Orkar mitt 400W nya graffen (Radeon 4850)

Permalänk
Medlem

Orkar mitt 400W nya graffen (Radeon 4850)

Halloj!

Tror ni att mitt gamla 400W Nätagg klarar av att driva ett Radeon 4850? Det har tidigare klarat en 6800GT, men man vet ju aldrig?

Skulle egentligen provat, men någon dum jävel har ju ändrat ATX power suplyn från 20pin till 24 (wtf är det om!?), så nätagget passar inte till nya mobot..

Så tror ni mitt gamla agg klarar all om jag bara skaffar mig en såndär "20 till 24 pin", eller ska jag passa på o köpa helt nytt agg när affärn öppnar imorn?

(o varför finns det ingen nattöppen datorbutik? förstår dom inte att man kan behöva ett nätagg mitt i natten?)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

köp nytt. corsair vx 450 eller corsair 650's dom är prisvärda och bäst
jag skulle ändå prövat först

/skål!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Du har inget att förlora på att prova, antingen så funkar det eller så får du bsods när belastningen ökar.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke/modell?
Hur mkt A ger den på 12v linan/linorna.

Som sagts tidigare i 10000miljon andra trådar så säger 400w ingenting så länge man vet märke (kvalité) spänning på 12v (det som driver dagens datorer).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Skulle egentligen provat, men någon dum jävel har ju ändrat ATX power suplyn från 20pin till 24 (wtf är det om!?), så nätagget passar inte till nya mobot..

Härlig attityd du har

På dom flesta moderkort behöver du ingen adapter 20 - 24, det går utmärkt utan. Jag har använt många gamla nätagg på nya moderkort, och jag har inte varit i behov av en adapter än så länge.

Angående ditt nätaggregat så måste du ge ut mer information om du vill ha bra svar och inte gissningar. Ett 400W nätaggregat kan vara allt mellan himmel och jord. Btw läs fesens inlägg.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus