Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.se)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.se)

Lite bakgrund:
Jag köpte en bärbar dator från DB den 14 juli. Datorn visar sig ge en svart skärm stup i kvarten. Jag kontaktar HP (tillverkaren) enligt instruktioner från DB. HP och jag går igenom en massa saker. Efter ungefär 2 veckors felsökande klassificerar HP datorn som en DOA (Dead On Arrival) vilket innebär att jag skall få en helt ny dator istället för en reparation. Jag skickar tillbaka datorn till DB den 6 augusti efter att ha fått fraktlapp av dem, varför det tar ända till den 6 är förstås för man ska få dittan och dattan av HP och sen kontakta DB för fraktlapp osv osv.

Datorbutiken har altså min söndriga dator den 7 augusti. Nu förväntar jag mig en ny dator nästintill direkt. Men visst de ska undersöka min dator och skicka ut en ny så rimligtvis max en vecka, dvs 14 augusti. De har ju levererat en produkt som är icke-fungerande och sitter nu inne med mina pengar.

Den 13 augusti får jag ett mail från DB med en orderbekräftelse. De har godkänt min retur och lagt en ny order på en dator. Jag ser även när jag loggar in att det står att den tidigast ska komma till deras lager den 18 augusti. Jag blir lite fundersam och skickar samma dag den 13 augusti ett mail till dem via deras formulär, jag anger ordernr och kundnr. [edit] frågade i detta email snällt hur länge jag skulle få vänta [edit]

På fredagen den 15 augusti har jag inte fått något svar. Nu är jag trött på detta och skickar ett lite surt mail till dem via deras formulär och ber dem häva mitt köp. Här följer konversationen:

(notera att de via formuläret får kundnr och ordernr så de kan kolla upp vad det gäller)

15 augusti

[JAG]

Hej DB,

Jag försökte kontakta er via detta formulär i onsdags. Angav både kundnr och ordernr.

Jag är nu trött på detta. Jag häver mitt köp.

Kreditera mitt kreditkort och meddela mig att detta är gjort. Någon ny
dator behöver ni inte skicka till mig.

18 augusti

[DB]

Hej

Tack för ditt mail!
Pga semestertider så är det längre hanteringstider än normalt. Om du ej skulle kunna se uppdaterad status på returen när du loggar in på hemsidan så beror det på att vi ej ankomststämplar returerna förrän någon av våra tekniker tar hand om det.

Returen har med största sannolikhet kommit oss tillhanda och du kan söka på kollinumret på försändelsen på Postens hemsida om du vill säkerställa att så är fallet.

Vi ber om överseende men jobbar på så fort vi kan för att komma ikapp!

[JAG]

Hej,

Gissa inte vad min fråga gäller utan kolla upp det.

Häv mitt köp genast och kreditera mig. Detta är helt oacceptabelt.

[DB]

Hej

V.g logga in på ditt konto och gör ev. avbeställning där. Om du betalat med kort så sker återbetalning automatiskt vilket tar några dagar.

[JAG]

Skärp er.

Kolla upp mitt meddelande från Onsdagen den 13e aug, skickat via ert forumulär som jag skrev i meddelandet längst ner. Sedan häver ni mitt köp, jag har väntat länge nog.

Detta är oseriöst!

[DB]
Hej

Som sagt - om du önskar avbeställa så gör det via hemsidan när du loggat in på ditt konto.

[JAG]
Jag önskar inte avbeställa. Detta är ett mer komplicerat ärende.

Sedan kan ni inte svara på ett meddelande jag skickat i fredags men ignorera ett jag skickat i onsdags, speciellt när de senare hänvisar till det första. Mycket oseriöst förfarande.

Häv mitt köp, ni bör veta vilken order, eller i annat fall koppla vidare detta till någon som kan något.

Herre gud....

[DB]
Hej

Kan vara så att du mailat flera gånger och endast ett mail har då besvarats. Vi har legat back med mailen men börjar komma ifatt. V.g berätta för mig exakt vad det är du vill ha gjort så löser vi det (mailet från i onsdags kan jag ej hitta).

