Bästa spelet någonsin!

Permalänk

Bästa spelet någonsin!

Det bästa spelet ni vet om /har kört i spelhistorien

Mitt vet jag faktiskt inte riktigt själv men .....

när spore kommer ut........

DÅ!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Civilization II

Visa signatur

"If the facts don't fit the theory, change the facts" - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Zelda serien... tror jag faktiskt, sedan tycker jag även om Diablo Serien!

Permalänk
Medlem

Diablo 1 måste jag nog säga för min del.
Finns väl dock en drös sådana här trådar redan?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Diablo 1 måste jag nog säga för min del.
Finns väl dock en drös sådana här trådar redan?

brukar dyka upp med jämna mellanrum ja.

StarCraft men om jag får välja två så lägg till Final Fantasy 7.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Daggerfall, dvs Elder Scroll 2, inget slår storeleken på det spelet, tyvärr går det knappt att spela det på moderna datorer, måste klocka ner processorn till 1% av normal drift nästan

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Inaktiv

Det spel jag spelat mest är nog Diablo 2, så jag får väl säga det.

Men måste nämna Oblivion och framför allt Terminal Velocity också

Permalänk
Medlem

GTA3 var verkligen grymt när det kom, även om Vice City var det bästa av spelen. Sen är ju Fallout 2 ett givet val. Från senare år är nog Bioshock eller Mass Effect det spel som placerar sig högst.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

CoD1,2 och 4

Visa signatur

- Antec 900 - Intel Core 2 Duo 3.0Ghz - Zalman CNPS9500 - Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB - 4 Gb Corsair RAM - 500Gb WD Caviar + 250 GB WD Extern - Corsair 550W -

Permalänk
Medlem

Zelda ocarina of time och Zelda A Link to the past på delad första sen resten av zelda på delad tredje plats.

Permalänk

No One Lives Forever. Utan tvekan den bästa Single Player upplevelsen jag haft. Bioshock och STALKER delar nog på platsen från senare år på grund av deras oklanderliga atmosfär och känsla.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Deus Ex 1 tar platsen över allt annat! Ruskigt vass story med väldigt många valmöjligheter - hacka, krossa, smyga, skjuta, kniva, gömma sig i skuggor, lura, osv... Warren Spector är spelhistorien's bästa spel-utvecklare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Diablo 2 finns ju där fortfarande.

Half-Life 2 + Episoderna har jag nog varit mest imponerad och tagen av.

Serious Sam-serien har jag nog garvat mest åt (iaf i co-op)

Beror på humör...

Bioshock måste vara med någonstans också.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Deus Ex 1 tar platsen över allt annat! Ruskigt vass story med väldigt många valmöjligheter - hacka, krossa, smyga, skjuta, kniva, gömma sig i skuggor, lura, osv... Warren Spector är spelhistorien's bästa spel-utvecklare.

WORD! bästa liret ever men zelda ligger nära

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

GRIM FANDANGO!

Den som säger något annat har antingen inte spelat det eller har dålig spelsmak, punkt.

Permalänk

Ultimata FPS-spelet så här långt i min värld är nog Painkiller. Dögrymt både i SP och MP. Kan spelas igenom hur många gånger som helst.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Spel som har fascinerat mig är World of Warcraft, Grand Theft Auto Vice City och Delta Force - Black Hawk Down.

Permalänk
Medlem

Perfect Dark! Så vansinnigt najs!

Permalänk
Medlem

Age Of Empire 2!? <3

Permalänk
Medlem

Marble Madness?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Ms röj?

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD

Permalänk
Medlem

Loxus: Terminal Velocity Flashback värre... Det och Descent-spelen var riktigt high-tech simulatorer på sin tid!

Secret of Mana är ett spel till SNES som har satt djupa spår för mig. Annars älskar jag GTA och Half-life serien. Men det spel som jag garanterat har spenderat ett oändligt antal timmar vid är Transport Tycoon Deluxe...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Master of Magic

Permalänk
Medlem

Mafia!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Mafia
RTW

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det spel som upptagit mest av min tid är Fotball manager serien

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Spel som har fascinerat mig är World of Warcraft

Spelet som tog världen med storm. Är spelet ett BRA spel? Knappast det är 9 miljoner som spelar. MEN det är ~6,4 miljarder människor som bor på jorden och tar man bort 9 miljoner från det.. Så tycker majoriteten att det är ett mindre bra spel eftersom de:
1. inte gillar det
2. har ingen dator
3. har ingen internetuppkoppling

Jag dömer dig icke till att gilla ett spel som MÅNGA gillar, men desto fler som inte gillar det.

Ontopic: Nethack.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Spelet som tog världen med storm. Är spelet ett BRA spel? Knappast det är 9 miljoner som spelar. MEN det är ~6,4 miljarder människor som bor på jorden och tar man bort 9 miljoner från det.. Så tycker majoriteten att det är ett mindre bra spel eftersom de:
1. inte gillar det
2. har ingen dator
3. har ingen internetuppkoppling

Jag dömer dig icke till att gilla ett spel som MÅNGA gillar, men desto fler som inte gillar det.

Ontopic: Nethack.

Nu handlade dock tråden om vad man SJÄLV tyckte. Inte vad resten av världen spelar. Du ska då fan ALLTID hitta något o hacka på. Knip igen o låt andra spela vadfan dom vill!

ONT: Diablo 1. Diablo 2 / LOD Samt HALF-LIFE serien

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Spelet som tog världen med storm. Är spelet ett BRA spel? Knappast det är 9 miljoner som spelar. MEN det är ~6,4 miljarder människor som bor på jorden och tar man bort 9 miljoner från det.. Så tycker majoriteten att det är ett mindre bra spel eftersom de:
1. inte gillar det
2. har ingen dator
3. har ingen internetuppkoppling

Jag dömer dig icke till att gilla ett spel som MÅNGA gillar, men desto fler som inte gillar det.

Varför skulle då nethack vara ett bra spel? Är det färre som ogillar det?