Spelet som ska locka gamers till Larrabee

Permalänk
Melding Plague

Spelet som ska locka gamers till Larrabee

Sedan en tid tillbaka har det varit känt att Intel jobbar på ett eget grafikkort, med siktet inställt på att bli en allvarlig konkurrent till AMD Radeon och Nvidia Geforce. Ett särskilt spel är under utveckling för att demonstrera Larrabees fördelar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att spelet kräver ett grafikkort från intel....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

hmm ja varför inte processor, moderkort och grafik från Intel...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

haha ni vet hur de tänker..

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk

Lite löjligt.

Längtar dock till Larrabee...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

WOW, lite skisser och en ödla, så imponerad jag blir.

http://www.zbrushcentral.com/zbc/attachment.php?attachmentid=...

Sådär snygga kommer karaktärerna i warhammer online bli.. hmm.. eller så skalar dom ned alla modeller i spelen.

Tycker bara att det är så trist att alla p13's ska luras av sånthär.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, visa lite framfötter intel! Ni säljer ju trottsallt flest grafikort.

Permalänk
Medlem

Hype hype hype... Har vi sett förut. Jag är imponerad NÄR kretsen visar vad den går för inte när Intel säger vad den går för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
WOW, lite skisser och en ödla, så imponerad jag blir.

http://www.zbrushcentral.com/zbc/attachment.php?attachmentid=...

Sådär snygga kommer karaktärerna i warhammer online bli.. hmm.. eller så skalar dom ned alla modeller i spelen.

Tycker bara att det är så trist att alla p13's ska luras av sånthär.

Teamet har visat filmer som renderats i realtid förut. Ta en titt på deras hemsida och du lär bli imponerad, tro mig.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

det där spelet är ju tok gammalt !! kommer ihåg när man såg första filmerna från spelet.. va ju helt otroligt idag ser det inte SÅÅÅ specielt ut längre

Permalänk
Medlem

Jävlar, sent 2009 eller i början av 2010, de e ett tag kvar. Ati och nVIDIA lär ha fläskiga grejor tills dess, som antingen e likvärdiga eller som helt enkelt sopar mattan me Larrabee. Men vi får väl se, de blir intressant oavsett.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd

Tveksam till att det kommer bli ett av de absoluta toppkorten. Men skulle inte bli så förvånad med tanke på att de har både resurserna och kompetensen för att göra det möjligt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

lycka till intel... verkar inte vara en bra plan att ge sig in på den marknaden imo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Teamet har visat filmer som renderats i realtid förut. Ta en titt på deras hemsida och du lär bli imponerad, tro mig.

Verkligen inget utöver det vanliga jag hittar.

http://www.youtube.com/watch?v=r2S_5t7bMBY

Detdär är verkligen inget unikt.

Permalänk

Ser riktigt avancerat och genomtänkt ut. Intel vet nog vad dom håller på med i dessa tider så de skulle inte förvåna mig att dom slår sig in bland de övrig. Högst intressant att följa ett möjligt genombrott.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hur kul som helst att ha en grafik kort som är gjort av intel! Har nämigen inte haft ett intel kort sedan i740 kretsen

Hoppas det är något att ha bara....

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Verkligen inget utöver det vanliga jag hittar.

http://www.youtube.com/watch?v=r2S_5t7bMBY

Detdär är verkligen inget unikt.

Du bedömmer grafik efter en youtube-video?

Permalänk
Medlem

Håller med Sparvy, hur kan man bedöma grafiken efter en video på Youtube, Gametrailers.com är åtminstone lite bättre

http://www.gametrailers.com/game/1931.html

Eller ladda ner filmerna från deras hemsida

http://www.projectoffset.com/videos.php

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Verkligen inget utöver det vanliga jag hittar.

http://www.youtube.com/watch?v=r2S_5t7bMBY

Detdär är verkligen inget unikt.

Du har verkligen ingen koll alls på det spelet? Du får ju tänka på videon är närmare tre år gammal. Och kom inte och säg att det "inte är något speciellt" om du jämför med andra spel som visades upp samma år. Grafikmotorn är även utvecklad för att skapa en väldigt "filmisk" upplevelse, samt för reducera utvecklingstider och kostnader.

