Nätbaserad högskoleutbildning, 120p heltid, några frågor.

Permalänk
Medlem

Nätbaserad högskoleutbildning, 120p heltid, några frågor.

Haj!

Ska nu till våren plugga upp lite på Komvux men undrar då gällande kommande högskola till hösten 09.

Det är en Nätbaserad Webmaster 120p på Högskolan i Väst..Bor i samma stad men hur är det med bidrag och studie lån när den är nätbaserad, är det shit the same?
Då jag fortfarande bor själv osv.

Sen kan man ju hänga på skolan ändå, och komma i kontakt med klasskamrater i samma stad eller kankse i närliggande städer man kan softa lite med så att säga

Gillar idéen att plugga "när man själv kan och vill", klart att man får ha en bättre självdiscplin.

Och även kunna ha ett extrajobb på lite lättare sätt.

Om någon har pluggat nätbaserad, förklara gärna hur ni tyckte det gick.

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Alltså denna utbildning: http://www.hv.se/extra/pod/?action=pod_show&module_instance=2...
2år, 120hp dvs 80p. (hp är de nya högskolepoängen efter inflationen, p är de gamla)

Nå det är ingen skillnad på studielån/bidrag, det enda man ska tänka på är att om man arbetar mycket får man mindre pengar från csn. Samma problem distans som inte distans.

Annars nätbaserad så är det ungefär sak samma i vissa kurser, det finns egentligen ingen mening med att se en lärare live säga något som den har sagt flera gånger förut. Just webmaster är dessutom något som bra passar som distansutbildning.

Så jag tycker inte nätbaserad är något negativt för denna utbildning, sedan hur bra utbildningen är vet jag ej, då hemsidosnikeri och allt vad det heter inte precis ligger inom mina kompetensområden.
Men allt som ingår i utbildningen går att lära sig själv, vilket gäller för alla utbildningar. Men med utbildning får man 2år på sig med betalt att lära sig, samt att det är roligare att studera med flera. (även distans)
Däremot sitta helt ensam på egen hand krävs rejält mycket mer självdisciplin.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".