Jerry Seinfeld och Bill Gates i reklam för Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Jerry Seinfeld och Bill Gates i reklam för Microsoft

Microsoft satsar 300 miljoner dollar på en ny kampanj som syftar till att sälja in operativsystemet Windows Vista till en skeptisk allmänhet. För att nå ut till massorna har mjukvarujätten anlitat ståuppkomikern Jerry Seinfeld.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

de satsar 2 miljarder SEK för att sälja skräp?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
de satsar 2 miljarder SEK för att sälja skräp?

Ja, det är så dåligt att ingen varken köper eller använder deras skräp.

Permalänk
Medlem

Haha. Anyway this cake is great, it's so delicious and moist!

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk

Varför inte bara ta och sänka priset istället?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Varför inte bara ta och sänka priset istället?

Jag tycker inte 1000kr är så hemskt farligt egentligen?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

JS måste vara en av dom mest överskattade "komikerna" genom tiderna.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
JS måste vara en av dom mest överskattade "komikerna" genom tiderna.

Håller med till 1000%. *andas ut* fram tills nu trodde jag att jag var den enda här i världen som inte tyckte om Jerry S/Seinfeld.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
JS måste vara en av dom mest överskattade "komikerna" genom tiderna.

Jo Larry David är bättre både på att skriva och skådespela, Jerry åkte nog mycket snålskjuts.

Lite roligt att sweclockers kommer med denna nyhet nu när man läste det i DN för ett bra tag sen. Vad näst, nya nVidia-kortet visas i SvD innan det kommer på sweclockers? =P

Ska lägga till att jag faktiskt gillar Seinfeld, bara att jag inte tycker Jerry bidrog mycket till serien.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv

va fan var det där för skräp reklam? ja vad ska man förvänta sig när vista itne e sån höjdare heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Ja, det är så dåligt att ingen varken köper eller använder deras skräp.

Precis. Datorn innehåller skräpet från början när man köper den.. Folk vet inte bättre än att använda det som kommer förinstallerat..

Håller med tidigare, Jerry Seinfeldt är grymt överskattad. Och reklamen är usel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej. Det var ju en bra _reklam_. Meningen med en reklam är väl att jag ska kunna relatera till produkten och förstå varför den är så bra. Vad jag vet så smakar Windows inte cheesecake.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Kan dem inte bara göra typ sådär ni vet... ETT bra program så slipper de slösa massa pengar på reklam!

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Ska lägga till att jag faktiskt gillar Seinfeld, bara att jag inte tycker Jerry bidrog mycket till serien.

Med tanke på att han skrev serien själv så tycker jag han bidrog i alla högsta grad, fast förstår om du inte tycker hans karaktär bidrog så mycket.

Permalänk
Medlem

Jag bara väntar på ett tillfälle när Seinfeld för en gångs skull INTE är så sjukt tråkig och intetsägande. Så jag fick chansen att förstå vad det är som så många ser hos honom och tv-serien. Men nej, inte den här gången heller...

Permalänk

Jag orkade inte se hela filmen.
Det kan inte vara bra för de som gjorde den eller de som betalade den.

Den var faktiskt inte bra.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Bill & Jerry är nog rätt lika egentligen; anything for a buck.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Sötast

förstod inte reklamens syfte faktiskt.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
förstod inte reklamens syfte faktiskt.....

Inte jag heller...

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem

gör ett bättre operativsystem istället för att gnälla. *dr. sadface* när man vant sig med vista så känns det faktiskt bättre, ni borde prova (även om jag föredrar XP mer)

Permalänk
Medlem

Gillade Seinfield och gillar Vista. Men jag förstår inte riktigt reklamen, en gissning är att det blir en serie reklamavsnitt som så småningom blir tydligare i sin reklam för Vista. Eller så har jag fel.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med reklamen, rätt trevlig jämfört med mycket annat skit, sen känns den inte lika ego som apple's skit! ("we're so much better than pc, even though you pay the twice, we're better? Aight?... and hot") >_>

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad de vill ha sagt med reklamen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goosen
Med tanke på att han skrev serien själv så tycker jag han bidrog i alla högsta grad, fast förstår om du inte tycker hans karaktär bidrog så mycket.

Det var väl just det han inte gjorde..?? hur många avsnitt skrev han?
av de få avsnitt han skrev, hur många var skrivna tillsammans med Larry David, som bör ha en väldigt stor portion cred för serien?
Seinfeld är en jättebra serie, men Jerrys bidrag var väl mest att vara en skådespelare som inte kunde skådespela. Och så namnet förstås.

EDIT: btw, grattis, du skrev ditt inlägg kl 13:37, så det var kanske en intrikat level...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
gör ett bättre operativsystem istället för att gnälla.

Varför? Det finns redan bättre operativ.. och jag använder det dagligen.

Visa signatur
Permalänk

bättre än usel svensk reklam iaf. tycker den var kul, men den får inte mig att vilja köpa windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Varför? Det finns redan bättre operativ.. och jag använder det dagligen.

Det är inget argument, det är en smakfråga. Fråga de 90% som använder Microsoft som operativsystem istället. Du är minoritet, du har alltså ingen talan!!! ;p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag tycker inte 1000kr är så hemskt farligt egentligen?

Om det är en ny dator så är det inga problem. Men har man en gammal dator så vill man inte spendera 1000kr på den. Hade det varit 1000kr för fullversion så hade det inte varit några problem då den går att flytta samt att man får med både 32 och 64 bitar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
gör ett bättre operativsystem istället för att gnälla. *dr. sadface* när man vant sig med vista så känns det faktiskt bättre, ni borde prova (även om jag föredrar XP mer)

Tycker du också att folk som klagar på filmer, spel, kockar, politiker m.m. ska "göra det bättre själva"?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Sell-out. Microsoft har inget som helst förtroende. Vi använder det bara för att vi måste. Det har dom sett till.

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440