[JAG]
den 14 juli köpte jag en dator av er. den fick svart skärm hela tiden. jag felsökte i typ 2 veckor och pratade med hp flera gånger på telefon. tillslut klassificerade hp det som en DOA och jag fick en auktorisation för retur. jag pratade med er och skickade tillbaka datorn. jag fick en godkänd retur och ett mail med en ny order, dvs utbytesreturen. där stod ett datum rätt långt fram, den 18e aug dvs idag. jag skickade då ett meddelande till er och frågade hur länge jag skulle få vänta, jag vill ju ha en ny dator så fort som möjligt. detta datum har seda förflyttats flera gånger och säger nu 25 aug, tror jag. jag är nu rätt trött på det hela och vill häva mitt köp. eftersom ni ändå ska skicka en helt ny dator till mig så bör det inte vara några problem, och oavsett så tycker jag att jag har väntat tillräckligt. jag skulle haft en fungerande dator den 14 juli.

snabbt sammanfattat.

hoppas ni kan lösa detta snabbt, jag känner mig lite misshandlad.

[DB]
Hej

Tack för ditt mail! Pga byte av leverantörer så har det blivit förseningar till följd. Vi jobbar dock på att lösa detta så fort vi bara kan så att leveranserna kan komma igång med 100% hastighet igen!

Tack för visad förståelse och för att du väljer datorbutiken.com som leverantör!

[JAG]
jag har väntat tillräckligt och slösat bort tillräckligt av min tid på detta triviala köp. jag vill häva mitt köp. kan ni ordna det tack. ordernr och kundnr har ni redan. häv köpet och kreditera mitt kort så kanske jag kommer handla hos er igen.

[DB]
Hej

V.g logga då in på ditt konto och avbeställ ordern. Beloppet sätts tillbaka på ditt kort per automatik och tar några bankdagar.

19 augusti

[JAG]
Det går inte och ni hade vetat varför om ni lyssnade på mig.

Häv mitt köp.

- Inget svar -

20 augusti

[JAG]
Hej igen,

Nu svarar ni inte på mina email? Jag skulle vilja ha mitt köp hävt då detta tar alldeles för lång tid. Kan ni ordna det tack.

Ja det sista var skickat idag. Men jag ser ingen lösning direkt. Visst jag är kanske inte helt korrekt hela tiden men som kund får man vara lite jobbig ibland. De lyssnar ju inte ens på mig, kommer inte med något förslag på lösning. De är helt omöjliga. De har inte nekat en hävning av köpet och om de skulle göra det så kan de väl föreslå t.ex. en annan datormodell eller vad som helst istället för att bete sig som idioter.

Vad har hänt med DB?

Just nu säger min utbytesorder "Avvaktar leveransdatum, tidigast 2008-08-25." Så jag får väl en ny dator någon gång.

[edit] ändrade ett datum [edit]
[edit2] DB fattade tillslut, se längre ner i tråden [edit2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

Ja vad säger man DB är påväg rätt neråt verkar det som. (Om du frågar mig allefall) Jag kommer aldrig mer handla från DB p.g.a dessa strul ärenden jag läst om på detta forum. Nä nu tycker jag att DB ska göra det enda rätta och slå igen medans dem kanske fortfarande har lite av ett bra rykte kvar.

Hoppas det löser sig för dig och du får pengarna tillbaka eller din nya dator, för detta som du beskriver ovan är oacceptabelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006

Vafan!?
Men ring kundscervice då och be och få prata med någon direkt som står högre än support...

Alltid bättre att ringa än att maila när det gäller support... Fast det här känns ju sxtremt...

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

ja nu börjar det bli lite katastrof, kolla bara på den offciella db tråden, ingen rolig läsning där inte Och detta är ju fan katastrof, bara ursäkter och ursäkter och i slutändan blir ju kunden drabbad, semester eller inte då får man faktiskt ta å fixa extra personal eller nåt, det ska inte drabba kund och vänta så här länge.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Vafan!?
Men ring kundscervice då och be och få prata med någon direkt som står högre än support...

Alltid bättre att ringa än att maila när det gäller support... Fast det här känns ju sxtremt...

Helt ärligt så har jag ingen mer energi, orkar inte dra upp allt igen och diskutera med dem. Jag har utelämnat att HP också betedde sig som tattare och jag har även ringt DB innan i detta ärende dock inte gällande att jag vill häva köpet.

Jag kommer nog ta den där bak och vänta på en ny dator, hoppas den kommer bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Det är farligt att vara för informativ i sina email för den aktuella butiken kanske gör mindre fel då...

