Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Kurrande mage hjälp!?

Tja, alltså detta kanske låter otroligt konstigt, men det är så här att min mage har börjat kurra extremt mycket på sistone. Detta har pågot i mer än 1 år. Och jag tycker det är extremt pinsamt att den kanske kurrar mitt under en lektion så man drar till sig uppmärksamhet. Och det gör mig så jävla stressad när man går till skolan, att skämma ut sig då. Kan ju berätta att jag äter frukost sen går jag till skolan. Men någonstans under 10, eller 11 tiden då börjar den som fan. Och jag tycker ju självklart det är extremt jobbigt.
Och man vill ju helst inte att den ska börja kurra mitt under ett prov.

Någon som har ett förslag på vad man kan göra åt detta? Och man vill ju helst inte att magen ska börja kurra då.

Tack för seriösa svar, och tro det eller ej men jag är väll lite skum. Sedan känns det som om det är bara jag som har detta problem. Btw jag testade och spänna magen så fort magen precis skulle kurra, och då hördes inget, tror ni det funkar?

Permalänk
Medlem

ta med ett mellanmål du tar vid 10tiden provat de ?
dvs mellan frukost och skollunchen

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Uppsök läkare och se om de har något tips, annars håller jag med toker. Kurrande mage brukar väll bero på att man är/börjar bli hungrig.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Ät en stor portion havregrynsgröt till frukost. Det funkade för mig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid antagit att kurrande mage är ett resultat av gaser i tarmarna åker omkring, men jag vet inte om jag läst detta eller bara tyckt att det låter rimligt. (någon som vet får gärna berätta hur det ligger till)
Har du ovanligt mycket gaser i magen annars? Dvs pruttar du mycket?

Isåfall finns det receptfria läkemedel för det tror jag, annars är ju läkaren ett bra tips.

Permalänk
Medlem

Knepigt det där. Själv så kurrar min mage oerhört mycket om jag ätit innan jag lägger mig och sen ligger på rygg. Det brukar hålla flickvännen vaken =P

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Sötast

För att vara utstickaren i tråden..... vad gör det om ens mage kurrar?

Permalänk
Medlem

Som sagt, ät havregrynsgröt. Själv äter jag sockerfri musli. Tänk på vad du äter till frukost. Frukosten bör vara rik på fibrer, det håller igång magen på dagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min mage kurrar i princip alltid de tre första timmarna efter att jag har gått upp. Äter jag ingenting så kurrar den, äter jag något så kurrar den. Men du kan ju experimentera med lite olika sorters mat. Bäst för mig är havregrynsgröt och sämst mackor, ja jävlar då drar magen igång ibland så jag blir irriterad själv. Kurrande ljud alltså, inte gaser.

Men försök att inte tänka på kurrandet helt enkelt. Folk runtomkring bryr sig garanterat inte lika mycket som du gör.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du säger att din mage låter vid specifika tidpunkter så låter hunger som absolut rimligast för mig och det är väldigt enkelt att kolla om det stämmer; ta med dig något och ät innan och se om magen fortfarande kurrar eller ej.

Haricots är inne på en annan sak han med, det kan även röra sig om gaser (http://en.wikipedia.org/wiki/Borborygmus), men då brukar det sällan vara sådär specifikt bunden till tid.
Kan vara en rad andra besvär/åkommor också, men om ditt enda besvär är just att det låter och kanske suger till lite i magen så tippar jag på att det är hunger.

Edit: jag tror man kan dela in kurrande mage i två kategorier: den ena är gaser, den man kan känna när man ätit något man inte ha bordit och som låter rätt lite, medan den andra (som jag uppfattar att trådskaparen har) är den som låter riktigt mycket och högt och som oftast beror på hunger/magsäckens fyllnad.

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare, spelar ju ingen roll om din mage kurrar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"