Permalänk
Medlem

Chassi till server?

Ska bygga mig en filserver att ha stående hemma, eller ja det kommer inte endast vara en filserver, men jag söker således ett chassi i midi-tower klassen att ha ståendes.

Krav är som följer
Miditower
minst 9xHDD's ska få plats
med ev. 5.25 > 3.5 konverters vill jag ha minst en 5.25" plats över till dvd-brännare.
Det ska vara gediget byggt och i grunden tyst.
Inga lullul utan ett diskret, stilrent chassi, gärna svart eller liknande färg. Har ingen bra garderob eller förråd den kan stå i utan kommer snarare stå vid de andra multimedia enheterna, alternativt förpassas till ett hörn, varav det inte får vara större än miditower, ska vara stilrent etc.
Helst inte dyrare än 1500 för chassit i sig.

Har funderat på en Antec P182 och att då köpa till en 3x5.25" > 4x3.5" enhet men har ingen aning om vilken som kan passa chassit.

Har även sneglat på diverse Lian-Li chassin men vet inte vilket som kan passa bra.

Alla förslag tas tacksamt emot!

Permalänk
Medlem

P182 funkar utmärkt till det där skulle jag säga. Snygg och tyst är den ju också, och välkyld.

Du får ju enkelt in 10 diskar om du kör en 4-in-3-modul. Har inte testat en sån själv men det bör nog gå med vilken som helst?

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

Ett sån't här chassi är snyggt, stilrent, helt aluminium. Några hundringar över men kvalité.

Kombinerat med en/två så'na här är det den perfekta kombon.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Tack för tips, lutar åt att bli P182 chassit men om någon vet att det är problem med hårddiskburar eller så får ni gärna hojta till.

Permalänk
Medlem

eller en gammal klassiker

cooler master Stacker
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

alla känner till det så man behöver inte presentera det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pugg
eller en gammal klassiker

cooler master Stacker
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

alla känner till det så man behöver inte presentera det...

Jag har ett Cooler Master Stacker i dagsläget men det är för stort för att jag ska vilja ha kvar det som serverchassi. Letar efter något mer stilrent i stil med P182 också.

Någon som vet något alls om 5.25 -> 3.5 konverters i Antec P182?