Om du vill häva köpet via email skicka då ett email där du kortfattat beskriver problemet, talar om din kund och ordernummer. Även förklarar att du inte kan gå in på ditt konto och avbeställa ordern.
Som det är nu så svarar datorbutiken endast på det senaste mailet, och varför inte istället göra det så enkelt som möjligt för dem? Ju tydligare man förklarar vad man vill göra och vad problemet är, dessto större chans är det att de på datorbutiken förstår vad man vill.

Sedan håller jag med om att de på datorbutiken denna gången var extra "trögfattade" och lata på att kolla gamla email..

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Tydligen svarar de inte bara på det senaste. För nu fick jag ett svar på mitt mail från den 13:e. Nu ser man vad jag skrev där.

13 augusti

[JAG]
Jag har nu varit utan en användbar dator i över en månad från det att jag beställt. Där 2 veckor gått åt att felsöka datorn.

Hur länge ska jag vänta på en fungerande dator? Det stod något om tidigast 18:e i "Mina Ordrar".

20 augusti

[DB]
Hej

Tack för ditt mail!
Pga semestertider så är det längre hanteringstider än normalt. Om du ej skulle kunna se uppdaterad status på returen när du loggar in på hemsidan så beror det på att vi ej ankomststämplar returerna förrän någon av våra tekniker tar hand om det.

Returen har med största sannolikhet kommit oss tillhanda och du kan söka på kollinumret på försändelsen på Postens hemsida om du vill säkerställa att så är fallet.

Vi ber om överseende men jobbar på så fort vi kan för att komma ikapp!

Detta är altså ett svar på mitt första mail via formuläret, som de inte kunde hitta innan ”V.g berätta för mig exakt vad det är du vill ha gjort så löser vi det (mailet från i onsdags kan jag ej hitta).”. Tydligen hittade de det.

Samma standardsvar som på det första. Jag orkar inte svara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius75
Samma standardsvar som på det första. Jag orkar inte svara. [/B]

Men ring upp dem om du vill ha din nya datorer eller pengarna för som du skriver här ovan kan man egentligen inte heller säga när du vet att DB verkar ha stora problem. Om du inte orkar ringa så får du skylla dig lite själv också....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Men ring upp dem om du vill ha din nya datorer eller pengarna för som du skriver här ovan kan man egentligen inte heller säga när du vet att DB verkar ha stora problem. Om du inte orkar ringa så får du skylla dig lite själv också....

Jag visste inte att de hade problem förräns jag besökte forumet här idag. Nu funderar jag på att spendera lite tid i telefonkö. Fast efter att ha läst lite på forumet vet jag inte vad jag vill längre. Potentiellt ha en ny dator någon gång snart eller ha en utbetalning försenad i en månad.

Jag vill ju egentligen bara ha en fungerande dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius75
Jag visste inte att de hade problem förräns jag besökte forumet här idag. Nu funderar jag på att spendera lite tid i telefonkö. Fast efter att ha läst lite på forumet vet jag inte vad jag vill längre. Potentiellt ha en ny dator någon gång snart eller ha en utbetalning försenad i en månad.

Jag vill ju egentligen bara ha en fungerande dator.

Det tycker jag du ska göra och höra med dem hur dem tänkt lösa det och hur snabbt. Jag menar dem borde ju verkligen skärpa sig om dem tänkt att fortsätta med sitt företag.

Hoppas som sagt att det löser sig åt dig men ge inte upp utan kontakta dem då och då om du inte fått datorn/pengarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Titeln borde snarare sagt vara, "Hur man skriver emails till butiker så de inte har en aning om vad man pratar om".

Tror du att de på datorbutiken håller koll på alla emails som svarats på tidigare? Dina email till datorbutiken är ju informativa som en sten. Skriv ett strukturerat email som innehåller alla info de behöver, om du nu måste skriva email. Allting går ju smidigare om du bara ringer till dem.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Titeln borde snarare sagt vara, "Hur man skriver emails till butiker så de inte har en aning om vad man pratar om".

Tror du att de på datorbutiken håller koll på alla emails som svarats på tidigare? Dina email till datorbutiken är ju informativa som en sten. Skriv ett strukturerat email som innehåller alla info de behöver, om du nu måste skriva email. Allting går ju smidigare om du bara ringer till dem.

