SweClockers semestertävling avgjord

Permalänk
Cyberman

SweClockers semestertävling avgjord

Att tävla är en populär sysselsättning bland SweClockers medlemmar. Denna gång var det den taiwanesiska datorjätten Asus som stod för priserna, och mycket riktigt handlar det om påkostade prylar. Tre paket med högpresterande grafikkort och moderkort hittar nya ägare.

Läs nyheten

Permalänk
Medlem

fan jag vann inget men Grattis

Permalänk
Medlem

grattis vinnarna!

Permalänk
Medlem

grattis

nu äre bara o ge mig mitt maximus II:) (ironi)

men ett stort grattis ha så kul me delarna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Grattis.

jag vågar inte se vinnarna

Permalänk
Medlem

Grattis

EDIT: Det var på tiden

Permalänk
Medlem

Grattis grattis

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

och jag som tyckte mitt förslag var jättebra.. om jag bara kunde komma ihåg vad det var jag föreslog...

Grattis btw!

Permalänk
Medlem

Efter ett väldigt långt tag får vi äntligen gratulera vinnarna.

GRATTIS

Permalänk
Medlem

Grattis.

Permalänk
Avstängd

Grattis till vinnarna:)

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna, kunde ju nästan gissa att min idé inte skulle vinna, fast jag är så gott som säker den kommer användas i framtiden.

Permalänk
Medlem

grattis till de fina priserna !

Permalänk
Medlem

bara till att säga gratis till 3st mycket kreativa personer

Permalänk
Medlem

Grattis grattis!

3 mycket bra förslag!

Permalänk
Medlem

seriöst jag kom inte ens på något att skriva @ tävlingen :((

Permalänk
Medlem

grattis till vinnarna

Permalänk
Medlem

Congratz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Grattis fan jag kom inte ihåg vad det var jag skrev

Permalänk

Grattis till vinnarna!
(hoppas man vinner nästa gång)

Permalänk

Grattis till vinnarna.. men Varför ge dem Grafikkort från nVidia till CF moderkort?^^

Permalänk
Medlem

Grattis vinnarna!
Bra förslag alla tre, välförtjänt vinst..

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna!

Men även lite ris.

Miljöfunktionen , är en värdig pristagare tycker jag, men de 2 andra , mja, fiffiga kanske, men inga pristagar ideér.

Att uppdatera bios, mja. Har inte flashat nått Asus kort på senare år, men Gigabyte har denna:

http://www.gigabyte.com.tw/FileList/WebPage/motherboard_howto...

Funkar ju hur bra som helst, denna idé känns ju som att uppfinna hjulet igen.

Ang strömutmatnings idén.

Visst , de går ju att hänga på apparell i den mån din nätagg klarar de, och dippar nära du slår på och av dess , lär ju inte gå att frånskilja spänningen som nätagget ger, dvs de ger dippar för komponenterna i datorn vid olika belastning, att köpa styrka för att mata komponenter med nätagg känns inte som en prismässigt gångbar metod heller.

Jag har full förståelse för att min idé inte vann. Men jag fick intrycket av att Asus ville göra "performance" prylar och således fick ja en idé som gjort mig alldeles varm i hjärtat.

Tänkte mest höra hur ni hade resonerat inför ett moderkort med min feature!

Jag ville ta bort alla kontakter och dyl från moderkortet , och sätta på en separat styrplatta, som anslöts via en sorts kabel till moderkortet, en universialkontakt. dvs man sätter "styrplattan" i botten av burken.

På detta sätt hade man fått ordentligt mer med utrymme på moderkortet, som man satt dit minnes slottar. Så många som möjligt.

Eftersom minnen är billiga hade man på så sätt kunnat sätta in kanske 32 GB minne alt använda so-dimmar för ännu mer, kanske 64 GB.

Poängen, jo att man i bios kan dela upp minne som ska va minne, och resten gör man en hårdisk av för systemet. Helst med en egen buss standard , så man får sjuk fart.

Jag hade ju köpt ett sådant moderkort fortare än kvickt i alla fall!

Aja! Grattis igen i alla fall!

Permalänk

Wow! vilka jäkla ideér Ladytech och Ramz hade! Det är grejer som jag verkligen har drömt om, speciellt att kunna se datorns energiförbrukning i datorn.

Dom ideérna har snurrat i mitt huvud tidigare, synd att jag inte lycakdes komma på dom medan tävlingen pågick

Grattis till alla vinnare!

Permalänk
Medlem

Grattis ännu en gång!

Permalänk
Avstängd

GZ
Nice altså!!!

Permalänk
Medlem

Grattis ni tre!

Hade varit kul att se hur många % av bidragen som handlande om automatiskt överklockning på moderkortet