Visa signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Permalänk
Medlem

Spelet såg ju grymt ut xD.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Bara jag som som fick tanken på Elder Scrolls III/IV ? Fan vad snyggt go go!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvy
Du bedömmer grafik efter en youtube-video?

Jag kollade ett antal filmer där och från hemsidan, men den är lättare att länka till youtube. Samt att man visst kan bedömma efter youtube, är det något utöver det vanliga så märks det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Håller med Sparvy, hur kan man bedöma grafiken efter en video på Youtube, Gametrailers.com är åtminstone lite bättre

http://www.gametrailers.com/game/1931.html

Eller ladda ner filmerna från deras hemsida

http://www.projectoffset.com/videos.php

Redan sett allt detdär..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.bear
Du har verkligen ingen koll alls på det spelet? Du får ju tänka på videon är närmare tre år gammal. Och kom inte och säg att det "inte är något speciellt" om du jämför med andra spel som visades upp samma år. Grafikmotorn är även utvecklad för att skapa en väldigt "filmisk" upplevelse, samt för reducera utvecklingstider och kostnader.

Så jag ska säga att det är bra för att det är gamla grejer som visas? Samt att man kunde skapa lika fina modeller då som idag, det är vad persondatorerna klarar som ändrats, då det är dom man måste anpassa sig efter, inte efter vad som är möjligt att skapa idag, för det gick att skapa för ett antal år sedan.

Permalänk
Avstängd

Core 2 blev ganska exakt så bra som Intel lovade, trots att få vågade hoppas på att den skulle bli så lyckad. Jag har lärt mig att Intel brukar leva upp till sina löften ganska bra. Vilket gör mig förvirrad då jag har svårt att se varför larrabee skulle prestera så bra.

Permalänk
Medlem

Offset såg ju grymt ut redan före (ett av de mest lovande spelen just nu?), men med uppbackning av Intel blir det nog åka av

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut som filmerna är inspelade i realtid. Kanske är därför det tar sån tid, att de väntar på snabbare hårdvara, elller felbedömning av hårdvaru-utvecklingen. Grova spekulationer, har inte haft någon koll på project offset på säkert 2 år.

Om Larrabee så tror jag inte personligen att det kommer att konkurrera i högprestanda segmentet för spel på ett tag. Skulle tippa på att nvidias och ATIs prestandakort kommer vara 2-4 gånger snabbare än larrabee när larrabee kommer ut. Sen återstår det ju att se hur det går med drivrutiner och speloptimering vilket kanske kommer vara intels största problem om de vill att larrabee ska vara spelkort.
Sen finns det massa teoretiska möjligheter med x86 men de flesta spelutvecklare lär gissningsvis inte ge sig in på det området.

Men är bra med flera företag på marknaden så hoppas att Intel tillför något, om inte annat på längre sikt

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket att hålla koll på om Project Offset då Intel tystat istortsett allt.

Längtar i alla fall grovt efter detta spel, liknar Dark Messiah som är helt underbart.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Ojdå! Jag som bara för någon dag sen var in på deras sida och suckade över att spelet verkade gått och blivit Wapour ware eller nått. Spelet såg sjukt snyggt ut för 3 år sen och ser fortfarande mycket bra ut. Skall bli intressant att få se nya filmer från spelet.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Project Ofsett suktar man sedan länge efter, men blev lagom skraj när jag fick höra att Intel köpt upp projektet i syfte för att visa upp sin nya grafikmojäng.

Helt garanterat att de kommer strypa prestandan på vanliga grafikkort då, för att påvisa att Intel presterar bättre.
Suck

Permalänk

Spelet verkar ballt, tervligt med spelnyheter ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Hoppas inte att spelet kräver ett grafikkort från intel....

Skulle inte vara så förvånande om de var så
Men det vore oerhört dumt av dem i sådant fall, för då förlorar de ju pengar när det inte är så många som kan köpa spelet.