Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Hur ser PPD ut i dagsläget för ps3? Fortfarande kring 1k?

Jag får runt 900, foldar 24/7, använder den inte till nått annat.

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satyric
Jag får runt 900, foldar 24/7, använder den inte till nått annat.

Ah, bra att veta. Hade hoppats på att de optimerat o trixat lite men så verkar alltså inte vara fallet.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Inte värt att folda på PS3 i dagsläget, kostar mer än det ger i PPD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Verkar som PS4 kommer att ligga någonstans kring 9000 ppd
http://playstation-3.se/forum/t14828-p0.html#post_769449

Det tvivlar jag starkt på. Cell är i dagens läge långt mycket snabbare än de flesta processorer och ger ändå en löjligt låg PPD. En ökning i prestandan kommer mycket osannolikt öka proportinellt med PPD.

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk

Hej! Tänkte börja folda på min nya ps3 men fattar inte riktigt hur det funkar. Kan man köra det i bakgrunden? Jag hittar det bara under Life with Playstation. Kommer tyvärr inte bli någon folding om jag inte kan streama musik samtidigt.

Visa signatur

The flower would also have been acceptable.

Permalänk
Medlem

nej det kan du inte, det borde gå men icke.

Permalänk
Inaktiv

Men är det inte möjligt? Den korta tiden jag foldade med min PS3 så gick det iallafall att spela musik som låg på PS3 under tiden iallafall.

Permalänk
Medlem

Det finns en stor potential med Life with Playstation, men de har ju inte gjort ett skit sen den kom. De kunde ha lagt till fler städer till världskartan, de kunde lagt in fler kanaler, de kunde förmodligen ha optimerat proteinvikningen ytterligare, de kunde gjort så att den kan köras i bakgrunden och samtidigt pilla med PSN, inställningar, kanske rentav titta på film, de kunde ha städat upp menyerna så det inte är så rörigt, de kunde ha gjort det mer intuitivt med bättre information om vad fänskapet egentligen är och hur den fungerar, själva applikationen då alltså.
Överlag känns det lite som ett underground-projekt, något halvfärdigt. Synd. Man ser verkligen potentialen.

In other news... i användaravtalet står det att man inte ska använda samma användarnamn till LwP som till PSN. Kan någon förklara varför?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian