Nattsvart, AIK - Aftonbladet gör bort sig

Permalänk
Medlem

Nattsvart, AIK - Aftonbladet gör bort sig

Ja vad ska man säga? Smidigt av aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/art...

Permalänk
Medlem

Och det roliga var att det var en neger på bilden eller? Tillåt mig sitta med ett känslolöst ansiktsuttryck och stirra med tom blick utan det minsta behov av att skratta.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Skrev inte att det skulle vara roligt... Tycker det är dålig stil att de publicerar en artikel med den bilden och den rubriken.

Edit: Kanske skulle lagt tråden under samhällsdebatt.

Permalänk
Medlem

Jaha och varför då? Dom försöker väll bara härma "Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk".

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Avstängd

Äh nu ser ni bara problem där det inte finns några

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Äh nu ser ni bara problem där det inte finns några

Håller med. Enda missen i det där är om man vill att det skall vara en miss där. Det är ju bara om man fortfarande bryr sig om skillnaderna i hudfärg som det låter fel. Om man bortser från hudfärg så är det ju bara en spelare på marken inget mer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Haha, jag tyckte det var skitkul

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Haha, jag tyckte det var skitkul

Ja det var det ju, men det är ju inget riktigt problem om man inte gör det till ett

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Jaha och varför då? Dom försöker väll bara härma "Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk".

Vilket för övrigt var hysteriskt roligt

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Re: Nattsvart, AIK - Aftonbladet gör bort sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Ja vad ska man säga? Smidigt av aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/art...

Du behöver ju gå på PK-avgiftning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
"Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk".

En svensk klassiker!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl mer hur länge det dröjer innan AF själva inser sitt enorma misstag och byter antingen rubrik eller bild. (Gör de det så är det ännu roligare än vad det är nu.)

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

länken går ju till en annan artikel om AIK nu...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
länken går ju till en annan artikel om AIK nu...

Ja som jag skrev i inlägget ovanför så tog det då inte så lång tid innan de ändrade både bild och rubrik

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

Lite löjligt, men men...

Vad som irriterar mig mer är de ständiga stav och grammatikfel som görs i blaskorna. Visst kan man ha bråttom men man skriver väl ändå texten i något program med rättstavningsfunktion? Stavfel är bland det fulaste som finns.

Permalänk
Medlem

Höna av en fjäder, bara svenskar som är så förbannat rädda för att göra bort sig på det "rasistiska" planet.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Vad som irriterar mig mer är de ständiga stav och grammatikfel som görs i blaskorna.

Vad är en ständig stav?

Du kanske menade "stav- och grammatikfel"?

(Okej okej, onödigt inlägg. Kunde bara inte låta bli att anmärka när någon klagar över fel och själv gör fel i samma inlägg.)

Permalänk
Avstängd

Men jag representerar inte heller en av Sveriges mest lästa tidningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Men jag representerar inte heller en av Sveriges mest lästa tidningar

Mycket av någonting gör det inte automatiskt bättre. Att många läser skräpet gör inte att tidningen blir bättre, bara att fler stör sig på felen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Men jag representerar inte heller en av Sveriges mest lästa tidningar

Nej och precis som dig är de också bara människor som jobbar på aftonbladet:)

För övrigt så tycker jag inte att det var något fel med artikeln.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja det var det ju, men det är ju inget riktigt problem om man inte gör det till ett

Jag såg det inte heller som ett problem, men andra kan göra det, och då blir det ett jävla liv. Se bara på centrum mot rasism som blev galna när nogger black kom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Skrev inte att det skulle vara roligt... Tycker det är dålig stil att de publicerar en artikel med den bilden och den rubriken.

Edit: Kanske skulle lagt tråden under samhällsdebatt.

Det första steget mot att motverka rasism (vilket jag antar är vad du anser det är) är att inte koppla allting till det.

Permalänk
Medlem

Nej jag ansåg inte att det var racism, men är helt säker på att det finns personer som gör det. Det var antagligen oavsiktligt av aftonbladet, men fortfarande klantigt.