lära dig att företag kan bli bättre och man är extremt trångsynt om man bojkottar ett företag bara för att en produkt som lanserades för många år sedan inte uppfyllde ens förväntningar. Om du läser recensioner så kommer du snabbt märka vad för företag som presterar bäst just nu. Men eftersom du verkar gilla nvidia så kan ja glädja dig åt att det troligen är nvidia som tar tillbaka tronen igen, för det är så det fungerar...

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Känns dumt att välja ett HD4670 när HD3850 finns för ungefär samma pris eller kanske en hundring dyrare, men förmodligen presterar bra mycket bättre.

Kollade precis på specs och jämförde med HD3650/2600XT. HD4670 kan nog bjuda på hyfsat bra prestanda ändå med 320SP's mot HD3650 som har 120. Bör ju åtminstone utklassa 8600GTS/HD3650. Så kanske att det nästan presterar som ett hd3850 256MB ändå?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Du kanske inte vet vad han talar om?^^

jo... jo det gör jag, om du läser vad jag skrev igen och förstår innebörden av det också så går det nog upp för dig också ska du se.

att endast kommentera andras kommentarer känns lite fånigt då du inte skriver nånting om nyheten. tråkigt att se, tramsigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Känns dumt att välja ett HD4670 när HD3850 finns för ungefär samma pris eller kanske en hundring dyrare, men förmodligen presterar bra mycket bättre.

Kollade precis på specs och jämförde med HD3650/2600XT. HD4670 kan nog bjuda på hyfsat bra prestanda ändå med 320SP's mot HD3650 som har 120. Bör ju åtminstone utklassa 8600GTS/HD3650. Så kanske att det nästan presterar som ett hd3850 256MB ändå?

HD4670 har antagligen några features som är bättre inom vissa områden, vad vet jag. Videouppspelning, strömförbrukning, ljudnivå etc...

Det är därför jag skulle vilja se tester

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop

HD4670 har antagligen några features som är bättre inom vissa områden, vad vet jag. Videouppspelning, strömförbrukning, ljudnivå etc...

Det är därför jag skulle vilja se tester

Det enda jag kan komma på som HD4670 förmodligen skall vara bättre på är energiförbrukning och pris. HD4670 är ju ett budgetkort och man kan inte förvänta sig att det skall prestera så mycket bättre (det är inte tänkt att ersätta HD3850 utan snarare HD3470). Dock ligger HD3850 så bra i pris just nu, så de måste ha ett väldigt bra pris på HD4870 för att det skall vara värt att köpa framför ett HD3850.

(förresten skall ingen gnälla på att ATI släpper för många kort med likartad prestanda, det brukar det ju alltid göras när Nvidia släpper ett mellanklass/budgetkort )

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Inaktiv

4670 borde väl vara tonvis bättre än 9500GT?

Skulle vara intressant att se prestandan på kortet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Du kan ju inte förneka att du är en "fanboy" när du skriver sådär...

är ingen fanboy.

Har haft ett ATI kort på 10 år.
Resten tyvär var nvidia.
Allt från rivaTNT 32mb och vidare.

Är så trött på skiten! Vill inte se dom mer eller betala några tusen mer för skt prestanda.
Nvida lär ju ha praktikanter som gör drivrutinerna,allt som krävs för o jobba där är ett ansikte,

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]