De har ordernummer bifogat vid alla konversationer då detta anges via formulären. Via det bör de få upp all info som de behöver. Med tanke på alla telefonsamtal där jag fått återge hela historien så känns det inte motiverat att dra om den där. Sen ger jag ju hela historien mitt i konversationen vilket inte verkar hjälpa.

Men vet ni vad jag fick för meddelande precis.

20 augusti

[DB]
Hej

Finns två vägar att gå här:

1. Avvakta tills HP skickat ny dator.

2. Häv köpet pga väsentlig olägenhet vilket du har rätt till enl. lag.

Återkom ang. hur du vill göra så går vi vidare därifrån.

Så även om jag uttryckt mig illa, vilket jag inte riktigt håller med om, så verkar de fattat tillslut.

Jag är glad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

nä vet ni vad. jag ska vänta med att beställa från DB tills dom fått ordning på grejjerna som strulade. Det är förövrigt en jättebra butik

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
nä vet ni vad. jag ska vänta med att beställa från DB tills dom fått ordning på grejjerna som strulade. Det är förövrigt en jättebra butik

Jag känner likadant. Har beställt datorprylar av dem sedan de startade för en massa år sedan. Tråkigt att de verkar ha problem, hoppas det löser sig för dem snart. Jag lär nog beställa av dem i framtiden igen om jag inte hör något dåligt om dem då.

För de som undrar så verkar mitt fall lösa sig. Jag hoppas bara att denna tråd inte har något med det att göra.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Hade nyligen behov av en del inköp. Jag handlar med lite förmåner på DB. Men efter detta strul så gick pengarna till gamla hederliga Komplett istället!

Tack vare sådana trådar som denna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på din hus
Registrerad
Dec 2001

Re: Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.com)

När man har en mailkonversation med större företag är det alltid viktigt att bifoga de tidigare mailen så att personen som läser kan se vad som sagts tidigare. Oftast har de inte möjlighet att leta upp de andra mailen på ett lätt sätt så att allt de ser är tex:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius75

[JAG]

Hej,

Gissa inte vad min fråga gäller utan kolla upp det.

Häv mitt köp genast och kreditera mig. Detta är helt oacceptabelt.

[DB]

Hej

V.g logga in på ditt konto och gör ev. avbeställning där. Om du betalat med kort så sker återbetalning automatiskt vilket tar några dagar.

Svaret här ser inte alls konstigt ut tycker jag.. det blir bara konstigt om man som vi kan se hela konversationen.

Nu har inte jag haft några avancerade kundtjänstärenden med db, men jag tycker mig minnas att de skriver något i stil med detta i sina mailsignaturer också.

detta är min nya sign!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Re: Re: Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
När man har en mailkonversation med större företag är det alltid viktigt att bifoga de tidigare mailen så att personen som läser kan se vad som sagts tidigare. Oftast har de inte möjlighet att leta upp de andra mailen på ett lätt sätt så att allt de ser är tex:

Svaret här ser inte alls konstigt ut tycker jag.. det blir bara konstigt om man som vi kan se hela konversationen.

Nu har inte jag haft några avancerade kundtjänstärenden med db, men jag tycker mig minnas att de skriver något i stil med detta i sina mailsignaturer också.

Alla svar fanns med genom hela konversationen. Bara det första som var via formulär sedan var alla svar via email så att allt följer med. Använder dock gmail vet inte om den automatiskt skulle ta bort föregående diskussioner men det hoppas jag inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Apropå korkade mailsvar från datorbutikens kundtjänst, fick detta på mailen idag...

Jag: "Behöver ett tv-kort med dubbla tuners (analog + digital-tv, kabel). Vad kan ni rekommendera?"

Db: "Finns många på hemsidan, bara att välja och vraka!"

Dumma svar kan bero på dumma frågor! haha

Hej jag behöver en bil med fyra hjul (Ratt, Klocka, Bromsar)

Du kanske kunde gått in och kollat lite själv och sen frågat av vilken av de produkter du tagit fram som de kunde rekommendera! Visst ska de kunna rekommendera något ändå, men om det finns många alternativ kanske han tar fram värstingmodellen som du inte alls är intresserad av! aja,lite OT.

CLn- Du har inte skickat mycket mail, oftast när man svara på ett annat mail brukar det som skrivits tidigare följa med. Jag tror de flesta företag använder sig av detta just för att de lättare ska se vad som hänt tidigare! det är ju inte alltid samma person som svarar och då måste de veta vad det handlar om! Men det är ju skandalöst att de inte rikgtig förstår dig(Julius75), men de måste ju trott att du fortfarande kunde häva köpet själv eftersom de hela tiden ville att du skulle göra på det sättet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Men det är ju skandalöst att de inte rikgtig förstår dig(Julius75), men de måste ju trott att du fortfarande kunde häva köpet själv eftersom de hela tiden ville att du skulle göra på det sättet.

Ja nu i efterhand ser jag det. Borde skrivit att jag inte kunde göra det lite tidigare. Men jag var så sur så jag kunde knappt tänka. Men jag tycker deras system borde poppa upp ordern man angivit, annars borde de bara ha en emailadress man får maila då hade jag nog dragit hela sagan igen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Re: Re: Re: Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius75
Alla svar fanns med genom hela konversationen. Bara det första som var via formulär sedan var alla svar via email så att allt följer med. Använder dock gmail vet inte om den automatiskt skulle ta bort föregående diskussioner men det hoppas jag inte.

Jag ser ingenstans att du hade skrivit kundnummer/ordernummer någonstans förutom det första som var via formulär. Dvs hade de personerna du mailade med efteråt ingen aning om vem du var eller i vilket stadie din order var.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Re: Re: Re: Re: Hur man inte sköter sin kundtjänst (datorbutiken.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag ser ingenstans att du hade skrivit kundnummer/ordernummer någonstans förutom det första som var via formulär. Dvs hade de personerna du mailade med efteråt ingen aning om vem du var eller i vilket stadie din order var.

Förlåt men jag har givetvis rensat bort namn och allt annat kraffs. Ordernummer och Kundnummer fanns hela tiden med i konversationen. Ska jag behöva skriva det i varje meddelande? Hela konversationen kommer ju utifrån ett formulär så första meddelandet innehåller det vilket hela tiden hänger med längst ner. Men inte bara det hela konversationen är ju taggad med någon fasansfull lång sessionssträng som borde vara kopplat till formuläret som ändå hänger med hela tiden.

Första meddelandet ser ut såhär utan rensning:

Ärendenummer: xxx
Kundnummer: xxx
Ordernummer: xxx
Namn: xxx
E-mail: xxx

Hej DB,

Jag försökte kontakta er via detta formulär i onsdags. Angav både k
undnr och ordernr.

Jag är nu trött på detta. Jag häver mitt köp.

Kreditera mitt kreditkort och meddela mig att detta är gjort. Någon ny
dator behöver ni inte skicka till mig.

Hälsningar,
xxx

Dumt att utelämna det kanske.

DB har förövrigt bett om ursäkt och gav mig en gratis frakt som tröst vilket var snällt. Hoppas alla andra som har problem också får hjälp.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Mar 2003

Oj det lät ju inte kul. Låter som DB.com sjunker som en sten på sistonde.
Personligen så kommer jag undvika db.com tills man hör nåt annat.

Tröga standardsvar som inte ens svarar på frågorna är riktigt irriterande. För att inte nämna om den dåliga hanteringen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Jag skickade in ett trasigt moderkort för en månad sedan, det skulle kommit in ett nytt till deras lager i dag, men det gör det inte så det kommer ta kanske ännu en vecka

Jag kommer aldrig mer köpa av dem.

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

En fördel när man har kontakt med någon som sköter ett ärende man tycker är viktigt är ju att hålla en god ton, dina mail tyckte jag var rätt dryga och otrevliga.

Men det kanske bara är jag!

Trevlig helg.

“More Human than Human”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

En uppdatering: Jag ringde deras support tio i nio i dag på morgonen och hamnade på plats ett i kön, efter att ha blivit bortkopplad några gånger osv kom jag fram till en kille på supporten 9:40 och jag frågade om han kunde ändra så att mitt xfx 780i som var en retur på xfx 680i kunde bytas mot asus striker II för mellanskilnanden på 350kr. Och visst, det gick bra så nu har jag ett moderkort på väg (det andra hade precis fått förlängd leverans tid ännu en vecka)

Ett stort plus till DB för denna bra hantering

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Mäh, vart är db-mannen nu då?